Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-16, 00:00
  #1
Medlem
Nu vet inte jag om detta är möjligt, men jag undrar om man kan klistra in noter i något musikproduktions program och sedan kunna spela det med olika instrument?

De noter som jag har idag är i pdf/jpeg form, om man kan konvertera det till rätt format på något sätt så vore jag tacksam för info om det.

Undrar även om man kan lägga till ackord på samma sätt ifall man inte har noter?
Typ: MI RE / LA SI D etc etc..
Citera
2017-02-16, 00:19
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Nu vet inte jag om detta är möjligt, men jag undrar om man kan klistra in noter i något musikproduktions program och sedan kunna spela det med olika instrument?

De noter som jag har idag är i pdf/jpeg form, om man kan konvertera det till rätt format på något sätt så vore jag tacksam för info om det.

Undrar även om man kan lägga till ackord på samma sätt ifall man inte har noter?
Typ: MI RE / LA SI D etc etc..


Kan du inte bara klistra in MIDI, eller skriva rakt in i ett MIDI-block?
Citera
2017-02-16, 00:22
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Kan du inte bara klistra in MIDI, eller skriva rakt in i ett MIDI-block?
Hur gör man om man inte har MIDI?
Citera
2017-02-16, 02:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Nu vet inte jag om detta är möjligt, men jag undrar om man kan klistra in noter i något musikproduktions program och sedan kunna spela det med olika instrument?

De noter som jag har idag är i pdf/jpeg form, om man kan konvertera det till rätt format på något sätt så vore jag tacksam för info om det.

Undrar även om man kan lägga till ackord på samma sätt ifall man inte har noter?
Typ: MI RE / LA SI D etc etc..

Det går om du menar att du har noterna i pdf, men det finns inga gratisprogram vad jag vet och det krävs ofta lite efterkorrigeringar.
Har du skrivit noterna för hand eller i ett program?
Citera
2017-02-16, 03:48
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av haddirajraj
Det går om du menar att du har noterna i pdf, men det finns inga gratisprogram vad jag vet och det krävs ofta lite efterkorrigeringar.
Har du skrivit noterna för hand eller i ett program?


Cubase fixar det...
Citera
2017-02-16, 11:08
  #6
Medlem
Kaffenarkomanens avatar
Prova sibelius.
Citera
2017-02-16, 12:37
  #7
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Nu vet inte jag om detta är möjligt, men jag undrar om man kan klistra in noter i något musikproduktions program och sedan kunna spela det med olika instrument?

De noter som jag har idag är i pdf/jpeg form, om man kan konvertera det till rätt format på något sätt så vore jag tacksam för info om det.

Undrar även om man kan lägga till ackord på samma sätt ifall man inte har noter?
Typ: MI RE / LA SI D etc etc..

Ladda gratis ner Melody Assistant från myriad-online.com så har du exakt vad du söker. Tar några dar att lära sig, men är skitskoj.
__________________
Senast redigerad av kajus333 2017-02-16 kl. 12:48.
Citera
2017-02-16, 12:45
  #8
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Ladda gratis ner Melody Assistant från myriad.com så har du exakt vad du söker. Tar några dar att lära sig, men är skitskoj.

Här är en fungerande länk: http://www.myriad-online.com/en/products/melody.htm
Citera
2017-02-26, 23:04
  #9
Medlem
Sibelius har ett plug-in som heter "Scorch" som scannar in pappersnoter och gör dem digitala i Sibelius.
Enligt reklamen funkar det skitbra. I verkligheten sådär. Man måste ändå in och rätta till en del i efterhand, och för mig som är van att arbeta i Sibelius går det snabbare att skriva in direkt (nästan).
Citera
2017-02-28, 02:45
  #10
Medlem
Ja Sibelius är definitivt det du söker.
Citera
2017-03-14, 16:32
  #11
Medlem
Eller Finale. Gå in på mitt Soundcloud om du vill ha smakprov på ljud (endast akustiskt). Till Finale notskrivningsbank har jag kopplat VSTn Garritan Aria Player.

https://soundcloud.com/user-892939153/tracks
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback