Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-15, 22:10
  #1
Medlem
Hej!

Jag reser till USA med jämna mellanrum på turistvisum då min partner bor där. Senast blev de misstänksamma och jag förhördes och fick mina väskor genomsökta, men släpptes tillslut in i landet.

Jag reser mycket i jobbet och kommer eventuellt behöva åka till Saudi Arabien om en vecka och stanna i ca 2 veckor. Tror ni det kan få konsekvenser när jag vill till USA nästa gång?

Just Saudi Arabien är ju inte på deras blacklist men fortfarande ett arabland...
Kan tillägga att jag är född i Sverige och svensk medborgare.
Citera
2017-02-15, 22:15
  #2
Medlem
Ja och om det är länder på deras black list. Tex iran? Blir det problem?
Citera
2017-02-15, 23:06
  #3
Medlem
Krusensnorres avatar
Nej det borde väl inte vara några problem, men man kan aldrig vara för säker antar jag
Citera
2017-03-15, 20:45
  #4
Medlem
Inget problem. Jag hade flera Saudi Viseringar och snubben från Homeland security frågade
bara vad jag gjort i Saudi och hur det var där
Citera
2017-03-15, 21:38
  #5
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joha1234
Hej!

Jag reser till USA med jämna mellanrum på turistvisum då min partner bor där. Senast blev de misstänksamma och jag förhördes och fick mina väskor genomsökta, men släpptes tillslut in i landet.

Jag reser mycket i jobbet och kommer eventuellt behöva åka till Saudi Arabien om en vecka och stanna i ca 2 veckor. Tror ni det kan få konsekvenser när jag vill till USA nästa gång?

Just Saudi Arabien är ju inte på deras blacklist men fortfarande ett arabland...
Kan tillägga att jag är född i Sverige och svensk medborgare.
Ser du svensk ut eller skulle man kunna missta dig för att komma från något annat land, tex ett arabland? Skälet varför jag frågar är att dina stämplar från Saudi kan ställa till mer problem om de får för sig att du har någon form av kopplingar dit.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2812519

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback