Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-08-15, 11:30
  #13
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Obehagligt skriven artikel. Det är väl inte direkt mobbing, mer lite kyligt von oben.

Det var en lång kampanj som drevs av feminister mot mansrättsaktivisterna: https://genusnytt.wordpress.com/2011...kand-feminist/ Eftersom tweet försvinner finns inte allt av vad som skrivits kvar. Janouch red på strömmen. Hon var inte ledande i trakasserierna, men väl drivande.

Citat:
Vill bara påpeka att det är barn på bilden. Bortsett från någon hjälparbetare.
Finns absolut inget sexuellt i den bilden alls.

Precis. Hade någon antytt att en manlig politiker som poserat på ett foto med barn i en svältkatastrof i Sydostasien varit ute efter att ragga upp dem då hade det tagit hus i helvete. När det gäller pedofili är det alltid värre att anklaga en man än en kvinna.
Citera
2017-08-15, 17:09
  #14
Medlem
"Som medlen i Viking Lines Advisory Board" där fick hon visst så bråttom att hon inte hann kolla stavningen.
Men tycker Viking Line att det är så jävla ok det Heberlein skrivit? Det är ju samma grej som Janouch fast hon inte pekar ut någon namngiven person.
Citera
2017-08-15, 17:16
  #15
Medlem
NoTruces avatar
Oavsett vilka som sitter i den där gruppen kommer följande även fortsättningsvis att gälla.

1. Folk kommer att fortsätta åka knullfärja, och VL kommer inte vara i närheten av någon konkurs
2. Det kommer att fortsätta våldtas
Citera
2017-08-15, 17:51
  #16
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
"Som medlen i Viking Lines Advisory Board" där fick hon visst så bråttom att hon inte hann kolla stavningen.
Men tycker Viking Line att det är så jävla ok det Heberlein skrivit? Det är ju samma grej som Janouch fast hon inte pekar ut någon namngiven person.

Det nog är skillnaden det. Janouch pekade ut Dimamarca direkt och Heberlein talar om batikhäxesex i allmänna termer.
Viking tog kontakt med J och bad henne ta bort tweeten. Det gjorde hon och ringde D och bad om ursäkt. Senare under dagen fortsatte J att lägga ut bilder mot D och då uteslöts hon ur Advisory Boardet. Det hade enligt Viking inget att göra med Js politiska åskådning att göra utan med att hon satt i en grupp som arbetar mot sexuellt våld. Hade hon lagt upp samma bild och skrivit "Barnen får besök av storfrämmande", eller något sånt hade rederiet inte brytt sig, tror jag.
Citera
2017-08-16, 17:09
  #17
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det nog är skillnaden det. Janouch pekade ut Dimamarca direkt och Heberlein talar om batikhäxesex i allmänna termer.
Viking tog kontakt med J och bad henne ta bort tweeten. Det gjorde hon och ringde D och bad om ursäkt. Senare under dagen fortsatte J att lägga ut bilder mot D och då uteslöts hon ur Advisory Boardet. Det hade enligt Viking inget att göra med Js politiska åskådning att göra utan med att hon satt i en grupp som arbetar mot sexuellt våld. Hade hon lagt upp samma bild och skrivit "Barnen får besök av storfrämmande", eller något sånt hade rederiet inte brytt sig, tror jag.

Ja, men jag förstår faktiskt inte varför Heberlein får vara kvar heller. Det är otroligt konstigt. Hon har ju t.o.m påstått att batikhäxor begår sexuella övergrepp på ensamkommande. "Ett skolboksexempel på hur förövare som föredrar unga offer arbetar" osv. Pedofili. Då hade hon hittat ett anonymt inlägg på nätet som helt tydligt inte alls handlade om sex. Visst, om man nödvändigtvis vill kanske man kan ifrågasätta engagemang för unga flyktingar, att det fyller ett känslomässigt behov. Men att insinuera att det handlar om sex när det inte gör det, ja till och med pedofili - det hade absolut gått att fälla för förtal, om kvinnan hon skrev om hade varit namngiven.
Så varför går Viking Line med på att hon sprider rasistiska och sexistiska fördomar, när Janouch inte får göra det?
Att Heberlein tar avstånd från Janouch nu är bara hyckleri och opportunism.
Citera
2017-08-16, 17:34
  #18
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Ja, men jag förstår faktiskt inte varför Heberlein får vara kvar heller. Det är otroligt konstigt. Hon har ju t.o.m påstått att batikhäxor begår sexuella övergrepp på ensamkommande. "Ett skolboksexempel på hur förövare som föredrar unga offer arbetar" osv. Pedofili. Då hade hon hittat ett anonymt inlägg på nätet som helt tydligt inte alls handlade om sex. Visst, om man nödvändigtvis vill kanske man kan ifrågasätta engagemang för unga flyktingar, att det fyller ett känslomässigt behov. Men att insinuera att det handlar om sex när det inte gör det, ja till och med pedofili - det hade absolut gått att fälla för förtal, om kvinnan hon skrev om hade varit namngiven.
Så varför går Viking Line med på att hon sprider rasistiska och sexistiska fördomar, när Janouch inte får göra det?
Att Heberlein tar avstånd från Janouch nu är bara hyckleri och opportunism.

Det kan ju vara någon privat beef också. Låt oss säga att de har råkat i luven på varandra uppe på rederiets huvudkontor. Det skulle ju inte vara första gången i historien som två primadonnor ryker ihop.
Citera
2017-08-16, 20:41
  #19
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det kan ju vara någon privat beef också. Låt oss säga att de har råkat i luven på varandra uppe på rederiets huvudkontor. Det skulle ju inte vara första gången i historien som två primadonnor ryker ihop.

Kan det absolut.
Men jag fattar faktiskt inte. Varför genomskådar inte alla Heberlein? Grubblat över det enda sen hon blev rikskändis.
Viking Line behöver överhuvudtaget inte anlita några sexexperter och kändisar. Vad var tanken?
Citera
2017-08-20, 22:52
  #20
Medlem
Noose..s avatar
Läste just denna artikel på SvD där journalisten Margit skriver " PS. För många år sedan hade jag ett kort förhållande med Ann Heberlein. Den enda inverkan det har haft på denna text är att jag in i det längsta har dragit mig för att skriva den."




https://www.svd.se/hojden-av-hyckleri-ann-heberlein
__________________
Senast redigerad av Noose.. 2017-08-20 kl. 22:54.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback