Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-15, 20:55
  #1
Medlem
EddanKashmirs avatar
Som rubriken lyder så smet jag från farbror blå igår på lillbrorsans moped. Men jag undrar vad fan jag ska göra nu? Kommer dom få tag i mej? Hur får dom tag i mej isf? Till er som undrar så var det en trimmad DT50MX som antagligen gjorde 80-90km/h. Den är klass 2 så den har ingen reg-skylt heller. Samt vad får jag för straff? Om det redan finns en tråd för det här ämnet kan ni väl länka den till mig.
Citera
2017-02-15, 21:00
  #2
Medlem
iDiot5s avatar
Tat lugnt, dom kommer inte att leta upp dig.
Men dom kommer att ögon öppna efter mopeden i någon vecka, så ligg lågt.
Citera
2017-02-15, 21:03
  #3
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddanKashmir
Som rubriken lyder så smet jag från farbror blå igår på lillbrorsans moped. Men jag undrar vad fan jag ska göra nu? Kommer dom få tag i mej? Hur får dom tag i mej isf? Till er som undrar så var det en trimmad DT50MX som antagligen gjorde 80-90km/h. Den är klass 2 så den har ingen reg-skylt heller. Samt vad får jag för straff? Om det redan finns en tråd för det här ämnet kan ni väl länka den till mig.
Själv har jag flytt lagen på en packmoped lastad med smuggelsprit, gick runt 80 på en liten skogsstig. Hände inte ett skit, du får väl vänta och hoppas på det bästa
Citera
2017-02-15, 21:05
  #4
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddanKashmir
Som rubriken lyder så smet jag från farbror blå igår på lillbrorsans moped. Men jag undrar vad fan jag ska göra nu? Kommer dom få tag i mej? Hur får dom tag i mej isf? Till er som undrar så var det en trimmad DT50MX som antagligen gjorde 80-90km/h. Den är klass 2 så den har ingen reg-skylt heller. Samt vad får jag för straff? Om det redan finns en tråd för det här ämnet kan ni väl länka den till mig.

Nu har du skrivit här så polisen har fått korn på dej. Du vet väl att polisen är här och läser. Så ta det lugnt de kommer snart och hämtar dig.
Citera
2017-02-15, 21:06
  #5
Medlem
EddanKashmirs avatar
Men jag tänkte bara ifall dom kommer upp till skolan och frågar efter brorsan eller om dom frågar lärarna om mopeden och det kommer fram att det är hans?
Citera
2017-02-15, 21:07
  #6
Medlem
Ligg lågt mannen! Mannen ligg lågt!


haha jisses, bor du i en håla på mindre 20.000 pers så räkna med att sitta på stationen i slutet av veckan.
Citera
2017-02-15, 21:08
  #7
Medlem
EddanKashmirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nu har du skrivit här så polisen har fått korn på dej. Du vet väl att polisen är här och läser. Så ta det lugnt de kommer snart och hämtar dig.

Är du allvarlig nu?
Citera
2017-02-15, 21:09
  #8
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddanKashmir
Men jag tänkte bara ifall dom kommer upp till skolan och frågar efter brorsan eller om dom frågar lärarna om mopeden och det kommer fram att det är hans?
Hur exakt skulle de veta vems mopeden var?
Citera
2017-02-15, 21:11
  #9
Medlem
Mannen ta det lugnt. Om du inte åker med samma moped igen kommer inte ett skit att hända. Det är inte så att du har mördat någon direkt.
Citera
2017-02-15, 21:13
  #10
Medlem
EddanKashmirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
Hur exakt skulle de veta vems mopeden var?

Vi bor i en liten håla på 5000-6000 pers det finns bara en skola och ett fåtal som kör moped vad jag vet...
Citera
2017-02-15, 21:13
  #11
Medlem
Ligg lågt.
Enligt Europakonventionen är man inte skyldig att anmäla sig själv till polisen om man riskerar att straffas.
Citera
2017-02-15, 21:17
  #12
Medlem
EddanKashmirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putitinputin
Mannen ta det lugnt. Om du inte åker med samma moped igen kommer inte ett skit att hända. Det är inte så att du har mördat någon direkt.

Nä, det är sant
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback