Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-17, 11:23
  #25
Medlem
Det finns absolut "the One", det tror jag på.
Problem finns alltid, även när man har hittat sin "one", men problem går oftast att lösa.
Jag tycker inte att du ska ge upp, vill personen du tror är din "one" vara med dig, så kan ni lösa vilka problem som än kan tänkas uppstå. Men allt hänger på att båda är villiga att lösa problemet.
Om du tänker att alla går att byta ut, så väljer du en väg som antagligen är lätt, men den kommer inte ge något i slutändan. Det är bättre, enligt mig, att kämpa. "If there's a will, there's a way."

MEN om ni i förhållandet bråkar mycket om ingenting, eller ni får helt enkelt varandra att må dåligt, då ska det inte vara. Då går det att byta. Vissa har ju fått för sig att man "älskar" personen som slår dig. Tyvärr inte. Förhållanden ska vara trygga, oavsett om det är med "the one" eller inte.

Så hör av dig till din "the one" och förklara läget, känner den samma så varför inte testa igen? Om förhållandet var ett där båda av er mådde bra med varandra vill säga.
Citera
2017-02-21, 21:22
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redwinters
Det finns absolut "the One", det tror jag på.
Problem finns alltid, även när man har hittat sin "one", men problem går oftast att lösa.
Jag tycker inte att du ska ge upp, vill personen du tror är din "one" vara med dig, så kan ni lösa vilka problem som än kan tänkas uppstå. Men allt hänger på att båda är villiga att lösa problemet.
Om du tänker att alla går att byta ut, så väljer du en väg som antagligen är lätt, men den kommer inte ge något i slutändan. Det är bättre, enligt mig, att kämpa. "If there's a will, there's a way."

MEN om ni i förhållandet bråkar mycket om ingenting, eller ni får helt enkelt varandra att må dåligt, då ska det inte vara. Då går det att byta. Vissa har ju fått för sig att man "älskar" personen som slår dig. Tyvärr inte. Förhållanden ska vara trygga, oavsett om det är med "the one" eller inte.

Så hör av dig till din "the one" och förklara läget, känner den samma så varför inte testa igen? Om förhållandet var ett där båda av er mådde bra med varandra vill säga.

Min "the one" är inte villig att lösa något, vilket får mig att tro att personen inte är min äkta "the one". Samtidigt om jag nu älskar personen är väl den största kärleken att låta personen gå och vara lycklig någon annanstans? Jag är lite förvirrad just nu och vet inte vad jag ska göra

Tänker även om personen varit min "the one" skulle han inte ha gått iväg så lätt från allt.
__________________
Senast redigerad av RosaSkor 2017-02-21 kl. 21:26.
Citera
2017-02-22, 08:52
  #27
Medlem
Alla har en och enbart en sjalsfrande. Denna kallas i new age filosofin for primary soul mate. Sedan finns det sekundara sjalsfrandar som ocksa har en betydelse for en men inte lika stark koppling.

Alla har en soul mate. Din intuition och drom visar vem det ar. Jag traffade min for 13 ar sedan utomlands. Jag ar okej med att jag aldrig kommer traffa min soul mate igen. Jag kan alska nagan annan oavsett.
Citera
2017-02-22, 09:04
  #28
Avstängd
Mertillens avatar
Intressant fenomen är att så fort det engelska uttrycket används så har jag svårt att komma ihåg ordet på mitt eget modersmål, ärans och hjältarnas språk, det svenska språket. Men "Den rätta" är ju uttrycket.

Min själsfrände (jag är 40+) är en kurvig blondin med långt vågigt hår som inte är äldre än 23. Hon är mycket kåt och vill bli befruktad av mig tre gånger. Därefter får jag leva ensam och ifred från denna tjatiga morsa och de tre barnen. Finns du kvinna som detta stämmer in på så PM:a mig.
__________________
Senast redigerad av Mertillen 2017-02-22 kl. 09:06.
Citera
2017-02-22, 09:51
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Alla har en och enbart en sjalsfrande. Denna kallas i new age filosofin for primary soul mate. Sedan finns det sekundara sjalsfrandar som ocksa har en betydelse for en men inte lika stark koppling.

Alla har en soul mate. Din intuition och drom visar vem det ar. Jag traffade min for 13 ar sedan utomlands. Jag ar okej med att jag aldrig kommer traffa min soul mate igen. Jag kan alska nagan annan oavsett.

Varför blev det inte ni i slutändan? Ja det där med drömmar och intuition kan jag koppla till den sista jag hade, det var en speciell känsla jag hade med den personen som jag inte haft med andra jag varit tillsammans med. Började drömma om honom också. Det där om sekundära och primära soul mates låter intressant! Ska läsa lite om det
Citera
2017-02-22, 09:59
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaSkor
Varför blev det inte ni i slutändan? Ja det där med drömmar och intuition kan jag koppla till den sista jag hade, det var en speciell känsla jag hade med den personen som jag inte haft med andra jag varit tillsammans med. Började drömma om honom också. Det där om sekundära och primära soul mates låter intressant! Ska läsa lite om det

Det finns tva svar pa din fraga. Det enklaste svaret ar att vi vaxte ifran varandra. Det djupare svaret ar att vi planerade det innan vi reinkarnerade pa jorden.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback