Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-17, 14:48
  #37
Medlem
Ja, jag har läst det. Men jag har haft många Nokia, och det var bara på en som man kunde spara sms på minneskortet

På alla andra kunde man bara spara foton och videor på minneskortet.
Citera
2017-05-17, 15:05
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maida
Ja, jag har läst det. Men jag har haft många Nokia, och det var bara på en som man kunde spara sms på minneskortet

På alla andra kunde man bara spara foton och videor på minneskortet.

Ok visste jag inte ,men hur många sms/mms får plats i minnet då isf? Verkar ju skitdumt om det inte går att spara vad man vill på sdkortet
Citera
2017-05-17, 15:17
  #39
Avstängd
billigt så varför inte, det som lockar:

-Snake spelet
-Nostalgi
-Batteritiden, wow.
Citera
2017-05-18, 08:21
  #40
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Du kan tro att i fattigare länder använder dom sällan Nokia ens.
Det lär inte sälja så många telefonen för vem vill tillbaka till det gamla?
Nej jag förstår mig inte på hur dom tänker.
I fattigare länder som du säger finns redan asiatiska telefonen dom hellre föredrar.
Att hitta Nokia//Ericsson är inte så mycket stor risk

Det är en grov missuppfattning att det skulle vara "tillbaka till det gamla"
Det är ju en helt ny och modern telefon, men av en annan typ.
Citera
2017-05-18, 09:25
  #41
Avstängd
Release i Sverige: 31/5
Pris ungefär: 500 - 600 kr

För 500 - 600 kr kan man köpa bra moderna begagnade telefoner.

Synd att den kostar så mycket borde kosta 200 kr max. Helst 150 kr. Allas telefoner går sönder lite då och då och det är bra med en billig backup när en behövs eller bara ha en liggandes.

Brukar annars köpa 99 kronors mobiler lite då och då pga de har långa batteri tider.
Min nuvarande nokia vet inte modellen håller lätt 1-2 veckor utan problem.

Dåligt.

- Ta bort kameran. För dålig kvalite och inte kul att titta på bilder på en så liten skärm. Det skulle göra telefonen billigare.

Bra.

- Mp3 spelare.
- SD kort.
- Led lampa.
- Dual sim.
- Batteri tid.
__________________
Senast redigerad av B5iK4D3Li5K 2017-05-18 kl. 09:36.
Citera
2017-05-18, 20:38
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B5iK4D3Li5K
Release i Sverige: 31/5
Pris ungefär: 500 - 600 kr

För 500 - 600 kr kan man köpa bra moderna begagnade telefoner.

Synd att den kostar så mycket borde kosta 200 kr max. Helst 150 kr. Allas telefoner går sönder lite då och då och det är bra med en billig backup när en behövs eller bara ha en liggandes.



Brukar annars köpa 99 kronors mobiler lite då och då pga de har långa batteri tider.
Min nuvarande nokia vet inte modellen håller lätt 1-2 veckor utan problem.

Dåligt.

- Ta bort kameran. För dålig kvalite och inte kul att titta på bilder på en så liten skärm. Det skulle göra telefonen billigare.

Bra.

- Mp3 spelare.
- SD kort.
- Led lampa.
- Dual sim.
- Batteri tid.

Tycker det är bra med kameran för mms mms trots låg kvalitet
Citera
2017-05-24, 13:59
  #43
Medlem
Cutenesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
haha..

Detta är en sån typisk grej som är "cool" i teorin, men kommer sälja skitdåligt. Men många som köper dom kommer säkert tycka det är fränt en stund, sen.. not so much.
Man skulle väl kunna enbart ha den som jobbtelefon. Samtal och batteritid. Sedan har man en valfri telefon för personligt bruk.
Citera
2017-05-31, 13:06
  #44
Medlem
Hybridsmurfens avatar
Idag släpptes den. Bokade och betalade 2 stycken redan förra veckan. Gick på Elgiganten för att hämta förut. Det gick inte... Lång leveranstid från Nokia. De hade tydligen inte räknat med den anstormning av bokningar som det blev.

Tjejen i affären visste inte mer än att "Långa leveranstider" är att vänta. Inget mer från Nokia. Segt. Ända gången jag verkligen sett fram emot att köpa en lur så smartmobilen kan läggas på hyllan tills vidare.

Troligen dröjer det flera veckor innan man får sitt sug stillat
Citera
2017-06-03, 13:43
  #45
Medlem
Ifb

Jag har 8143 sms/mms och de tar upp 50,6 Mb i mobilen.
Så om den har 16 Mb minne så får man plats med 2574 sms.

Det kanske räcker en stund ändå för de flesta.

Ska beställa en nu.
Citera
2017-06-08, 22:02
  #46
Medlem
Nu har jag fått den!
Men hopplöst oteknisk som jag uppenbarligen är så har jag inte lyckats öppna den, och kan inte sätta i batteriet och sim-kortet

Bakstycket sitter som berget. Har använt mina naglar, samt en osthyvel att bända med, men baksidan lossnar inte.
Citera
2017-07-08, 15:05
  #47
Medlem
Eftersom jag hade beställt den på Telia.se så gick jag till en Teliabutik för att få hjälp. Den första personen kunde inte heller få isär telefonen, men en person bakom kulisserna lyckades tillslut.

Det jag har märkt är att det är dålig mottagning på den. Har oftast ingen mottagning i bostaden längre, vilket jag har med min föregående mobil, Nokia 301, i gsm-läge.

Sms går inte att spara på minneskortet. Däremot går det att spara mms på minneskortet.

Det går inte heller att skicka mms till e-postadresser, eftersom det bara går att skriva siffror i till-fältet.

Och nu säger telefonen att minneskort saknas, fast jag har satt i ett.
__________________
Senast redigerad av maida 2017-07-08 kl. 15:20.
Citera
2017-08-05, 17:25
  #48
Medlem
godboys avatar
Jag tror att detta är ett extrem hypad marknadsföring från HMD som köpt rättigheterna att använda namnet Nokia. Det är alltså ingen Nokia man köper.

Vidare så blir jag rätt tveksam till luren över huvud taget. Den verkar endast kommunicera via 2G, jag kan ju tycka att den borde klara 3G. Vidare så är ju inte det äkta Snake-spelet heller, utan ett derivat på det. Många kommer bli besvikna.

Vad jag fattar det som så går det inte att bara gå in och köpa en lur i nuläget. Företaget som tillverkar påstår att det är stor efterfrågan, vilket jag har svårt att tro. Sen tycker jag den är för dyr. Max 300 kr anser jag hade varit ett okej pris. Idag så får du en väl fungerande smartphone för 1000 kr. Jag köpte min på ICA Maxi för 690 kr för tre år sen och den funkar utmärkt, en GT-S-7580. Har inte haft några som helst bekymmer med den. Dessutom har den allt man behöver, väl fungerande webbläsare, kamera, alla nedladdade appar funkar som de ska osv.

Jag tror vidare att det är ett marknadsföringstrick från HMD att det är stor efterfrågan på telefonen. Har mycket svårt att se att en smartphonetillvand person gå över till en 3310:a. Jag är ingen som använder Facebook eller andra sociala medier, men tycker det är extremt praktiskt med en Smartphone med GPS, Swish, BankID, bra webbläsare, Spotify mm. Allt detta är bara att glömma på den "nya" 3310:an.

Den är heller inte särskilt bra för äldre p g a små knappar och liten skärm, så vilka köper den?

Ni som ändå köpt den, vad tycker ni? Är ni nöjda? Saknar ni något på den? Hade ni smartphone innan? Skäms inte om ni "gått på" nostalgitricket, utan dela med er om era erfarenheter!

EDIT: En länk om 3310:an: http://m3.idg.se/2.1022/1.675954/nok...n-och-sim-kort
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback