Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-17, 11:59
  #25
Medlem
ddaaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Det bygger egentligen på Axxons träningsguider som låg här innan. Men då körde man 10 reps i 6 veckor, 5 reps i 2-4 veckor, 20 reps i 1 vecka. Det var 10 år sedan och kunskaperna om periodisering verkar gå förlorade. Jag vet inte varför.

Det finns en bra artikel jag kan leta fram som beskriver de tre olika muskel fibrerna i kroppen och det är även där som jag tagit träningsschemat jag kör. Så det är inget jag skapat själv.

Jaha sedärja, Jo man hör inte mycket om periodisering alls. Det ända folk pratar om isåfall är ju periodisk fasta osv. Vilket är helt andra grejer.

Ja om du hittar den kan du väl slänga upp den, alltid trevligt med lite vettig läsning
Citera
2017-02-17, 13:59
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Testa att bara träna 2-3ggr i veckan. Då är du mer utvilad så att du kan lyfta tyngre och gå vidare i träningen. Ät bara havregryn till frukost. Sluta med protein pulver och är kött, fisk, kyckling. Dessutom så behöver vi inte så mycket protein som vi skulle tro.

Titta på AlphaDestiny. Han är biff och äter bara riktig mat, han räknar inte macros heller. Enligt honom så säger han "titta på folk på bodybuilding forumet, dom är noga med sina macros med ser fortfarande inte bra ut". AlphaDestiny, så som många har har philosophin att om du kan lyft tyngre, kommer du se bättre ut.

Martin Berkhan på Lean Gains säger liknande. Så testa med att har flera dagar som vila. Säg vad du tycker om detta, och lycka till.

AlphaDestiny är ju fejkbiff. Han ser stor ut för att han ligger på 20% kroppsfett.
När han väl shreddar så försvinner alla hans former.

Däremot kan det vara en bra idé att träna mindre ofta som du säger. Återhämtar man sig inte så kommer resultaten därefter att bli lidande. Han kan gå på vildsvins fiesta varje dag och proppa sig full med mat. Spelar lixom ingen roll om inte nervsystem, immunförsvar, hormonnivåer osv inte återhämtat.
Folk tror att bara man "äter" så blir man stor. Ja det kanske man blir oxå. Men inte alltid pga ökad muskelmassa.
__________________
Senast redigerad av TheRageInsideMe 2017-02-17 kl. 14:02.
Citera
2017-02-17, 16:15
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
AlphaDestiny är ju fejkbiff. Han ser stor ut för att han ligger på 20% kroppsfett.
När han väl shreddar så försvinner alla hans former.

Däremot kan det vara en bra idé att träna mindre ofta som du säger. Återhämtar man sig inte så kommer resultaten därefter att bli lidande. Han kan gå på vildsvins fiesta varje dag och proppa sig full med mat. Spelar lixom ingen roll om inte nervsystem, immunförsvar, hormonnivåer osv inte återhämtat.
Folk tror att bara man "äter" så blir man stor. Ja det kanske man blir oxå. Men inte alltid pga ökad muskelmassa.

Ja du har rätt. Fast tycker fortfarande han ser jätte bra ut. Han har visat bilder på när han var yngre och var mer ripped. Däremot så är det hans filosofi jag tycker om mest. Att satsa på styrka.
Citera
2017-02-17, 17:54
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddaaniel
Jaha sedärja, Jo man hör inte mycket om periodisering alls. Det ända folk pratar om isåfall är ju periodisk fasta osv. Vilket är helt andra grejer.

Ja om du hittar den kan du väl slänga upp den, alltid trevligt med lite vettig läsning

Fixade fram den till dig. Trevlig läsning!

https://www.t-nation.com/training/ta...owth-potential
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback