Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-15, 13:04
  #1
Medlem
Som Flashbackmedlem så går jag ofta mot strömmen. Detta brukar då resultera i att jag är feminist, kommunist, landsförädare och bara allmänt dum i huvudet. Även ord som hora kan förekomma.
Allt detta pga att jag har samma åsikter som majoriteten här inne med den stora skillnaden att jag är kritisk mot det jag tror på.
Vad tror jag på inom politiken? Jo, jag är ett sossesvin (så, nu slapp ni skriva detta) som sympatiserar med SD. Jag har aldrig röstat på SD då jag ansåg att S tog upp viktigare frågor i valrörelsen är vad SD gjorde. Ibland önskar jag att man inför samma princip som med Mellon att man kan rösta på fler bidrag
Med detta så har jag förklarat min politiska åskådning så ni andra slipper att fylla upp tio sidor med okvädningsord.

Så nu till fenomenet att hylla någon/något som inte uträttat ett skit.
Först så ser vi till enskilda politiker som en bisats eftersom de flesta verkar tro att vi har enväldeshärskare i Sverige.
Här ska vi hylla Jimmie Åkesson samtidigt som svinen Svetsaren och AKB ska arkebuseras för sina gärningar. Självklart ska Jimmie hyllas för sina politiska gärningar. Han framstår mer eller mindre som den nye Messias enl många.
Men exakt, vad har han gjort som är så bra?
Allt jag ser är en person som lovar guld och gröna skogar samtidigt som han har 13% i ryggen. Klart det är lätt att lova saker man inte har befogenhet att hålla.
Men för att avrunda dessa politiker. Det ni glömmer är att vi inte är USA. Vi har inte ett system där enskilda partiledare kan styra och bestämma. Partiledarens enda uppgift är att förmedla sitt partis ståndpunkter. I vissa fall blir de statsminister och då ska de tillsätta en regering där varje minister har sitt ansvarsområde. Sedan kan statsministern rulla tummarna i fyra år och mest förklara vad ministern har gjort.

Men nu till huvudfrågan.
Ett genomgående tema jag märker i detta forum är just hyllningarna till SD. Varför?
Jag ser ett parti som alla andra. De har många bra idéer. Men det har även de övriga partierna.
Liberalerna vill tillåta incest samt äktenskap med träd, även om det är deras framtida politiker som har det som målsättning.
Enl denna tråd så växer C så det knakar då de vill kombinera en stark välfärd med fri invandring.
https://www.flashback.org/t2810533
Dessa två partier får skit för sin vilja även om kritiskt granskande borde ge svaret: Ja det var en vacker tanke ni inte kan genomföra.
Är exakt samma sak med SD. Är det så svårt för alla som hyllar SD att titta på deras partiprogram, förena det med Svensk lagstiftning och inse att de aldrig kan genomföra allt utan att få en Svensk revolution på halsen? Med Svensk revolution så menar jag att vi knyter näven i fickan.

Jag har en teori jag tror stenhårt på.
SD kommer göra ett rekordval 2018. Med detta kommer SD få den makt som många tror de redan i dag har. Tyvärr kommer hyllningarna till Messias att avta när ni som i dag hyllar honom för allt han gjort inser att han inte kan förändra i den omfattning ni verkar tro.

För ni är duktiga på att, kritiskt granska, sjuklövern samtidigt som ni okritiskt hyllar Jimmie Åkesson och hans parti, Sverige demokraterna.

Som avslutning vill jag bara nämna att jag gick på bluffen om det landsräddande partiet, Ny Demokrati.
Jodå, de var roliga med sina drickabackar. Men allt vi fick var en jäkla massa flyktingboende av en partiledare som inte ens ville ha hit invandrare.

Så kom igen nu. Berätta för mig och alla andra Kommunistsvin, vad SD gjort som de är värda att hyllas för.
Citera
2017-02-15, 13:11
  #2
Medlem
Nej, SD har inte gjort något bra. Kommer dom öka, eller kommer det nya sdu-utbrytar-alternativet sno åt sig väljare? Eller kanske svp? Eller kanske en del tidigare SD-väljare dras tillbaka mot S eller M, nu när invandringspolitiken ändrats något.
De flesta partier är enligt min mening skit, och jag skulle inte ha något emot om kommunisterna fick något mandat i riksdagen, även om jag inte kommer rösta på dom. Det minst skadliga alternativet hade förmodligen varit en regering styrd av piratpartiet och enhet.
Citera
2017-02-15, 13:35
  #3
Medlem
de har inte gjort något pga det politiska system vi har, det torde väl vara ganska uppenbart eller?
Är du i minoritet och dessutom föraktad och hatad hur mycket saker oavsett hur bra de än är tror
du att du kan genomdriva då? En sak till ordet populism som folk verkar tro är ett negativt ord, det
är det inte.
Citera
2017-02-15, 13:41
  #4
Medlem
Pastellfisks avatar
Problemet är att de politiker som faktiskt uträttar något ljugit och blivit påkomna med det. Gång på gång på gång. Därför är de svin som skiter fullständigt i valpropaganda och löften som ges.

Jag tror inte att Åkesson kommer hålla det han lovat heller men han har å andra sidan inte fått en chans att motbevisa mig (och alla andra).

Lika lite som man borde hylla någon i förväg bör man såga densamme längs fotknölarna. För att citera Cops "innocent until proven guilty".
__________________
Senast redigerad av Pastellfisk 2017-02-15 kl. 13:44.
Citera
2017-02-15, 15:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastellfisk
Problemet är att de politiker som faktiskt uträttar något ljugit och blivit påkomna med det. Gång på gång på gång. Därför är de svin som skiter fullständigt i valpropaganda och löften som ges.

Jag tror inte att Åkesson kommer hålla det han lovat heller men han har å andra sidan inte fått en chans att motbevisa mig (och alla andra).

Lika lite som man borde hylla någon i förväg bör man såga densamme längs fotknölarna. För att citera Cops "innocent until proven guilty".
I sak har du rätt.
Men poängen är att alla som förstår politik, vet att även SD kommer få rätta in sig i ledet när de får makt. För makt kommer de få just för att ingen förstår.
Det är därför jag inte förstår hyllningarna. Jag vill vänta och se även om jag redan nu börjar se en väg för dem som jag inte tycker om. Men det är ok eftersom jag alltid kan rösta vidare på Sossejävlarna
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
de har inte gjort något pga det politiska system vi har, det torde väl vara ganska uppenbart eller?
Är du i minoritet och dessutom föraktad och hatad hur mycket saker oavsett hur bra de än är tror
du att du kan genomdriva då? En sak till ordet populism som folk verkar tro är ett negativt ord, det
är det inte.
Ja, anledningen till att de inte gjort något är kristallklar. Ordet populism kanske var lite fel då all form av politik som den stora massan gillar är populistisk då den riktas just till de grupper som tror på varje ord de hör. Inget fel i det. Det är det som skapar ett behov hos väljarna.

Men saken är den att SD hyllas trots att de inte åstakommit något. Samtidigt kritiseras C o L för saker de vill göra fast de sitter i samma läge.
Det SD genomgår nu är exakt samma sak, fast ännu starkare, som Ny Demokrati genomgick. På den tiden var jag ung och naiv vilket gjorde att jag var precis likadan som dagens hejarklack till SD.
Jag hyllade Ian och Bert. Sedan kom baksmällan. Guldet blev inte ens till sand utan till ren diarré.
Citera
2017-02-15, 15:26
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers
I sak har du rätt.
Men poängen är att alla som förstår politik, vet att även SD kommer få rätta in sig i ledet när de får makt. För makt kommer de få just för att ingen förstår.
Det är därför jag inte förstår hyllningarna. Jag vill vänta och se även om jag redan nu börjar se en väg för dem som jag inte tycker om. Men det är ok eftersom jag alltid kan rösta vidare på Sossejävlarna

Ja, anledningen till att de inte gjort något är kristallklar. Ordet populism kanske var lite fel då all form av politik som den stora massan gillar är populistisk då den riktas just till de grupper som tror på varje ord de hör. Inget fel i det. Det är det som skapar ett behov hos väljarna.

Men saken är den att SD hyllas trots att de inte åstakommit något. Samtidigt kritiseras C o L för saker de vill göra fast de sitter i samma läge.
Det SD genomgår nu är exakt samma sak, fast ännu starkare, som Ny Demokrati genomgick. På den tiden var jag ung och naiv vilket gjorde att jag var precis likadan som dagens hejarklack till SD.
Jag hyllade Ian och Bert. Sedan kom baksmällan. Guldet blev inte ens till sand utan till ren diarré.
Hur länge varade Ny demokrati och hur länge har SD funnits? men vi får se 1,5 år till valet.
Citera
2017-02-15, 17:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Hur länge varade Ny demokrati och hur länge har SD funnits? men vi får se 1,5 år till valet.
Skillnaden är att ND fick visa att deras politik inte funkade. På vilket sätt kommer SDs att fungera? Att den kommer fungera så pass att jag är nöjd är jag övertygad om. Däremot är jag inte övertygad om att deras samarbetspartner kommer tillåta detta.
Men för att göra mig nöjd är inte så svårt. Det blir värre att bidka de som tror att SD ska lösa alla problem på kortare tid än den som Sossarna haft på sig denna gång.
Citera
2017-02-15, 20:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers
Skillnaden är att ND fick visa att deras politik inte funkade. På vilket sätt kommer SDs att fungera? Att den kommer fungera så pass att jag är nöjd är jag övertygad om. Däremot är jag inte övertygad om att deras samarbetspartner kommer tillåta detta.
Men för att göra mig nöjd är inte så svårt. Det blir värre att bidka de som tror att SD ska lösa alla problem på kortare tid än den som Sossarna haft på sig denna gång.
Det är klart att inte SD kan lösa alla problem på en vecka, det är ungefär som de som gnäller att Trump kunde inte lösa alla problem i USA på sin första vecka.
Citera
2017-02-15, 20:50
  #9
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Vers
Skillnaden är att ND fick visa att deras politik inte funkade.
Hur fick ND visa det? När satt ND i regeringen?
Citera
2017-02-16, 00:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Det är klart att inte SD kan lösa alla problem på en vecka, det är ungefär som de som gnäller att Trump kunde inte lösa alla problem i USA på sin första vecka.
Varför kritiserar då deras sympatisörer den nuvarande regeringen för exakt samma sak?
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hur fick ND visa det? När satt ND i regeringen?
Påstod jag det?
Citera
2017-02-16, 00:53
  #11
Medlem
Om valet är mellan ett parti som har fuckat upp massivt och inte erkänner att de har gjort något fel, men ändå vill att man ska lita på dem till att fixa allt, och ett annat parti som man visserligen inte vet om de kommer att göra saker speciellt mycket bättre, så blir det ju alternativ 2 man kör på.

Val mellan någon som man vet är dålig och någon som kan vara både bra och dålig liksom... Majoriteten av SD´s röster är inte för att de tycker SD är fantastiska. Det är för att de andra bevisligen är så usla så all förändring är till det bättre.
Citera
2017-02-16, 06:05
  #12
Moderator
Siegfrids avatar
Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback