Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-15, 10:55
  #13
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ritt99
Aftonbladetnivå på denna trådstart och rubriksättning. Var är debaclet? Som någon sa har han varit president i 3 veckor. Rätt lamt försök av TS att försöka klumpa ihop SD och Trump som fiende.


Behövs detta ens kommenteras?
Var inte så lättretad nu. Och tre veckor är en lång tid i näringslivet numera, det vet Trump. Han har sparkat folk på kortare tid! Tre veckor är numera en lång tid även i politiken. Det gäller att visa positiva resultat snabbt.

Det är väl uppenbart att Trumps start varit minst sagt rörig. Har han koll på hur det politiska systemet fungerar? Hans immigrationsdekret tuggas fortfarande i rättssystemet. Viktigaste säkerhetsrådgivaren måste avgå. Kampanjstaben har kontakt med Ryssland under hela valrörelsen? Lögner kallas "alternativa fakta". Etc etc.

Tror du allt det här sänder positiva signaler? Och framför allt hur påverkar det i så fall SD?
Citera
2017-02-15, 11:27
  #14
Medlem
Jag ser ofta på amerikansk tv många kanaler, Fox news älskar och berömmer Trump, Fox är förutom den mest sedda kanalen också den mest hatade. På den kanalen framställs Trump som handlingskraftig och räddningen för USA en "succépresident"

På övriga kanaler går det mest ut på att smutskasta Trump och påtala vilken fiaskopresident det är.

Mediakriget i USA är väldig väldigt tydligt.

Ett klipp från Fox som berättar och visar andra kanaler om man vill se ex på det amerikanska mediakriget.

https://www.youtube.com/watch?v=Gh63OfmkZH4


Men det är klart kommer Trump lyckas går SD fram, om han misslyckas kommer de gå bakåt.
Citera
2017-02-15, 11:39
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerru
Ifall du läst igenom deras politik och policies som SD vill ta in, så borde du vara bra medveten om att de hade total kvaddat landet. De flesta konkreta saker vill de inte ens ta en ståndpunkt på.

Införa dialekt kurser etc, ännu mer ledighet, mindre arbetstimmar och konstant ersättning.
De är mer vänster än vänstern.


Har du källa? Eller är det dina halmgubbar?
Citera
2017-02-15, 12:38
  #16
Medlem
Och tre veckor är en lång tid i näringslivet numera, det vet Trump.
Citera
2017-02-15, 12:51
  #17
Medlem
8711s avatar
Några veckor har gått och folk är så skitnödiga så man saknar ord. Påstådd Sverigedemokrat också, man tvivlar ju när någon sprider skitmedias negativt påhittade rubriker.

Många av er vill ju inte ha någon makt eller någon påverkan på politiken, för när det väl uppnås blir ni hysteriska och vill snarare förhindra maktutövningen. Vi börjar mer och mer se det även i Sverige, att det finns en förlorarkultur som vill fortsätta vara förlorare och ha det här som hobby.

Nu sitter en betydligt mer likasinnad på världens mäktigaste presidentämbete och vissa gnäller, efter ett par veckor(!). Ivrigt påhejade av hatisk vänstermedia som är arga just över dessa annorlunda åsikter än deras egna.

Hur kan man bedöma hans insats negativt efter så kort tid?? Nära på alla beslut han tagit hittills har varit bra vad jag kan se. Det är saker vilken normal Sverigedemokrat som helst kunnat ställa upp på.
Citera
2017-02-15, 12:55
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerru
Deras hemsida, du kan ta dig dit själv. Fattar du vad du ber om källa om? Deras politik och vallöften. Tittar du på debatterna mellan partierna och läser du manifestot? Eller sitter du enbart på FB och skriker BEVIS BEVIS jag kan inte söka själv. Jesus kristus. Jag vet att du är en SD'are och vet inte ens hur usel politik de har. Om jag har halmgubbar vet jag inte vad du har.

Jag följer svensk politik noga. Det du påstår är ett exempel "tribalism" Du hittar på falska påstående och uppfattningar på de som inte hör till din politiska tribe. Sen är du säkert expert på att missförstå och se dolda agendor också. Som alla oseriösa debattörer saknar du förmågan att värdera saker objektiv.

Ta gärna del av Jonathan Haidts arbete, ett ex

http://www.chronicle.com/article/Jon...des-the/130453
Citera
2017-02-15, 13:04
  #19
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Några veckor har gått och folk är så skitnödiga så man saknar ord. Påstådd Sverigedemokrat också, man tvivlar ju när någon sprider skitmedias negativt påhittade rubriker.

Många av er vill ju inte ha någon makt eller någon påverkan på politiken, för när det väl uppnås blir ni hysteriska och vill snarare förhindra maktutövningen. Vi börjar mer och mer se det även i Sverige, att det finns en förlorarkultur som vill fortsätta vara förlorare och ha det här som hobby.

Nu sitter en betydligt mer likasinnad på världens mäktigaste presidentämbete och vissa gnäller, efter ett par veckor(!). Ivrigt påhejade av hatisk vänstermedia som är arga just över dessa annorlunda åsikter än deras egna.

Hur kan man bedöma hans insats negativt efter så kort tid?? Nära på alla beslut han tagit hittills har varit bra vad jag kan se. Det är saker vilken normal Sverigedemokrat som helst kunnat ställa upp på.


Håller med dig. Jag vet inte om jag är fd SD numera eller inte, men jag är rätt störd över en del saker/handlingar som SD-toppen gör. Det hade varit trevligt om de stöttat Trump inledningsvis eller snarare varit försiktigt positiva. Nu rackade JÅ ned på honom det första han gjorde. Jag hoppas 1. Trump är den han förefaller vara och 2. SD reparerar misstaget så fort de kan.


Jag tänker noga följa utvecklingen på AfS. Det parti som trovärdigast har en politk med noll fortsatt invandring (västerländsk arbetskraftsinvandring undantagen) och massiv repatriering/deportering kommer jag rösta på. Kalla det signalpolitik från en väljare.
Citera
2017-02-15, 13:25
  #20
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
Och tre veckor är en lång tid i näringslivet numera, det vet Trump.
Åk till USA och jobba, så får du se... Du har fan inte lång tid på dig på mer resultatinriktade arbeten att visa positiva resultat. Varför skulle inte samma sak gälla Trump själv? Nu har han börjat med att trampa i ett antal klaver. Ingen direkt lyckad start... Hade samma sak hänt som Trumps underhuggare, så skulle den personen ha fått hört ett högt och tydligt https://www.youtube.com/watch?v=75SEy1qu71I för flera dagar sedan!

Fast egentligen var det inte det som skulle diskuteras här, utan hur Trumps resultat eventuellt påverkar SD:s kommande valresultat. Jag lägger egentligen ingen värdering i det, utan är mest intresserad av hur SD kommer påverkas och vad de i så fall kan göra åt det.
__________________
Senast redigerad av Karman 2017-02-15 kl. 13:31.
Citera
2017-02-15, 13:35
  #21
Medlem
arazals avatar
Storbritannien röstade för att gå ut ur EU, blev det nån effekt av det här hemma? NEJ

Samma sak med Trump och USA, oavsett vad som händer därborta så är det inget som påverkar Sverige och det svenska riksdagsvalet nästa år.
Citera
2017-02-15, 13:38
  #22
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Några veckor har gått och folk är så skitnödiga så man saknar ord. Påstådd Sverigedemokrat också, man tvivlar ju när någon sprider skitmedias negativt påhittade rubriker.

Många av er vill ju inte ha någon makt eller någon påverkan på politiken, för när det väl uppnås blir ni hysteriska och vill snarare förhindra maktutövningen. Vi börjar mer och mer se det även i Sverige, att det finns en förlorarkultur som vill fortsätta vara förlorare och ha det här som hobby.

Nu sitter en betydligt mer likasinnad på världens mäktigaste presidentämbete och vissa gnäller, efter ett par veckor(!). Ivrigt påhejade av hatisk vänstermedia som är arga just över dessa annorlunda åsikter än deras egna.

Hur kan man bedöma hans insats negativt efter så kort tid?? Nära på alla beslut han tagit hittills har varit bra vad jag kan se. Det är saker vilken normal Sverigedemokrat som helst kunnat ställa upp på.
Är det min rubrik du syftar på, så kommer den inte från media, jag har skapat den själv. Och vadå "skitnödiga"? Tål man inte diskussion utan att gå upp i falsett, kanske man inte ska ha med politik att göra över huvud taget?

Visst jag vet att "PK-sidan" agerat så i åratal. Men det betyder ju inte att "SD-sidan" (lite slarvigt uttryckt), promt måste ta efter det beteendet. Och jag tycker defininitvt inte att en sådan diskussion är något tecken på "förlorarmentalitet". Snarare är de som reagerar med ödlehjärnan och börjar vräka ur sig diverse invektiv och skriva luddiga försvarstal, exempel på en strategi som är dömd att misslyckas.

Folk i gemen är väldigt trötta på det svartvita sandlådekriget!
Citera
2017-02-21, 19:46
  #23
Medlem
Cerrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Jag följer svensk politik noga. Det du påstår är ett exempel "tribalism" Du hittar på falska påstående och uppfattningar på de som inte hör till din politiska tribe. Sen är du säkert expert på att missförstå och se dolda agendor också. Som alla oseriösa debattörer saknar du förmågan att värdera saker objektiv.

Ta gärna del av Jonathan Haidts arbete, ett ex

http://www.chronicle.com/article/Jon...des-the/130453


Vad pratar du för strunt? Vad är påhittat? Allt jag skrivit här går att bekräfta, jag gillar att du påstår att du följer skiten noga, vad har jag fel om ?

Jag är oseriös debattör men du kastar stråmannar på mig, "expert på agenda" du gör samma sak du klagar på.

Om jag bekräftar allt jag skrivit på denna tråden, raderar du ditt konto ? Jag vill inte jobba för inget.
Om du inte är medveten om SD's politik är det ditt prob läs på ist för påstå att du läst. Så som de vill införa dialekter i skolan, så vi kan bevara alla olika dialekter i Sverige. Det är ren dogmatik ni röstare rör er på. En fråga och alltid varit kommer alltid vara. Minska invandring & ta bort pension skatt är allt de har träffat rätt på. I motsvarighet, kan vi lika gärna ha KD de har också träffat rätt twice.
De flesta ekonomiska utvärderingarna de gjort har varit katastrof, handel & utrikes har de ingen aning. Där är till och med ett skit parti som KD bättre. Här är "agendan" SD vill inte ha makten, och politikerna som jobbar där är de mest välbetalda i landet, hade jag inte haft en själ hade jag också försökt att jobba för dem, det är en tydlig scam. Se själv hur de kommer smälta in med resten av partierna, och sen finns det lika mycket skillnad mellan dem och M.
Citera
2017-02-21, 22:19
  #24
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
President Trump visar sig alltmer vara en inkompetent klåpare. Det är rörigt i Vita Huset, säkerhetsrådgivaren måste avgå och nu kan det vara så att hela hans valrörelse genomfördes i ständig kontakt med Ryssland.
http://edition.cnn.com/2017/02/14/po...ign/index.html

Min fråga och diskussionsunderlag är om Trumps eskapader också kan verka hämmande för SD inför valet 2018? Det är ju inte helt långsökt att tänka sig att folk resnoerar som så att "det blev rörigt i USA med Trump, då kan det bli en rejäl soppa med SD i Sverige också." Jag har hört några som resonerat så under senare tid, så det är väl inte helt otänkbart att Trump blir ett sänke för SD. Eller?

Sluta hämta dina fakta från gammelmedia. Hela poängen är att dom försöker motarbeta honom så mycket som möjligt, och detta går igenom i rapporteringen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback