Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-15, 08:52
  #1
Medlem
Jag har en "secure" PDF-fil på drygt 1000 sidor som ges ut av en stor överstatlig organisation.

Normalt sett så kan den som vill köpa dokumentet av den stora överstatliga organisationen för drygt 1200:- US dollar. Det har min arbetsgivare efter mycket pust och stön gjort eftersom vi måste ha det.

Vi har letat på nätet en dryg månad och konstaterat att gamla versioner av dokumentet finns (typ 5 år gammal utgåva) men aktuell utgåva verkar vara hårdvaluta.

Jag (och min arbetsgivare) tycker det är att skit att överstatliga organisationer tillåts ta betalt på det här sättet och jag har chefens tysta medgivande att lägga ut dokumentet på nätet om jag kan se till att ingen kan se att det är just vår PDF som hamnat på nätet.

Nästa gång vi behöver ett annat dokument kanske någon annan redan har följt vårt goda exempel tänker vi.

Sista utvägen vi ser är att printa och skanna dokumentet. Vi har bra skrivare/kopiator på jobbet men det bär emot.

Finns det något enkelt sätt att lösa det på? Var i filen kan det finnas info om att just den PDF vi har är den vi fick levererat? Vad behöver fixas?
Citera
2017-02-15, 09:03
  #2
Medlem
_-?-_s avatar
Borde väl gå att göra som följande:


Oregistrerad Adobe Acrobat dc eller pro

-öppna dokumentet
-Gå in under verktyg
-Välj förbered för distribution
-Välj Ta bort dold information
-Spara filen
Citera
2017-02-15, 16:03
  #3
Medlem
OK

Ingen som protesterar?
Citera
2017-02-16, 08:45
  #4
Medlem
misstolka frågeställning
__________________
Senast redigerad av funderande 2017-02-16 kl. 09:39. Anledning: misstolka frågeställningen
Citera
2017-02-16, 13:02
  #5
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slabbadangmannen
OK

Ingen som protesterar?
Kolla så du inte har någon unik sifferrad eller liknande i texten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback