Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-15, 02:22
  #1
Medlem
Hej,

Ett par sex frågor, för både män och kvinnor

Hur är ni redo - om ni är det - för oplanerat sex? Jag har alltid haft det problemet.
Jag är rätt så hårig och gillar att "trimma" bröstet, under armarna etc innan jag drar till stranden te.x. Så samma blir det vid sex. Men en dag satt en tjej i min soffa, vi hade kollat film och sen snackade vi massa sex och hon väntade på att jag skulle göra ett move... Problemet? Jag hade inte rakat pungen.


Så hur planerar man sådant, går ni redo varje dag eller? Jag orkar te.x. inte raka mig varje dag/1gång i veckan då jag vet att jag kanske inte kommer ha sex på hela månaden.

och hur viktigt är det för tjejer att killen inte har extremt mycket hår, te.x. jag är den som får några hårstrån på själva snoppen... och killar; är det normalt? Hur har ni?

Har ni alltid en kondom redo någonstans i lägenheten/fickan ifall ni skulle få ligg?
Citera
2017-02-15, 02:27
  #2
Medlem
GanjaFarfars avatar
Hur gammal är du? Detta är mest ett åldersproblem då man oftare har extremt dåligt självförtroende när man är ung.
Citera
2017-02-15, 02:31
  #3
Medlem
Inga problem med självförtroendet, mer att jag inte är svensk och har inte hår som en vanlig svensk, och därför kan en svensk tjej anse mig som hårigare än normalt.

Vet att lite hår inte spelar roll, men har långa hårstrån och på många ställen. Är mest nyfiken hur ni andra gör.

Sen också undrar jag om era rutiner är något man kan ta lärdom av, te.x. hur ofta ni rakar, hur ni rakar samt vart ni har kondomer och vad gör ni om ni inte har kondomer och ett potentiellt oplanerat ligg kan förekomma.
Citera
2017-02-15, 02:47
  #4
Medlem
valter-eggons avatar
Jag är svensk och ovanligt hårig. När jag var ung så höll jag också på och raka bröstet. Nja, bröstet är en underdrift. Bröstkorg, magen och svanken.

Sen slutade jag med sånt när jag blev äldre.

Du anar inte hur vanligt det är med tjejer som gillar killar med hår på kroppen som inte ser ut som småpojkar utan som män. Observera att det de ord jag fått höra och inte mina åsikter.

Sen tyder ditt beteende på dåligt självförtroende för annars hade du kunnat acceptera dig själv som du är och inte brytt dig om skitsaker som en orakad pung.
Citera
2017-02-15, 03:05
  #5
Medlem
Ja, lita på mig ser ut som en man med mitt hår ;P Men som du menar är att du aldrig rakar/trimmar pungen? Och vilket jag dock tror du gör, så undrar jag bara hur du gör ifall du inte hunnit/orkat och en tjej kastar sig över dig den dagen. Säger du "Vänta, ska bara fräscha upp mig", eller försöker du få det till en annan dag, eller kör du bara och alltid får "positiva reaktioner"?


Allmänt intressant att veta ju, då man inte direkt går och snackar vardagligt om detta. Man kan ju alltid bara utgå ifrån sig själv, då alla ser olika ut och har olika hår på pungen.


Jag brukar bara trimma runt, sen raka pungen. Låter det vara hårigt. Dock om jag låter det vara "djungel-naturligt" så ser det kaos ut och hårigt.
Citera
2017-02-15, 06:11
  #6
Medlem
Hur skall jag kunna vara redo för något oplanerat?

Spontansex är ofta bättre än det planerade dessutom. Du får väl ha för vana att raka pungen regelbundet, om det är något som stör dig.
Citera
2017-02-15, 06:18
  #7
Avstängd
majduns avatar
alltid rakat och välklippt här , så är alltid redo för bus så detta är inget problem för mej , men är alltid noga med vem jag ligger med då jag inte ligger med allt med två ben
Citera
2017-02-15, 06:27
  #8
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jag är redo. En gång i veckan ska räcka för presentabelt underhåll 24/7
Citera
2017-02-15, 07:04
  #9
Medlem
Jag bryr mig inte sålänge det inte är helt vildvuxet. Bara jag slipper få hår i munnen om jag skulle gå ner på honom

För min egen del så orkar jag inte hålla på och raka varje dag för att det ska vara helt slätt men att hålla det någorlunda trimmat är väl inte för mycket begärt.
Citera
2017-02-15, 08:01
  #10
Medlem
Alltid redo för sex. Tröttnade på att raka för några år sedan och tog istället bort det med laser, så det är aldrig stubb utan alltid helt lent.

Mannen jag lever med rakar ibland och ibland inte, för min del spelar det ingen roll.
Citera
2017-02-15, 08:27
  #11
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumblover
Jag brukar bara trimma runt, sen raka pungen. Låter det vara hårigt. Dock om jag låter det vara "djungel-naturligt" så ser det kaos ut och hårigt.
Det gör jag aldrig och har aldrig fått några kommentarer om att jag borde göra det. Det här är bara ett hjärnspöke hos dig och inget tjejer reflekterar över. Vem fan orkar raka pungen liksom??
Citera
2017-02-15, 09:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumblover
Hej,

Ett par sex frågor, för både män och kvinnor

Hur är ni redo - om ni är det - för oplanerat sex? Jag har alltid haft det problemet.
Jag är rätt så hårig och gillar att "trimma" bröstet, under armarna etc innan jag drar till stranden te.x. Så samma blir det vid sex. Men en dag satt en tjej i min soffa, vi hade kollat film och sen snackade vi massa sex och hon väntade på att jag skulle göra ett move... Problemet? Jag hade inte rakat pungen.


Så hur planerar man sådant, går ni redo varje dag eller? Jag orkar te.x. inte raka mig varje dag/1gång i veckan då jag vet att jag kanske inte kommer ha sex på hela månaden.

och hur viktigt är det för tjejer att killen inte har extremt mycket hår, te.x. jag är den som får några hårstrån på själva snoppen... och killar; är det normalt? Hur har ni?

Har ni alltid en kondom redo någonstans i lägenheten/fickan ifall ni skulle få ligg?

För det första så är bra sex oplanerat. Några verkar blanda ihop det med oönskat sex, vilket är något helt annat, och är, för att använda vår kloke statsministers vokabulär, - "inte okej".
Planerat sex är ju inte direkt spännande. Vad gör du? Skickar en kallelse i Outlook?

Du är ung (förhoppninsvis) och osäker. Vilken brud (som kan tänka sig ligga med dig) tror du är intresserad av ifall du rakat dig under armarna innan du går till stranden?

Om upplevelsen av sexet hänger på ifall man är rakad eller ej, så är man med fel partner.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback