Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-15, 01:26
  #1
Avstängd
Varje gång det har hänt något så springer ni som små hundar till aktuella brott och kriminalfallforat

-*vanlig flashbackare slår på aftonbladet*

"Åh fan vad roligt, äntligen ett mord. Äntligen något roligt i tillvaron, ååh jag älskar drama knulla mig"

"hmm... nu ska jag sitta här i aktuella brottsforumet och försöka ta fram allt som har med GM eller BO att göra, facebook ja allt, för jag har inget liv"

Hur roligt hade det varit om ni blev mördade, eller någon nära anhörig, och hela Sverige har ett behov att hitta ditt namn osv.

Varför älskar ni när det sker brott? Varför kan ni inte bara erkänna att ni faktiskt innerst inne tycker det lyser upp tillvaron i detta annars så tråkiga och gråa land? Ni tycker det är roligt att mord sker men i trådarna så ska ni låtsas och skriva "åååh fyfan vad hemskt"

Kan det vara så att flashbackare har så lite att göra i sina liv att de ägnar timmar åt att läsa om aktuella mord?

Terrorism osv. är en sak som jag kan förstå, men varför bryr sig folk om mord där bengt 67 cyanidförgiftat sin fru agda 65?

Varför vill ni leka sherlock holmes?
Citera
2017-02-15, 01:28
  #2
Medlem
Lunkan99s avatar
Vad ska diskuteras mer än folks fascination för brott?
Citera
2017-02-15, 01:29
  #3
Medlem
Överlag är flashbackare nog ganska ointresserade i nya mord, däremot kommer det en ström av folk utifrån som går till Flashback när de vill ha mer info rörande ett brott. Det är inte direkt en slump att polisen sitter och bevakar trådar pga informationsflödet. Sedan är det inte ett Flashbackproblem utan att människor fascineras av döden.
Citera
2017-02-15, 01:30
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Vad ska diskuteras mer än folks fascination för brott?
Vilket betyder att flashbackare i själva verket sitter hemma och gnuggar händerna och hoppas på att det ska ske brott...
Citera
2017-02-15, 01:32
  #5
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knugenisthlm
Vilket betyder att flashbackare i själva verket sitter hemma och gnuggar händerna och hoppas på att det ska ske brott...


Ne, tror nog många på flashback hade blivit glada om inte ett enda mord skedde från och med nu här i sverige
Citera
2017-02-15, 01:32
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knugenisthlm
Vilket betyder att flashbackare i själva verket sitter hemma och gnuggar händerna och hoppas på att det ska ske brott...

Fast det är ju inte flashbackare utan människor. Människor är jävligt intresserade av våld och död. Hur många kriminaldeckare säljs inte varje år i detta land? Tror inte att gamla tanter har som största nöje att shitposta på Flashback.
Citera
2017-02-15, 02:02
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Veriwen
Överlag är flashbackare nog ganska ointresserade i nya mord, däremot kommer det en ström av folk utifrån som går till Flashback när de vill ha mer info rörande ett brott. Det är inte direkt en slump att polisen sitter och bevakar trådar pga informationsflödet. Sedan är det inte ett Flashbackproblem utan att människor fascineras av döden.
jo men 90 % av det som skrivs om ett brott är spekulationer och dom andra 10 % är hittepå
Citera
2017-02-15, 02:05
  #8
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-
jo men 90 % av det som skrivs om ett brott är spekulationer och dom andra 10 % är hittepå

Det kan jag hålla med om. Lisa Holm-tråden var ett praktexempel på skitsnack där folk outade den ena och andra med namn utan att ha något konkret att komma med.

Faktiskt overkligt vidrigt om du frågar mig.
Citera
2017-02-15, 02:11
  #9
Medlem
Neroxxs avatar
Människor överlag är nog rätt så fascinerade av kriminologi.
Vart den kommer ifrån är dock bra fråga, men man måste ju dock förstå att att det finns en skillnad i att vara fascinerad/intresserad av det och verkligen vilja att det ska hända.
Jag vågar påstå att merparten av människorna (både på flashback och utanför) inte vill flera riktigt mord.
Vad anledningen är att människor sitter här och spekulerar fram och tillbaka om vem som är GM/BO osv osv är nog av ren nyfikenhet och inget annat, en lust satt försöka bidra .
Citera
2017-02-15, 03:50
  #10
Medlem
Merwinnas avatar
Personligen har jag ingen sådan fascination, jag blir mest beklämd av brott. Jag vill inte att det ska ske några brott alls! När det ändå gör det, och jag misstänker att polisen och/eller vanliga media kommer att ljuga och förtiga saker för mig, så går jag till "Aktuella brott och kriminalfall" för att kontrollera om min gissning är korrekt. Och det är den för det mesta. D.v.s. gärningsmannen/männen är arab, neger eller zigenare.
Citera
2017-02-15, 08:14
  #11
Avstängd
Virgil.I.Grissoms avatar
Ännu en sån där smygtråd för att förändra människors förhållning till vad makten kallar "hatsajter"

Well då tittar vi väl på det här då!

Brott upptäckts någonstans i Sverige. Oavsett om det är i Stockholm eller på landet så börjar folk prata.

Innan internet så gick djungel trumman varm (jag utgår nu från att du är född med en skärm i handen) Detta innebär att det skvallrades mycket på den tiden människor umgicks ansikte mot ansikte.

Dock innebar ansikte till ansikte metoden att det sällan blev hårda ord inblandade då risken alltid fanns för en femma i ansiktet från "kränkt" person.

Okej då tittar vi på nätet då. Eftersom människor idag inte går ut i verkligheten så ofta så hänger personerna framför skärmen.

Informationen är blixtsnabb och slår kvarterets skvallerkäringar med hästlängder. Ibland är det sant ibland är det falskt. Men det skiljer inte från forntiden med skvallerkäringar.

Så vad beror då detta intresse om att dagens forumsidor är hatsiter och annat oklart vad makten tycker.

Jo det handlar om makten att styra informationsflödet. Så personer som ts är antingen svagbegåvade eller så styrs de av en agenda.

Sammanfattning skvaller och informationsutbyte har alltid skett oavsett vad obildade ungdomar idag tror. Effektiviteten är säkert bättre idag men informationen är den samma.
Citera
2017-02-15, 12:01
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Ännu en sån där smygtråd för att förändra människors förhållning till vad makten kallar "hatsajter"

Well då tittar vi väl på det här då!

Brott upptäckts någonstans i Sverige. Oavsett om det är i Stockholm eller på landet så börjar folk prata.

Innan internet så gick djungel trumman varm (jag utgår nu från att du är född med en skärm i handen) Detta innebär att det skvallrades mycket på den tiden människor umgicks ansikte mot ansikte.

Dock innebar ansikte till ansikte metoden att det sällan blev hårda ord inblandade då risken alltid fanns för en femma i ansiktet från "kränkt" person.

Okej då tittar vi på nätet då. Eftersom människor idag inte går ut i verkligheten så ofta så hänger personerna framför skärmen.

Informationen är blixtsnabb och slår kvarterets skvallerkäringar med hästlängder. Ibland är det sant ibland är det falskt. Men det skiljer inte från forntiden med skvallerkäringar.

Så vad beror då detta intresse om att dagens forumsidor är hatsiter och annat oklart vad makten tycker.

Jo det handlar om makten att styra informationsflödet. Så personer som ts är antingen svagbegåvade eller så styrs de av en agenda.

Sammanfattning skvaller och informationsutbyte har alltid skett oavsett vad obildade ungdomar idag tror. Effektiviteten är säkert bättre idag men informationen är den samma.
Ta av dig foliehatten. Jag är inte på uppdrag av nån stat.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback