Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-14, 21:05
  #1
Medlem
Smoegarns avatar
Jag prenumererar på en tidning där samtliga tidigare utgåvor ingår i digital form via tjänsten paperton.com, där den erbjuder mig att läsa antingen i deras egen skithemska app på min tablet eller i webläsare på min dator som någon slags kretin. Då jag helst läser tidningar på min e-boksläsare eller med specifik mjukvara på datorn så undrar jag om det finns något enkelt sätt att konvertera denna tidning hyfsat ajtomagiskt till PDF eller annat vettigt format för ändamålet?

Jag kör Windows och föredrar en lösning som rullar på min egen plattform. Tacksam för svar från de som har bättre koll än jag har på sånt här
Citera
2017-02-16, 21:48
  #2
Medlem
Kan inte uttala mig om Paperton. Skulle dock tro att de kan ha inbyggda spärrar mot kopiering, skärmdumpar etc.
Citera
2017-02-22, 12:03
  #3
Medlem
Smoegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendergibson
Kan inte uttala mig om Paperton. Skulle dock tro att de kan ha inbyggda spärrar mot kopiering, skärmdumpar etc.
Man kan ta skärmdumpar med en i läsaren inbyggd funktion, men då sparar den hela sidan/uppslaget plus all whitespace runtom som en bild. Inte optimalt för att ge sig på tusentals sidor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback