Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-14, 20:25
  #1
Medlem
schiklgrubers avatar
Precis, varför i helvete är det så? Är det någonting märkligt med kvinnors smaklökar?
För generellt sett finns det så många mer bra manliga kockar än kvinnliga. Har mött manliga, men inte en enda kvinna.

Så varför i helvete är kvinnor så dåliga på att laga mat?
Citera
2017-02-14, 20:30
  #2
Medlem
Lunkan99s avatar
Det är bara de yngre söndercurlade som inte lärt sig att laga mat. De äldre damerna vet fortfarande att smörsteka färska kantareller till den grad att förstå att vägen till mannens hjärta går genom magen.
Citera
2017-02-14, 20:31
  #3
Medlem
Det där var ganska långt ifrån verkligheten.

Men något som skulle kunna styrka det du skriver; En kvinna, kanske hemmafru med barn, lagar mat för att hon måste. Mannen med familj, som har ett ordinarie arbete och kanske inte har matlagning som ett måste, lagar mat för att han är intresserad och därför går "all in".
Citera
2017-02-14, 20:33
  #4
Medlem
Skitsnack! Jag lagar god mat, så god mat att jag helst undviker att laga om jag är själv för annars äter jag allt på egen hand.. vilket inte är bra. Bara hört goda saker sagt om min matlagning.
Citera
2017-02-14, 20:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Det där var ganska långt ifrån verkligheten.

Men något som skulle kunna styrka det du skriver; En kvinna, kanske hemmafru med barn, lagar mat för att hon måste. Mannen med familj, som har ett ordinarie arbete och kanske inte har matlagning som ett måste, lagar mat för att han är intresserad och därför går "all in".

Samma sak med spjutkastning? Hemmafruarna kastar mest spjut för att de måste medan männen gör det som ett ordinarie arbete och går "all in".

Du har ingen aning om hur sinnessjuk du låter.
Citera
2017-02-14, 20:33
  #6
Medlem
Åh all god mat jag ätit har tillagats av kvinnor till 95%
Citera
2017-02-14, 20:33
  #7
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Det där var ganska långt ifrån verkligheten.

Men något som skulle kunna styrka det du skriver; En kvinna, kanske hemmafru med barn, lagar mat för att hon måste. Mannen med familj, som har ett ordinarie arbete och kanske inte har matlagning som ett måste, lagar mat för att han är intresserad och därför går "all in".


Japp, matlagning är ju inte direkt könsbundet även om typ det politiska läget suger snabbmat.
Citera
2017-02-14, 20:34
  #8
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Bland folk under 30 är jag beredd att hålla med. Kvinnor har fått sig itutat av postmarxister att det är "kvinnoförnedrande" att syssla med matlagning. Yngre killar är betydligt bättre på att laga mat än jämnåriga tjejer.
__________________
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2017-02-14 kl. 20:36.
Citera
2017-02-14, 20:36
  #9
Medlem
ascHacks avatar
Därför att kvinnor till stor del helst vill äta/laga så kallad "healthy food" med ingredienser som man aldrig hört talas om från fjärran land, det ska alltså nödvändigtvis inte smaka gott och man ska helst inte bli mätt.

Annat är det med en manliga matlagare. Rejäl mat, feta såser och inget jävla well-done. Efteråt halvligger man på soffan, totalt orkeslös efter den stadiga måltiden med en god konjak i näven och mår som en kunglighet.
Citera
2017-02-14, 20:36
  #10
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Få påståenden är mer felaktiga.

Min fru är makalös i köket, jag har ätit som en kung i 27 år.
Citera
2017-02-14, 20:46
  #11
Medlem
schiklgrubers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Det är bara de yngre söndercurlade som inte lärt sig att laga mat. De äldre damerna vet fortfarande att smörsteka färska kantareller till den grad att förstå att vägen till mannens hjärta går genom magen.

Men det här med att smörsteka kantareller? Det vet jag med. Inte fan kan jag laga mat för det. Bara smörsteka kantareller. Min mor kan inte heller laga mat. Var det redan där det gick fel?
Citera
2017-02-14, 20:48
  #12
Medlem
RagingHippies avatar
Det är pga den kultur som tillåtits växa fram, med en ständig "kvinno-revolt" mot män.

Den äldre generationen lär dessutom inte ut sina hemligheter då de blivit så irriterade & provocerade av den yngre generationens konstiga beteenden.

Det kommer aldrig bli bra mat igen där man kan ge komplimanger till kvinnan, om man inte hittar någon bonnmora ute på landet i t.ex Ukraina.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback