Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-14, 18:15
  #1
Medlem
Hej!

Jag är gymnasiestudent.

Min affärsidé går ut på att bygga moderna och professionella hemsidor i webbhotellet Wix.com's webbdesign verktyg.

Tanken är att personligen träffa småföretagare där jag bor och sälja mina hemsidor. Jag tänker mig: Frisörer, Restauranger/Pizzerior, butiker, cafeer och bilmekaniker m.m.

Pris tänker jag ta 1500 - 2000kr för en sida med där ".wixsite.com" samt 2 små wix reklamer. Engångskostnad (inga utgifter för mig)

2000 - 2500kr för en med helt valfri domän men med två små wix reklamer. En årlig kostnad på ca 500kr för domän plus hosting.

3200 =< x
För en valfri domän, inga Wix reklamer men en kostnad på 990kr per år. Där första året ingår.

Vad tror ni, kommer det gå att ha som ett sommarjobb bredvid t.ex kommun eller landsting.

Mitt huvudargument till att t.ex frisörer borde ha en hemsida är att de då hamnar högre upp på Eniro/Hitta.se där de får många kunder.

Tack för all respons!
Citera
2017-02-14, 18:18
  #2
Medlem
yiys avatar
wix.com är väl till för de som inte kan göra egna sidor? du kan säkert lura några men detta var det dummaste jag hört..
Citera
2017-02-14, 19:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yiy
wix.com är väl till för de som inte kan göra egna sidor? du kan säkert lura några men detta var det dummaste jag hört..



Exakt, jag har otroligt dålig koll på både html, css eller java.

Det är ganska mycket det som ÄR affärsidén Just att jag ska kunna sälja fullt fungerande professionellt (utseende) hemsidor utan att behöva först lära mig 2-3 språk samt lägga alla de 10-tals timmarna det kommer ta för mig att programmera egna hemsidor.

Från min vinkel så skulle jag inte säga att det är så dumt

mvh
Citera
2017-02-14, 19:07
  #4
Medlem
Pizzerior, frisörer och liknande ägs oftast utav araber vars iq kan liknas med en 5 årings.
Jag säger, kör på det 👍
Men ha i åtanke att araber ofta är extremt dåliga entreprenörer och fattar inte att det kan gynna dem samt att de kommer ifrån en ljugar kultur där allt i 99% av fallen är en blåsning.
De kommer även på ett eller annat sätt försöka att blåsa dig så var tydlig med att betalar de inte innan det och det datumet så försvinner sidan.

Angående eniro så kan man även betala för att hamna högst upp.
Citera
2017-02-14, 19:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Pizzerior, frisörer och liknande ägs oftast utav araber vars iq kan liknas med en 5 årings.
Jag säger, kör på det 👍
Men ha i åtanke att araber ofta är extremt dåliga entreprenörer och fattar inte att det kan gynna dem samt att de kommer ifrån en ljugar kultur där allt i 99% av fallen är en blåsning.
De kommer även på ett eller annat sätt försöka att blåsa dig så var tydlig med att betalar de inte innan det och det datumet så försvinner sidan.

Angående eniro så kan man även betala för att hamna högst upp.

Aa har tänkt mycket på att det kan vara mycket att ta in med priser m.m. Försöker fundera ut hur jag kan göra det så tydligt som möjligt på så lite tid som möjligt.

Mycket bra info om Eniro där! Hade jag faktiskt inte ens tänkt på. Hade lätt kunnat fått sitta tyst om jag fått höra det på plats av Frisörsalongsägaren. Bäst att läsa på lite och hitta ett sätt att få det till min vinning.

Tänker att får lära mig med tiden, får jag nej på första stället så får jag se vad som fick dem att säga nej och komma på motargument till nästa ställe.

Tack för respons! Är öppen för mer!
Citera
2017-02-14, 20:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blashkrack
Aa har tänkt mycket på att det kan vara mycket att ta in med priser m.m. Försöker fundera ut hur jag kan göra det så tydligt som möjligt på så lite tid som möjligt.

Mycket bra info om Eniro där! Hade jag faktiskt inte ens tänkt på. Hade lätt kunnat fått sitta tyst om jag fått höra det på plats av Frisörsalongsägaren. Bäst att läsa på lite och hitta ett sätt att få det till min vinning.

Tänker att får lära mig med tiden, får jag nej på första stället så får jag se vad som fick dem att säga nej och komma på motargument till nästa ställe.

Tack för respons! Är öppen för mer!
Du får köra sälj snacket, tro inte att du kommer få sälj direkt.
25 000:- kostade det förut att hamna högst uppe, det här var dock 4'5 år sedan.
Citera
2017-02-15, 00:04
  #7
Medlem
Kolla PM
Citera
2017-02-15, 16:51
  #8
Medlem
Intressant!
Citera
2018-03-17, 20:58
  #9
Medlem
philz93s avatar
Bumpar den här tråden med att fråga: Hur gick det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback