Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-14, 18:15
  #1
Medlem
Hej!

Jag är gymnasiestudent.

Min affärsidé går ut på att bygga moderna och professionella hemsidor i webbhotellet Wix.com's webbdesign verktyg.

Tanken är att personligen träffa småföretagare där jag bor och sälja mina hemsidor. Jag tänker mig: Frisörer, Restauranger/Pizzerior, butiker, cafeer och bilmekaniker m.m.

Pris tänker jag ta 1500 - 2000kr för en sida med där ".wixsite.com" samt 2 små wix reklamer. Engångskostnad (inga utgifter för mig)

2000 - 2500kr för en med helt valfri domän men med två små wix reklamer. En årlig kostnad på ca 500kr för domän plus hosting.

3200 =< x
För en valfri domän, inga Wix reklamer men en kostnad på 990kr per år. Där första året ingår.

Vad tror ni, kommer det gå att ha som ett sommarjobb bredvid t.ex kommun eller landsting.

Mitt huvudargument till att t.ex frisörer borde ha en hemsida är att de då hamnar högre upp på Eniro/Hitta.se där de får många kunder.

Tack för all respons!
Citera
2017-02-14, 18:18
  #2
Medlem
yiys avatar
wix.com är väl till för de som inte kan göra egna sidor? du kan säkert lura några men detta var det dummaste jag hört..
Citera
2017-02-14, 19:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yiy
wix.com är väl till för de som inte kan göra egna sidor? du kan säkert lura några men detta var det dummaste jag hört..



Exakt, jag har otroligt dålig koll på både html, css eller java.

Det är ganska mycket det som ÄR affärsidén Just att jag ska kunna sälja fullt fungerande professionellt (utseende) hemsidor utan att behöva först lära mig 2-3 språk samt lägga alla de 10-tals timmarna det kommer ta för mig att programmera egna hemsidor.

Från min vinkel så skulle jag inte säga att det är så dumt

mvh
Citera
2017-02-14, 19:07
  #4
Medlem
Pizzerior, frisörer och liknande ägs oftast utav araber vars iq kan liknas med en 5 årings.
Jag säger, kör på det 👍