Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-15, 17:08
  #13
Medlem
BAB7s avatar
Och miljöplakett om du ska svänga in om i tyska städer.
Citera
2017-02-16, 14:42
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truchanov
Om inte Danmark och Tyskland är en önskvärd del av resan, så rekommenderar jag färjan Nynäsham-Gdansk. Då behöver ni bara köra genom Polen, Slovakien, Ungern, Serbien och Bosnien för att komma ned. Samtliga väldigt angenäma länder att köra genom på sommaren.

Det beror iofs lite på var i Sverige ni bor, nu när jag tänker lite längre.
Men vill minnas att det går en Polen-färja från Ystad med.


Vet inte om man ska säga att bosnien är jätte kul att köra igenom med 100km motorväg fördelat över hela landet.

Kör genom tyskland, österrike slovenien och du har motorväg hela sträckan.
Citera
2017-02-18, 13:53
  #15
Medlem
Limma skinkbits avatar
Slovenien tar ganska bra betalt för den stora äran att få köra på deras motorvägar. Finns det några alternativa (gratis-) vägar genom Slovenien, som inte sinkar allt för mycket?
Citera
2017-04-04, 03:36
  #16
Medlem
Jag brukar köra
Danmark
Tyskland . Rostock-Berlin-Dresden
Tjeckien . Praha (Prag) - Brno
Slovakien . Bratislava
Ungern . Györ-Tatabanya-Budapest-Pecs ELLER Osijek som ligger i Kroatien.
Motorväg Osijek - Zagreb..sedan från Zagreb ut mot kusten.

Ej motorväg vid / efter Prag en liten bit vid bergen...samt vid /efter Pecs fram till Osijek (50-75 kilometer typ)..

Föredrar denna sträckan då man slovenien och österrike kryllar av turistkörande till Kroatien med långa köer.

Osijek-Zagreb oftast ingen...alltid (!) lugnt.

vanlig körning från Sverige till Osijek med nån paus emellan ligger på ca 20 timmar..sedan Osijek till kusten 4+ timmar beroende på vart man ska.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2812075

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback