Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-14, 17:26
  #1
Medlem
gambiafarfars avatar
Hej,

Har länge kört med två skärmar; min 144hz som primär, och en äldre "standard"-skärm jämte denna, för musik/streams osv. När jag bootade min PC idag så hittar datorn bara min gamla skärm. Min primära skärm är kopplad med DisplayPort och den äldre skärmen med HDMI, båda direkt på GPU'n. Jag kan köra min nya skärm med HDMI felfritt, tyvärr når ju inte den 144hz. Det har (såvitt jag vet, har inte på automatiska uppdateringar iallafall) inte skett några uppdateringar.

Uppskattar all hjälp jag kan få, bidrar gärna med mer information om så önskas.

Trevlig eftermiddag!
Citera
2017-02-14, 20:36
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
Hej,

Har länge kört med två skärmar; min 144hz som primär, och en äldre "standard"-skärm jämte denna, för musik/streams osv. När jag bootade min PC idag så hittar datorn bara min gamla skärm. Min primära skärm är kopplad med DisplayPort och den äldre skärmen med HDMI, båda direkt på GPU'n. Jag kan köra min nya skärm med HDMI felfritt, tyvärr når ju inte den 144hz. Det har (såvitt jag vet, har inte på automatiska uppdateringar iallafall) inte skett några uppdateringar.

Uppskattar all hjälp jag kan få, bidrar gärna med mer information om så önskas.

Trevlig eftermiddag!

Testa en annan skärm 😊. Börja med det för o få reda på om skärmen har gett sig eller om de e datorn i sig ( vad jag förstår de som går de ju inte utesluta )

Nästa steg är o försöka bryta ner datorn i dens hårdvara eller mjukvara
__________________
Senast redigerad av Jens86 2017-02-14 kl. 20:39.
Citera
2017-02-14, 21:29
  #3
Medlem
gambiafarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Testa en annan skärm 😊. Börja med det för o få reda på om skärmen har gett sig eller om de e datorn i sig ( vad jag förstår de som går de ju inte utesluta )

Nästa steg är o försöka bryta ner datorn i dens hårdvara eller mjukvara


Problemet är att jag inte har mycket andra datorprylar - sladdar, skärmar, reservdelar etc att prova med.

Dock är problemet löst nu. Verkar vara ett fel på DP-sladden.
Citera
2017-02-14, 21:38
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
Problemet är att jag inte har mycket andra datorprylar - sladdar, skärmar, reservdelar etc att prova med.

Dock är problemet löst nu. Verkar vara ett fel på DP-sladden.

Härligt att de verkar löst. Hade varit min andra chansning. Börja o gå över sladdar, kolla så dom sitter i mm. De e där man måste börja för att inte missa små " skitsaker " 😊
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback