Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-13, 23:54
  #1
Medlem
Har sedan tidig ålder missbrukat fram och tillbaka i flertal år. Testat allt från cannabis, tram och starkare opiater o benzos.

Det mesta till och från men nummer ett har alltid varit att rökat.

Amfetamin har jag visserligen tagit till och från också, 99% så har jag varit alkohol påverkad. Då jag inte gillat det ruset nykter.

Tills för ungefär 4 månader sedan då jag testade det på jobbet, jävlar vad grymt det var.. Mer energi, motivation och glädje.

Började ta nästan varje dag efter det, och jag visste redan då att jag började bli lätt hooked. Men jag fortsatte ändå för den där känslan av att vara driven, motiverad och på bra humör nästan jämt ville jag fortsätta vara med om.

Tills idag, min flickvän som jag ljugit för angående det här förut flera gånger och lovat att jag ska sluta.
Hittade mina grejor, det var bara en tidsfråga då jag blitt mer och mer slarvig med att dölja min hemlighet.. för alla. Kanske för att innerst inne vill jag vara den personen jag är utåt, och inte på grund av någon substans som lurar min hjärna.

Har för övrigt inte heller jobbat på dessa månader då jag nästan direkt vart varslad på jobbet pga arbetsbrist vilket inte gjorde situationen bättre alls.

Så under dessa månader har jag brukatntjacket i ungefär 4-5 dagar i veckan. Men jag sköter ändå kosten bra, äter fler mål om dagen och sover om nätterna.
Tror ni det blir jobbigt att kliva av?
Har tillgång till roche2 ikto, o lite gräs.
Något som kan hjälpa eller byter jag bara ut?

Vet inte vad jag vill med inlägget egentligen utan vill kanske bara höra något råd bara eller så.

Ursäkta dravel och stavfel, är jätte trött. Tack för mig!
Citera
2017-02-14, 00:16
  #2
Medlem
Testa på att gå på NA/DAA möten, kan säkert vara något för dig och har fungerat för många.

Annars är det viktigt att kämpa på och hålla ut när det är jobbigt, se ljuset i slutet av tunneln. Kommer vara jävligt tufft rätt länge. Ångest, meningslöshet, rastlöshet etc. Motion kan vara något när man hamnar i detta.

Tror dock att man behöver någon slags hjälp, jävligt svårt att bara lägga av själv..undvik alkohol också!
Citera
2017-02-14, 00:22
  #3
Medlem
Angående att kliva av så personligen kör jag helst bara nästan Cold Turkey..stess ett tag typ, så att du får ut skiten ur kroppen så snabbt som möjligt och dessutom inte återfallar under nedtrappning, svårt att hålla disciplinen att bara ta ett piller när det börjar bli riktigt tungt.

Sist jag klev av så hade jag kört på Heroin, Benzo och tjack i 4 månader dagligen och hade stess i 8 dagar och Imovane dem 3 första.
Citera
2017-02-14, 10:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Splirreon
Har sedan tidig ålder missbrukat fram och tillbaka i flertal år. Testat allt från cannabis, tram och starkare opiater o benzos.

Det mesta till och från men nummer ett har alltid varit att rökat.

Amfetamin har jag visserligen tagit till och från också, 99% så har jag varit alkohol påverkad. Då jag inte gillat det ruset nykter.

Tills för ungefär 4 månader sedan då jag testade det på jobbet, jävlar vad grymt det var.. Mer energi, motivation och glädje.

Började ta nästan varje dag efter det, och jag visste redan då att jag började bli lätt hooked. Men jag fortsatte ändå för den där känslan av att vara driven, motiverad och på bra humör nästan jämt ville jag fortsätta vara med om.

Tills idag, min flickvän som jag ljugit för angående det här förut flera gånger och lovat att jag ska sluta.
Hittade mina grejor, det var bara en tidsfråga då jag blitt mer och mer slarvig med att dölja min hemlighet.. för alla. Kanske för att innerst inne vill jag vara den personen jag är utåt, och inte på grund av någon substans som lurar min hjärna.

Har för övrigt inte heller jobbat på dessa månader då jag nästan direkt vart varslad på jobbet pga arbetsbrist vilket inte gjorde situationen bättre alls.

Så under dessa månader har jag brukatntjacket i ungefär 4-5 dagar i veckan. Men jag sköter ändå kosten bra, äter fler mål om dagen och sover om nätterna.
Tror ni det blir jobbigt att kliva av?
Har tillgång till roche2 ikto, o lite gräs.
Något som kan hjälpa eller byter jag bara ut?

Vet inte vad jag vill med inlägget egentligen utan vill kanske bara höra något råd bara eller så.

Ursäkta dravel och stavfel, är jätte trött. Tack för mig!
Lycka till, men du kanske inte borde ha skrivit här med tanke på alla narkotikaförespråkare som
häckar här.
Citera
2017-02-17, 14:33
  #5
Medlem
När jag mådde som allra sämst, p.g.a. den ena livskrisen efter den andra, så tog jag till detta
i ren desperation. Och det är inget jag är stolt över precis, tala om att gå ner sig.

För mig så fungerade det jättebra under en tid, blev social och kunde leva ett vanligt liv. Klarade
även allt negativt som öste över mig.
Men så en dag gick det helt fel. Plötsligt så kunde jag säga samma ord 20 gånger, och det gick
inte att sluta, talet hade fastnat. Desto mer panikslagen, desto mer hakade orden upp sig.
Mina ögon blev oerhört stirriga och kunde inte titta uppåt, eller åt sidan.

Detta gjorde att jag inte kunde vara bland folk på en vecka, för självklart så skulle vem som helst
förstå hur det var fatt. Var även vaken i 3 dygn. Kunde ex. sitta och fila på ett enkelt brev en hel
natt.
När detta var över så brände jag upp det. Vill aldrig spola ner sådant här gift då det går ut i
vatten, och naturen.
Det hela gick jättebra en tid, mådde förträffligt, men efter att det plötsligt slog till på ett så fel-
aktigt sätt, så jag inte kunde visa mig bland folk, så är jag livrädd för detta. Man vet aldrig hur
det kan slå, hur bra det än har gått innan.
Citera
2017-02-17, 23:44
  #6
Medlem
gersmans avatar
Tills för ungefär 4 månader sedan då jag testade det på jobbet, jävlar vad grymt det var.. Mer energi, motivation och glädje.

Började ta nästan varje dag efter det, och jag visste redan då att jag började bli lätt hooked. Men jag fortsatte ändå för den där känslan av att vara driven, motiverad och på bra humör nästan jämt ville jag fortsätta vara med om.



Har för övrigt inte heller jobbat på dessa månader då jag nästan direkt vart varslad på jobbet pga arbetsbrist vilket inte gjorde situationen bättre alls.

Arbetsbrist? Krävs ingen Sherlock Holmes för att lista ut sambandet.
Citera
2017-02-18, 11:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Tills för ungefär 4 månader sedan då jag testade det på jobbet, jävlar vad grymt det var.. Mer energi, motivation och glädje.

Började ta nästan varje dag efter det, och jag visste redan då att jag började bli lätt hooked. Men jag fortsatte ändå för den där känslan av att vara driven, motiverad och på bra humör nästan jämt ville jag fortsätta vara med om.



Har för övrigt inte heller jobbat på dessa månader då jag nästan direkt vart varslad på jobbet pga arbetsbrist vilket inte gjorde situationen bättre alls.

Arbetsbrist? Krävs ingen Sherlock Holmes för att lista ut sambandet.

Vill inte på något sätt komma med pekfingret, men vem som helst fattar att det här kommer
att gå utför. Om du inte vill, eller verkar intressant p.g.a. droger, så törs jag inte ens tänka mig
din framtid. Förstör inte ditt liv med droger, ta tag i det, innan det är försent.

Du får säga att jag är en kärring, för det är jag, men jag vet vad droger kan ställa till med.
Från att ha levt ett normalt socialt liv där jag hade precis allt så ramlade jag ner i bottenskrapet
under något år p.g.a. droger. Inte för att bli hög, för det blev jag aldrig. Men jag knaprade i
smyg för att klara mitt livs tyngsta period. Och det gick åt helvete. Vet att jag säkert för alltid
kommer att ha ett drogsug, och att jag aldrig mer kan ta lugnande, för då trillar jag dig igen.
Detta var mitt livs misstag, och därför blir jag ledsen när jag ser hur yngre kanske kommer att
få sitt liv förstört.
__________________
Senast redigerad av sabrina56 2017-02-18 kl. 11:56.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback