Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-13, 22:15
  #1
Avstängd
RurikRusens avatar
Tjena detta är ett väldigt stort problem för mig. så basically jag kommer hem från skolan trött, Äter osv. sen hela dagen (efter skolan) är jag trött, men jag går inte och lägger mig så jag vaknar på kvällen. Utan jag väntar tills kvällen så jag kan sova hela natten men väldigt ofta efter ungefär Klockan 21. Så blir jag bara pigg och kan sen inte sova tills klockan ett eller två på natten så jag blir trött nästa dag. Vet inte vad det är för problem om någon har något liknande problem tipsa gärna om medicin. Tack i förhand
Citera
2017-02-14, 21:32
  #2
Medlem
Rodbackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RurikRusen
Tjena detta är ett väldigt stort problem för mig. så basically jag kommer hem från skolan trött, Äter osv. sen hela dagen (efter skolan) är jag trött, men jag går inte och lägger mig så jag vaknar på kvällen. Utan jag väntar tills kvällen så jag kan sova hela natten men väldigt ofta efter ungefär Klockan 21. Så blir jag bara pigg och kan sen inte sova tills klockan ett eller två på natten så jag blir trött nästa dag. Vet inte vad det är för problem om någon har något liknande problem tipsa gärna om medicin. Tack i förhand
Medicin, lol? Ät och sov på rätt tider bara. Och om du är känslig fucka inte med rytmen på helgen. Du är tonåring gissar jag och dom är ökända för att sova mycket. Sov innan 21 då om du ändå sover hela natten, gör väl inget.
Citera
2018-07-15, 04:53
  #3
Medlem
Sorry för Bump!

Men du borde läsa lite om ADD! jag fick min diagnos när jag var 23 och jag är väldigt lik i hur du beskriver dig själv och är det några frågor så är det bara att skicka iväg ett PM

MVH
Dumpventilen
Citera
2018-07-15, 05:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumpventilen
Sorry för Bump!

Men du borde läsa lite om ADD! jag fick min diagnos när jag var 23 och jag är väldigt lik i hur du beskriver dig själv och är det några frågor så är det bara att skicka iväg ett PM

MVH
Dumpventilen

Fick min ADD diagnos för ett halvår sedan, menar du att någon medicin i sammanhanget får dig att kunna somna om nätterna?

Sorry om jag kapar tråden lite.
Citera
2018-07-15, 09:51
  #5
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.02.

Psykisk hälsa-------->Drömmar, sömnproblem och sömnrelaterade fenomen

Diskussioner om diagnosticering av exempelvis ADD och psykofarmaka tas i forumet Psykiatri & Psykofarmaka.

/Mod.
Citera
2018-11-27, 02:54
  #6
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumpventilen
Sorry för Bump!

Men du borde läsa lite om ADD! jag fick min diagnos när jag var 23 och jag är väldigt lik i hur du beskriver dig själv och är det några frågor så är det bara att skicka iväg ett PM

MVH
Dumpventilen
Kan det här verkligen ha med ADD å göra, jag har ju också
detta ihop med en viss annan diagnos

Mitt mönster är, pigg på dan, kommer hem, orkar ofta inte hålla ögonen öppen och
framåtippar med bautaskallen mot olika bildskärmar nångång emellan kl
20-23 tiden, tar jag en powernap som jag inte har kontroll på hur lång den blir som återställare, och jag blir dessvärre efteråt hyperaktiv i hjärnan fram till typ kl 5 på natten
då jag motvilligt kryper till kojs, vilket du betalar via din skattesedel

Och inte ens då kan jag somna trots att du betalar samt att skallen känns som inmurad i ett
frigolitblock.

Vad skulle hända tror ni? ifall jag inte tog denna powernap. utan uthärdar vilket oftast leder
till att jag förstör mina filmupplevelser ännu mera när ögonen cyklar mellan stängd & öppen.

Jag sysslar med tankearbete på datorn och jag är så frökenaktig att jag bestämt att kvalitet på mina tankar kan tänkas gå ner ifall jag känner mig slut i kroppen, varför jag ger efter trycket

Det kan ju tänkas göra det sämre när man fikar kvällsfika kl 4 på natten, och mycket ska det vara
annars går det int å sova!, och sedan avsluta med en upppiggande tandkrämsborstning då jag hade tänkt ha kvar tänderna (borsta lite tidigare kanske?, vad sägs om kl 2?)
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-11-27 kl. 03:08.
Citera
2018-12-13, 21:40
  #7
Medlem
https://en.wikipedia.org/wiki/Second_wind_(sleep)
den artikeln kanske kan hjälpa lite, om man är trött förlänge kan man tydligen känna sig pig igen.
fast när jag snabbt sökte på "second wind" så lät det som om det handlade mest om fysisk träning.

vissa aktiviteter kanske också kan göra att vissa blir piggare på kvällen, jag har hör en del negativa saker om blå belysning från skärmar.
vissa kan bli pigga flera timmar efter att dom druckit kaffe
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback