Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-17, 07:53
  #25
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gtren
Inte precis vad jag hade i åtanke när jag startade den här tråden...



Kombination av att inte ta detta så allvarligt och att skriva efter en lång dag samt kvällsjobb med mobilen i sängen. Började gå in och skulle rätta tidigare inlägg men pallade inte. Så ingen dyslektiker.

Delvis korrekt, hurusom mer av en analytiker än humanist!
Intressant att du omedelbart går i försvarsställning - det behöver du inte. Jag bara konstaterar att du inte har 100 % flyt i din svenska men det är inget att skämmas för. Själv är jag värdelös på all matematik bortom pq-formeln. Som språkmänniska har jag bara så jäkla svårt för chefer som uttrycker sig haltande, men man får ju acceptera att vi alla är olika (som tur är). Under årens lopp har jag konstaterat att detta fenomen är vanligare än man kan tro bland manliga chefer.

PS. Användning av det föråldrade uttrycket hurusom passar inte alls in i din mening, vilken därför blir obegriplig. Hurusom betyder ju hur, att eller möjligen på vilket sätt. Lycka till på kontoret idag!
Citera
2017-02-17, 10:52
  #26
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gtren
Universitetsexamen, fil kand. Dock inget jag ser som en prestation. Högst mediokra betyg i alla nivåer. Dock effektiv i mina studier, pluggade lite men fokuserat och hann jobba istället (inget studielån).

Vad tog du examen inom samt vilken skola?

Längesedan?
Citera
2017-03-09, 10:00
  #27
Medlem
Teleslingas avatar
Blev lite tyst i tråden. Tröttnade TS på sin ursprungliga generösa intention att svara på frågor, eller är han bara på förlängt sportlov, tro?

En till mig närstående beteendevetare hävdar med emfas, att personer med borderline-drag ofta kan bli mycket upprörda om de utsätts för kritik. Då kan de bli riktigt farliga och utnyttja all sin manipulationsförmåga för att dölja/släta över eller till och med genom hot försöka förminska kritiken mod dem själva. En sådan person måste verkligen upplevas som en lös kanon på däcket för underlydande medarbetare. Kanske tassar de på tå där i kommunhuset.
Citera
2017-03-09, 22:55
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Blev lite tyst i tråden. Tröttnade TS på sin ursprungliga generösa intention att svara på frågor, eller är han bara på förlängt sportlov, tro?

Jag är inte inne på fb så ofta och hade missat det sista. Tack för påpekandet!
__________________
Senast redigerad av gtren 2017-03-09 kl. 23:03.
Citera
2017-03-09, 22:59
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Vad tog du examen inom samt vilken skola?

Längesedan?

Dubbla fil. Kand vid Lunds universitet, tidigt 2000tal. Vill inte ange ämnesinriktningar pga anonymitet.
Citera
2017-04-13, 00:34
  #30
Medlem
Teleslingas avatar
Ska väl försöka hjälpa din tråd lite på traven.

Vad har du fattat för spännande beslut hittills den här veckan?
Citera
2017-04-21, 13:05
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gtren
Hejsan
Jag har intresse läst en hel del "fråga en yrkesperson" trådar och tänkte att jag ska bidra. Vet inte hur intressant det kan vara men jag lovar att ta frågor på allvar.
Notera att jag kommer vara vag i vissa delar då jag inte vill hänga ut min kommun (dessutom hade jag därigenom hängt ut mig själv). Men jag svarar gärna på saker som gäller kommuner generellt eller så, jag har bra koll på flera kommuner och vad som är praxis i branschen
Men kort om mig. Jag jobbar som förvaltningschef i en mellanstor svensk kommun och är alltså chef för en kommunal förvaltning, direkt underställd kommunchefen/nämnden. Jag har tidigare jobbat i en rad olika kommuner och i andra roller och har en hel del koll på turer och händelser i en offentlig organisation (främst kommunal men också lite kring regioner/landsting).

PS. Jag svarar på seriösa frågor DS.

Jag har en fråga. Jobbar inom kommunal verksamhet med ett administrativt uppdrag. Hur ser ni högre uppsatta på oss som är "vanliga" arbetare (ingen chef)?
Jag upplever ofta att mina åsikter inte spelar någon roll och de högre uppsatta personerna hälsar knappt. Jag har kämpat och kämpat för att få en högre lön genom att visa att jag vill utvecklas, ställer alltid upp och jobbar över, säger aldrig nej även om de inte ligger inom mitt uppdrag. Det svaret jag får är att det finns inte mera pengar samtidigt som jag vet att det anställs mera chefer som har 3 ggr så mkt som jag. Därför undrar jag om ni ens värdesätter oss?
Citera
2017-08-28, 13:41
  #32
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocelyn
Jag har en fråga. Jobbar inom kommunal verksamhet med ett administrativt uppdrag. Hur ser ni högre uppsatta på oss som är "vanliga" arbetare (ingen chef)?
Jag upplever ofta att mina åsikter inte spelar någon roll och de högre uppsatta personerna hälsar knappt. Jag har kämpat och kämpat för att få en högre lön genom att visa att jag vill utvecklas, ställer alltid upp och jobbar över, säger aldrig nej även om de inte ligger inom mitt uppdrag. Det svaret jag får är att det finns inte mera pengar samtidigt som jag vet att det anställs mera chefer som har 3 ggr så mkt som jag. Därför undrar jag om ni ens värdesätter oss?
Det där var en hel del intressanta frågeställningar. Ska bli spännande att höra hur TS ser på din yrkeskategori.
Citera
2017-08-28, 16:40
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jocelyn
Jag har en fråga. Jobbar inom kommunal verksamhet med ett administrativt uppdrag. Hur ser ni högre uppsatta på oss som är "vanliga" arbetare (ingen chef)?
Jag upplever ofta att mina åsikter inte spelar någon roll och de högre uppsatta personerna hälsar knappt. Jag har kämpat och kämpat för att få en högre lön genom att visa att jag vill utvecklas, ställer alltid upp och jobbar över, säger aldrig nej även om de inte ligger inom mitt uppdrag. Det svaret jag får är att det finns inte mera pengar samtidigt som jag vet att det anställs mera chefer som har 3 ggr så mkt som jag. Därför undrar jag om ni ens värdesätter oss?

Värt att komma ihåg är ju att chefens budget inte är samma budget som hens budget för underanställda.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback