Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-15, 04:46
  #25
Medlem
Lunkan99s avatar
Sverige är extremt exportberoende så Swexit är långt borta politiskt sett.

Därmed inte sagt att jag gillar EU men det faktiska (ekonomiska) förhållandet är liksom uppenbart.
Citera
2017-02-15, 08:26
  #26
Medlem
RadioDDR1s avatar
De sex grundarstaterna (Västtyskland, Frankrike, Italien, Holland, Luxemburg och Belgien) pratar nu om att skapa en inre kärna av länder nu när UK inte längre står i vägen. För att tala klarspråk: ett A och B-lag. Detta har bekräftats av Merkel för någon vecka sedan. Detta innebär att man stöter bort länder som Sverige, men även EU-skeptiska Euro-länder som Österrike, Tjeckien och Finland. Det är inte helt omöjligt att Sverige tvingas in i EMU. Detta leder oundvikligen till en svensk folkomröstning om EU någon gång mellan 2020-2022. Personligen tror jag att EU som vi känner den idag går upp i rök innan vi ens får hålla en folkomröstning. Italien och Grekland kommer lämna Euron om några få år. Definitivt Italien. Jag talar här om en sannolikhet om nästan 100%. Italien är en av EU´s största ekonomier. Och så har vi ju Brexit förstås och den hårda förhandlingsretorik som vi ser från den brittiska regeringen. De är beredda att lämna ALLA samarbeten med EU. När en stor handelsnation som UK väljer att ta avstånd från EU och dess byråkrater, ja då måste svenskarna öppna sina ögon för även vi är en handelsnation som har mycket gemensamt med britterna när det kommer till synen på handel.
Citera
2017-02-15, 08:47
  #27
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Sverige är extremt exportberoende så Swexit är långt borta politiskt sett.

Därmed inte sagt att jag gillar EU men det faktiska (ekonomiska) förhållandet är liksom uppenbart.
EU handlar ju bara om att reglera och försvåra internationell handel! Sveriges industri byggdes upp av skogs- och järnexport till kontinenten f.o.m. 1850, långt innan det fanns någon parasiterande sovjetisk EU-byråkrati som plundrade ut sina rättslösa undersåtar. Frihandel är det som råder när politiker inte alls lägger sig i, EU är per definition motsatsen till frihandel.

Dessutom har ju idioterna i Sveriges Riksdag ingen som helst förmåga att fatta beslut om att lämna EU. Den nuvarande generationen politikeradel är så totalt dumma i huvet, ointresserade och oerfarna att de aldrig har fattat något beslut om någonting. Ingen av dem vet hur man gör. Det sista politiska beslutet som fattades i Sverige var under Göran Perssons första mandatperiod på 1990-talet. Vi har ju fortfarande en oförändrad kopia av hans sista statsbudget. Han utsåg ju de största idioterna till efterträdare (i Sverige är det ju statsministern som utser sin efterträdare, inte partimedlemmarna eller folket).

Sverige förblir medlem i EU tills EU upphör att existera senare i år.
Citera
2017-02-15, 19:11
  #28
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
EU handlar ju bara om att reglera och försvåra internationell handel! Sveriges industri byggdes upp av skogs- och järnexport till kontinenten f.o.m. 1850, långt innan det fanns någon parasiterande sovjetisk EU-byråkrati som plundrade ut sina rättslösa undersåtar. Frihandel är det som råder när politiker inte alls lägger sig i, EU är per definition motsatsen till frihandel.

Dessutom har ju idioterna i Sveriges Riksdag ingen som helst förmåga att fatta beslut om att lämna EU. Den nuvarande generationen politikeradel är så totalt dumma i huvet, ointresserade och oerfarna att de aldrig har fattat något beslut om någonting. Ingen av dem vet hur man gör. Det sista politiska beslutet som fattades i Sverige var under Göran Perssons första mandatperiod på 1990-talet. Vi har ju fortfarande en oförändrad kopia av hans sista statsbudget. Han utsåg ju de största idioterna till efterträdare (i Sverige är det ju statsministern som utser sin efterträdare, inte partimedlemmarna eller folket).

Sverige förblir medlem i EU tills EU upphör att existera senare i år.

Jag håller med dig i sak och EFTA-avtalet som Norge har med EU hade varit fullgott på alla sätt men glöm inte att EU består av hajar och kan när som helst sätta press på andra med hot om importtullar och annat.
Det är det som är problemet, Unionen är på dagisnivå och borde reformeras från grunden.
__________________
Senast redigerad av Lunkan99 2017-02-15 kl. 19:15.
Citera
2017-02-17, 14:34
  #29
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Det är det som är problemet, Unionen är på dagisnivå och borde reformeras från grunden.
Det är omöjligt att "reformera" idioter till dugliga ledare.
Och det gäller även för de döda skelett deras idioti har format i fossil-Europa.
Citera
2024-03-29, 04:31
  #30
Medlem
Fr3ak0ut90s avatar
När ska SD och V göra verklighet av swexit?
Citera
2024-03-29, 05:49
  #31
Medlem
Fr3ak0ut90s avatar
Jag läste att AKB hatar SD numera så uppenbarligen är detta enda alternativet för swexit men frågar är om det är på riktigt?
https://www.youtube.com/watch?v=0_eS1IX_D2g&t=112s

Citat:
Kasta inte bort din röst!

Sunt förnuft med Gustav
16 mars 2024
Nytt avsnitt av Sunt förnuft med Gustav!

I detta avsnitt förklarar jag varför en röst i EU-valet på något av de etablerade partierna är helt bortkastad. EU kan inte reformeras och svenska Europaparlamentariker utgör färre än tre procent av det totala antalet.
En röst på Alternativ för Sverige kan däremot göra stor skillnad genom att Swexit kommer upp på den politiska dagordningen i vårt land. Om AFS tar mandat kommer vi att ställa EU-pamparna mot väggen och visa svenska folket vad som försiggår nere i Bryssel.

Valfoldrar och valsedlar har anlänt till våra kretsar, och delas nu för fullt. Vårens turnéschema kommer att presenteras inom kort!

Dessutom kommer jag att resa till Amsterdam nästa helg för att delta på Forum voor Democatie (FvD):s kongress. FvD, lett av Thierry Baudet, är ett av AFS samarbetspartier.

Den 9 juni är det val. Rösta för Swexit!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback