Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-13, 21:29
  #25
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzerkurt
Vad hände om man "bara" kastade sten på kungens dragoner för tvåhundra år sedan, tror du? Sverige måste ta i med hårdhandskarna mot drägget. Summariska avrättningar skulle hejda deras framfart, försöker några att inbilskt försöka bemöta dessa statliga sanktioner med våld så kommer de snabbt finna att blattarnas våldskapital kommer till korta mot kronans pansarförband.

Jag måste ha utryckt mig otydligt eftersom du är #2 som tror att jag tycker att det är ok att rikta laser mot luftfatryg. Det tycker jag inte. Jag citerade lagen ovan för att visa att det kan bli fråga om upp till livstid för de brott som MGM anklagas för. Jag ifrågasätter inte lagstiftningen om detta.

Samtidigt tycker jag att brottets karaktär är annorlunda och att lämplig påföljd ska anpassas till detta om det visar sig att MGM har haft en ofarlig och laglig laser.

Lämplig rubricering går inte att avgöra från den information vi har ännu, men i nuläget tycker jag att vi utgår från det som MGM är misstänkt för. Det är nog inte gripet ut luften (pun intended).

Citera
2017-02-13, 21:33
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
Det kommer inte bli nåt straff alls för denna brottsling, på sin höjd att tolken förklarar att eliasson kanske kastar ett armband på honom... På sin höjd.

Han attackerade svensk polis, o absolut inget alls kommer hända, OM det nu inte skulle vara en svensk, DÅ kommer denne troligen få ett riktigt ordentligt straff, gissar isåna fall på runt 2.5-3.5 år !

Ja, det är inte så många länder idag som har radikalt helt olika lagar beroende på "rätt" eller "fel" bakgrund, hudfärg, religion eller partibok.
Dessutom påhejade av media!
Hur kan jurister ens försöka försvara denna efterblivna rasistiska bananrepublik?
De mesiga och fega juristerna utan ryggrad hade passat bättre i Hitlertyskland, Sovjet eller USA:s Sydstater före 1960-talet.
Citera
2017-02-13, 21:47
  #27
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Prio 1: Besvara elden. Prio 2: Lagföra, om det fortfarande är aktuellt.
Citera
2017-02-14, 08:24
  #28
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaddahOfEeef
Flyga helikopter är en balansakt. Räcker att piloten blir bändad och tappar synen i några sekunder så kan helikoptern hamna I ett ohävningsbart läge och krasha.
Speciellt om de flyger på låg höjd som de antagligen gjorde I det här fallet.

Spärra in idioterna!!!
Detta.
Flygning i mörker är oerhört påfrestande för piloten, framförallt när det gäller helikopter. Även om man inte får lasern rakt i ögonen är den ett distraktionsmoment och kan förstöra mörkerseendet tillfälligt vilket kan leda till en krasch.

Nej, alla som ens tänker tanken på att peka en laser mot ett luftfarttyg borde brännas levande på bål. Jävla idioter.
Citera
2017-07-28, 10:03
  #29
Medlem
Åtal mot den tonåring som riktade lasern mot helikoptern. Killen är tidigare ostraffad.

https://www.sydsvenskan.se/2017-07-2...onaring-atalas
Citera
2017-07-28, 10:08
  #30
Medlem
retepm.s avatar
Släng in sabotören i bur och släng bort nyckeln.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback