Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-13, 16:27
  #1
Medlem
8711s avatar
Många har nu nåtts av den tragiska nyheten att den långvariga kämpen och trotjänaren, Sverigedemokraternas tidigare partisekreterare Jimmy Windeskog har avlidit.

Jimmy var under många år en viktig och betydelsefull person inom partiet, som bland annat visade sig i form av ordförandeskap i SDU fram till år 2000 då Jimmie Åkesson tog över ordförandeskapet och rollen som partisekreterare under dom mycket viktiga åren 2001-2003.

Efter tiden i Sverigedemokraterna har han hela tiden stått den nationalistiska och Sverigevänliga folkrörelsen trogen.

Han blev 42 år. Må vi Sverigedemokrater minnas honom som en legend och äkta Sverigedemokrat!

Vila i frid!!!

Flera källor rapporterar nu om detta:

Jimmy Windeskog har lämnat oss

https://www.motgift.nu/2017/02/13/ji...ar-lamnat-oss/

https://www.facebook.com/logikforlag...303689/?type=3

https://www.facebook.com/windeskog?fref=nf

https://twitter.com/search?f=tweets&...c=typd&lang=sv

* Reaktioner på detta? Några fina minnen från tiden i Sverigedemokraterna? Några minnen från hans tid som ordförande i SDU och som partisekreterare i Sverigedemokraterna? Från tiden efter?
__________________
Senast redigerad av 8711 2017-02-13 kl. 16:30.
Citera
2017-02-13, 16:40
  #2
Medlem
Cerrus avatar
Hur dog han? Ganska ung, hade han canser ?
Citera
2017-02-13, 16:40
  #3
Medlem
falskmustarens avatar
Vad har hänt egentligen, sjukdom? Olycka? Har letat men inte hittat någon direkt dödsorsak angiven...
Citera
2017-02-13, 16:46
  #4
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falskmustaren
Vad har hänt egentligen, sjukdom? Olycka? Har letat men inte hittat någon direkt dödsorsak angiven...

Det verkar oklart, tycker vi ska undvika spekulationer då det nog visar sig tids nog. Har sett en orsak, men vill inte spekulera. Vill hålla det som en hedersam tråd för Jimmy Windeskog som var en väldigt viktig person för Sverigedemokraterna åren innan Jimmie Åkesson tog över partiet. Hans politiska gärning för den Sverigevänliga folkrörelsen, hans roll som politiker, hans böcker och sådant som haft en stor plats inom den Sverigevänliga rörelsen.

Man ser att han varit en viktig person då kondoleanserna strömmar in från många kända personer runt Sverigedemokraterna och andra nationella organisationer. Jimmy har berört många med sin politiska kamp för Sverige och svenskarna.
Citera
2017-02-13, 16:51
  #5
Medlem
nedboys avatar
Han var under en tid aktiv med sitt riktiga namn här på Flashback har jag för mig. Tror det var honom jag lyckades reta upp ordentligt när jag tog hans profilbild som avatar och lyckades förvirra ordentligt här på Flashback när vi sa emot varandra. Det var några skojiga dagar tills moderatorn hörde av sig med pekpinnen (då visste jag faktiskt inte att det var förbjudet att ta någon annans avatar som sin egen).

Jag gillar att han var sig själv här på Flashback. Sånt inger förtroende.
Citera
2017-02-13, 16:54
  #6
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Han var under en tid aktiv med sitt riktiga namn här på Flashback har jag för mig. Tror det var honom jag lyckades reta upp ordentligt när jag tog hans profilbild som avatar och lyckades förvirra ordentligt här på Flashback när vi sa emot varandra. Det var några skojiga dagar tills moderatorn hörde av sig med pekpinnen (då visste jag faktiskt inte att det var förbjudet att ta någon annans avatar som sin egen).

Jag gillar att han var sig själv här på Flashback. Sånt inger förtroende.

Ja, han var på flera sidor en ständig debattör i dessa frågor. Han hade ju stort intresse för politik, han var ju utbildad statsvetare. Framförallt frågor om Sverigedemokraterna och andra invandringskritiska projekt var han mycket intresserad av.

Han har definitivt funnits länge på Flashback, så han var även en riktig Flashbackare! Definitivt.
Citera
2017-02-13, 17:58
  #7
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Han var under en tid aktiv med sitt riktiga namn här på Flashback har jag för mig. Tror det var honom jag lyckades reta upp ordentligt när jag tog hans profilbild som avatar och lyckades förvirra ordentligt här på Flashback när vi sa emot varandra. Det var några skojiga dagar tills moderatorn hörde av sig med pekpinnen (då visste jag faktiskt inte att det var förbjudet att ta någon annans avatar som sin egen).

Jag gillar att han var sig själv här på Flashback. Sånt inger förtroende.




det är nog fler än du som retade upp honom medan han levde. han trodde på sin grej och gick in helhjärtat.
misstänker hjärtattack eller något sådant
Citera
2017-02-13, 18:59
  #8
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso

det är nog fler än du som retade upp honom medan han levde. han trodde på sin grej och gick in helhjärtat.
misstänker hjärtattack eller något sådant

Hjärtattack är väl inte direkt vanligt i den åldern. Var han fet?
Som vanligt när någon dör så ung brukar det antingen vara sjukdom, cancer eller nått eller självmord.
Vi får väl vänta och se.
Citera
2017-02-13, 20:52
  #9
Moderator
Strix m/94s avatar
Dödsorsakspekulation är ingen politisk fråga, utan kvarhåll i TS utgångspunkt i Windeskogs politiska gärning.

OT raderat.

Strix/Mod
Citera
2017-02-13, 21:56
  #10
Medlem
OliverCromwells avatar
Mycket tråkigt att höra.

Kände inte till mycket om hans tid inom SD.

Men minns när han var med i ND och skrev artiklar och krönikor åt Nationell Idag. Där var han riktigt duktig på att plocka isär EXPO, AFA med flera vänsterextremister.

VIF!
Citera
2017-02-13, 22:23
  #11
Medlem
Frappants avatar
De mortuis nihil nisi bonum.
Citera
2017-02-13, 22:26
  #12
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Ja, Jimmy är död. Han och jag var vänner och umgicks privat. Det är mycket sorgligt. Det känns konstigt att man aldrig mer kommer att få höra honom prata om vad som hände på distriktsårsmötet i Västra Götaland 2002 eller om hur bra Xena: Warrior Princess var. Jag hade inte ens hunnit läsa hans senaste bok. Det blir vemodig läsning nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback