Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-13, 13:44
  #1
Avstängd
Info:
Man
19år
87kg
184cm
BF% aldrig mätt, mellan 15-20% i dagsläget
Tränat seriöst i minst 1år
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------

Bakgrund

Jag är en 19 årig kille som sedan puberteten började alltid haft testosteronbrist (12 nmol/L.) , det har jag fått bekräftat av läkaren på papper. Trots att jag mår skit vägrar sjukvården ge mig behandling om inte provresultaten visar < 10 nmol/L. Så jag tänkte ta saken i egna händer.

Kur

Dåså, till det essentiella i denna rapport, själva kuren. Jag var i valet och kvalet om vad jag ska göra och kom fram efter mycket rådslagande och funderingar att jag ska hoppa på en 250mg Testo E E5D - året runt. Märket på preppen är Alpha Pharma.

Jag har ingen erfarenhet av prepp sen tidigare så om jag får sides/känningar så har jag nolva och hcg som det rekommenderas överallt.

Målet med kuren är främst att att främja min psykiska hälsa men även fysiskt att lägga på mig kvalitativ muskelmassa och få ökningar i muskelvolym.

Träning, styrkestats, bänk, böj och mark

Jag är inte speciellt stark, biffig eller så utan bara ganska SVAG. Så ingen idé att skriva några stats här.

Kommer träna minst 4 gånger i veckan i samband med kuren.

Planerad kostupplägg ca 3000kcal/dag - mkt kött, pasta/ris, proteinshakes varje dag.

Sammanfattning

Jag skulle uppskatta er feedback kring vad jag håller på med.

Då detta inte är en ''vanlig kur'' som pågår i några månader utan kommer pågå året runt så kommer jag inte rapportera så mycket utan det är mest tänkt som en dagbok för mig. Jag kommer dock skriva om hur det går de första veckorna för att sedan uppdatera mer sällan.
__________________
Senast redigerad av 98kur 2017-02-13 kl. 13:49.
Citera
2017-02-13, 13:56
  #2
Medlem
herrcarlssons avatar
250mg E5D är ingen jättedos, sist jag kurade låg jag på 500mg testo E3D i snitt året runt, ibland högre. Producerar du så lågt själv så borde du dock märka en markant skillnad, speciellt psykiskt.

Tycker det känns dumt att man inte erbjuder dig behandling när du ligger så pass lågt i spannet, speciellt om du mår dåligt, men antar att man måste sätta gränsen någonstans.

Lycka till!
Citera
2017-02-13, 15:09
  #3
Medlem
RXenoxs avatar
Säger också lycka till.
Ligger själv runt 12nmol och fick svaret "allt ser normalt ut".
Ingen erfarenhet heller av detta så kommer gå på en normal kur på runt 16v och köra på vad som anses vara standard cykling.

Alla gör vi våra val så önskar dig lycka och välmående.

(vill du ha sjukvårdens hjälp så kan du hiva i dig några öl och lite lakrits några kvällar innan ett prov. Då bör du kunna ta dig under 10nmol.)

Fast vem e jag o tala. Pallade inte heller slåss med dem
Citera
2017-02-13, 20:11
  #4
Medlem
AlfredLundqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
250mg E5D är ingen jättedos, sist jag kurade låg jag på 500mg testo E3D i snitt året runt, ibland högre. Producerar du så lågt själv så borde du dock märka en markant skillnad, speciellt psykiskt.

Tycker det känns dumt att man inte erbjuder dig behandling när du ligger så pass lågt i spannet, speciellt om du mår dåligt, men antar att man måste sätta gränsen någonstans.

Lycka till!

Är inte 250 e5d en 'jättedos' som första kur säger du? Om du börjar högt kommer du ingenstans. Det är säkert så du gjort och därför ser du ut som skit. Och nu måste du höja dosen ännu mer för att ens bygga 1 kg/år. Att ligga så högt om man inte satsar på att tävla eller liknande är bara dumdristigt och onödigt. Och speciellt året runt.

Dessa kommenterar är tröttsamma. 250 mg e5d kommer göra underverk för honom. Killen är 19 år. Om ett eller två år kanske han kan höja till 500 mg EW om han vill satsa på den här livsstilen.
Citera
2017-02-13, 21:19
  #5
Medlem
herrcarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfredLundqvist
Är inte 250 e5d en 'jättedos' som första kur säger du? Om du börjar högt kommer du ingenstans. Det är säkert så du gjort och därför ser du ut som skit. Och nu måste du höja dosen ännu mer för att ens bygga 1 kg/år. Att ligga så högt om man inte satsar på att tävla eller liknande är bara dumdristigt och onödigt. Och speciellt året runt.

Dessa kommenterar är tröttsamma. 250 mg e5d kommer göra underverk för honom. Killen är 19 år. Om ett eller två år kanske han kan höja till 500 mg EW om han vill satsa på den här livsstilen.

Oj då, du var mig lättretlig hehe.

250mg e5d är ingen jättedos sett ur någons synvinkel det är jag ganska säker på. Tycker du att det är en jättedos? Jag skrev heller inte att jag tyckte han skulle ta mer, och som jag påpekade så kommer det alldeles säkert bli skillnad med tanke på TS låga produktion, i alla fall psykiskt.

Anledningen till att jag tog upp mitt kurande var mest för att göra TS uppmärksam på att det är inte ovanligt att ligga på höga doser testosteron under långa perioder. Han bad trots allt om input.

Att denna kurs skulle göra underverk för TS kan du ju knappast veta säkert och det är väldigt individuellt hur man svarar på en testo only kur. Jag säger inte att TS inte kommer märka av det men jag skulle vara försiktig med ordet underverk. Eftersom TS säger sig må dåligt så hoppas jag verkligen att det funkar kanon med detta upplägg.
Citera
2017-02-13, 22:48
  #6
Medlem
Testo e 250mg e5d, min första kur, 20 kg på 80 dagar, absolut inte kvalitativ massa men fortfarande inte fet efter det så jo, det kommer göra underverk mot killen som ligger på 12 nmol, förutsatt att det han får är bra grejer. .

Hur som kör en kur och sen när du fuckat din egen produktion så går du in igen.och får det på recept, betydligt mycket lättare för dig och då följs du ju upp av läkare hela tiden om du ändå ska skjuta testo for life.. det är vad jag hade gjort iallafall
Citera
2017-02-13, 23:50
  #7
Medlem
AlfredLundqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Oj då, du var mig lättretlig hehe.

250mg e5d är ingen jättedos sett ur någons synvinkel det är jag ganska säker på. Tycker du att det är en jättedos? Jag skrev heller inte att jag tyckte han skulle ta mer, och som jag påpekade så kommer det alldeles säkert bli skillnad med tanke på TS låga produktion, i alla fall psykiskt.

Anledningen till att jag tog upp mitt kurande var mest för att göra TS uppmärksam på att det är inte ovanligt att ligga på höga doser testosteron under långa perioder. Han bad trots allt om input.

Att denna kurs skulle göra underverk för TS kan du ju knappast veta säkert och det är väldigt individuellt hur man svarar på en testo only kur. Jag säger inte att TS inte kommer märka av det men jag skulle vara försiktig med ordet underverk. Eftersom TS säger sig må dåligt så hoppas jag verkligen att det funkar kanon med detta upplägg.

Sluta snacka goja. Att du ens bagatelliserar dosen 250 mg e5d för en 19-åring som ska ta sin första kur, och som inte ens tränat seriöst länge eller byggt särskilt mycket muskler är nåt ingen jävel borde göra.

Du har rätt. Jag vet inte alls om det kommer göra underverk för honom, eller för någon annan, eller om någon kur överhuvudtaget kommer göra något för honom. Men om han sköter kost och träning bra så kommer en första kur på 250 mg e5d absolut göra 'underverk'. Vet inte vilka wannabe-byggare du hänger med men som förstakur går man aldrig i regel över 250 mg testo e5d, oavsett vilka mål man må ha. Att skynda långsamt när det gäller AAS är en förutsättning för långsiktig progression och om man börjar med 500 e3d eller ligger på liknande doser länge så kommer det krävas ännu högre doser för att sedan ta sig till nästa platå/nivå. Vilket är idiotiskt, speciellt ur ett hälso-perspektiv.

Sen har du inte heller en aning om hur han kommer reagera psykiskt. Skulle säga att det är större chans att han kommer märka betydligt mer skillnader fysiskt än något annat.
Citera
2017-02-14, 00:54
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
250mg E5D är ingen jättedos, sist jag kurade låg jag på 500mg testo E3D i snitt året runt, ibland högre. Producerar du så lågt själv så borde du dock märka en markant skillnad, speciellt psykiskt.

Tycker det känns dumt att man inte erbjuder dig behandling när du ligger så pass lågt i spannet, speciellt om du mår dåligt, men antar att man måste sätta gränsen någonstans.

Lycka till!


Tack så mycket, det är vad jag hoppas!
Citera
2017-02-16, 20:37
  #9
Avstängd
Första sticket kommer jag sätta på måndag eller tisdag nästa vecka. Har dock läst mardrömsscenarion där folk träffat en nerv eller liknande. Hur stor risk är det om man injicerar i glutes?
Citera
2017-02-16, 21:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 98kur
Första sticket kommer jag sätta på måndag eller tisdag nästa vecka. Har dock läst mardrömsscenarion där folk träffat en nerv eller liknande. Hur stor risk är det om man injicerar i glutes?


Gluten är safe sålänge du kollar på bilder där du inte ska injicera. Ända gången jag faila var när jag satte för lågt o penetrerade en fet ådra - vilket resulterade i rätt mycket blod men annars inge fara.
Citera
2017-02-16, 22:06
  #11
Medlem
kör axlarna istället.. ända stället som 9 av 10 gånger är smärtfritt
Citera
2017-02-16, 23:28
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
kör axlarna istället.. ända stället som 9 av 10 gånger är smärtfritt

Jasså, men är det inte lättare att råka träffa en nerv eller liknande i axeln? Läste någonstans att rumpan skulle vara det säkraste stället men vad vet jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback