Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-13, 13:01
  #1
Medlem
Kranpunktens avatar
hejsan! jag planera min indien resa!
jag har tänkt mig backpacka en längre tid och då dra över indien-nepal-tibet-bangladesh-thailand-vietnam osv..(kanske slänger in sri lanka ifall det är möjligt med ett visa run?)

tänkte då börja med att utnyttja mina 6 månader i indien och sedan över till nepal/tibet/bangladesh/thai..

jag vill se så mycket som möjligt i indien, både i norr och söder..
men utan stress, kanske jobbar någon månad nånstans via workaway eller liknande.
Jag har absolut ingen tidspress på mig över huvud taget

är det någon här som skulle kunna föreslå en bra rutt att ta? alltså vart man ska flyga in i landet och vilken riktning man ska röra sig i för att få en smooth övergång till nepal? vill gärna inte åka upp&ner eller fram&tillbaka genom indien!

Räcker 6 månader för att ta sig runt indien tror jag har lite dåligt grepp om hir stort landet är och hur lång tid set tar att få se allt man vill, speciellt om man ska stanna på en plats i en månad eller så..ifall det inte skulle räcka så funderar jag på ifall det är möjligt att göra någon slags "visa run" när man är nere i södra indien - över till sri lanka och sedan tillbaka för att fortsätta upp norr till Nepal.

mvh/kranpunkten
Citera
2017-03-24, 10:43
  #2
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranpunkten
hejsan! jag planera min indien resa!
jag har tänkt mig backpacka en längre tid och då dra över indien-nepal-tibet-bangladesh-thailand-vietnam osv..(kanske slänger in sri lanka ifall det är möjligt med ett visa run?)

tänkte då börja med att utnyttja mina 6 månader i indien och sedan över till nepal/tibet/bangladesh/thai..

jag vill se så mycket som möjligt i indien, både i norr och söder..
men utan stress, kanske jobbar någon månad nånstans via workaway eller liknande.
Jag har absolut ingen tidspress på mig över huvud taget

är det någon här som skulle kunna föreslå en bra rutt att ta? alltså vart man ska flyga in i landet och vilken riktning man ska röra sig i för att få en smooth övergång till nepal? vill gärna inte åka upp&ner eller fram&tillbaka genom indien!

Räcker 6 månader för att ta sig runt indien tror jag har lite dåligt grepp om hir stort landet är och hur lång tid set tar att få se allt man vill, speciellt om man ska stanna på en plats i en månad eller så..ifall det inte skulle räcka så funderar jag på ifall det är möjligt att göra någon slags "visa run" när man är nere i södra indien - över till sri lanka och sedan tillbaka för att fortsätta upp norr till Nepal.

mvh/kranpunkten
Från norr till söder i Indien är det nästan dubbelt så långt som från norr till söder i Sverige. Och det är nästan lika lång från öster till väster. Du skulle kunna lägga det där halvåret bara på att åka runt i Himalaya utan problem.
Citera
2017-08-25, 12:00
  #3
Medlem
Matsisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranpunkten
hejsan! jag planera min indien resa!
jag har tänkt mig backpacka en längre tid och då dra över indien-nepal-tibet-bangladesh-thailand-vietnam osv..(kanske slänger in sri lanka ifall det är möjligt med ett visa run?)

Skall du besöka den kinesiska provinsen Tibet bör du inte resa från Nepal till den kinesiska provinsen Tibet. Reser du från Nepal måste du resa med en grupp och efter resan återvända till Nepal.

Bättre är att resa från norra Pakistan till till den kinesiska provinsen Tibet och sedan vidare i Kina eller till Nepal, så är det enklare att resa på egen hand.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2811664

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback