Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-13, 12:16
  #1
Medlem
WhaleMales avatar
Hejsan!

Jag undrar hur billigt man skulle kunna resa mellan växjö och London om man köper biljetterna smart i tid alt. sista minuten etc.

Är student.

Främst gäller det att komma hem till sverige över helger.

Luton airport är kanske billigare än Heathrow.
Citera
2017-02-13, 15:40
  #2
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Hejsan!

Jag undrar hur billigt man skulle kunna resa mellan växjö och London om man köper biljetterna smart i tid alt. sista minuten etc.

Är student.

Främst gäller det att komma hem till sverige över helger.

Luton airport är kanske billigare än Heathrow.

Vill man vara krass så är det billigaste sättet antagligen att lifta och att tigga mat. Det kan du göra gratis. Men det är antagligen inte vad du är ute efter.

Jag brukar använda mig av Rome2rio för att få en överblick, bra sajt som nog kan ge dig en uppskattning kring priser, hur du kan göra osv: https://www.rome2rio.com/s/V%C3%A4xj%C3%B6/London

Skyscanner.se erbjuder annars möjligheten att söka efter resor utan specificerat datum. Så du kan söka på "alla flygresor under April månad" t.ex.
Citera
2017-02-16, 21:43
  #3
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Vill man vara krass så är det billigaste sättet antagligen att lifta och att tigga mat. Det kan du göra gratis. Men det är antagligen inte vad du är ute efter.

Jag brukar använda mig av Rome2rio för att få en överblick, bra sajt som nog kan ge dig en uppskattning kring priser, hur du kan göra osv: https://www.rome2rio.com/s/V%C3%A4xj%C3%B6/London

Skyscanner.se erbjuder annars möjligheten att söka efter resor utan specificerat datum. Så du kan söka på "alla flygresor under April månad" t.ex.


Jättefint svar.

Vad differentierar Rome2rio från t. ex scyscanner då?
Citera
2017-02-16, 22:03
  #4
Medlem
Turkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Hejsan!

Jag undrar hur billigt man skulle kunna resa mellan växjö och London om man köper biljetterna smart i tid alt. sista minuten etc.

Är student.

Främst gäller det att komma hem till sverige över helger.

Luton airport är kanske billigare än Heathrow.

Har du körtkort, så finns www.hertzfreerider.se. Tar dig kanske inte hela vägen till London. Men däremot så kan det ta dig gratis till någon flygplats. Är hur smidigt som helst att använda. Men det gäller att vara lite flexibel. Inte säkert det finns bilar som ska den sträckan just du ska.
Citera
2017-03-05, 20:12
  #5
Medlem
Tar och bumpar tråden. Behöver åka billigast möjligt till London i slutet av mars. Någon som har tips på var jag kan hitta en billig flygbiljett? Helst direktflyg från Göteborg utan byten och någorlunda tidig avresetid.
Citera
2017-03-05, 20:26
  #6
Medlem
Kollade på Norwegian, ut den 29 mars och hm den 4 april för sammanlagt 724 kronor. Billigare går det nog inte att komma till London från Göteborg.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2811657

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback