Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-01-07, 15:14
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Han är ju en av de snabbaste spelarna jag sett. Sen så visst, bara en enda fint, men den funkade ju och mål blev det

En sjuk grej är att jag, som mittback, faktiskt spelade mot honom ungefär i samma veva som han slog igenom. Jag hade världens problem med hans styrka, teknik och huvudspel. Någon snabbhet såg jag dock inte röken av. (Kan visserligen ha berott på att han inte fick några ytor pga Blåvitts dominans, men ändå ett kul och jävligt märkligt minne).
Citera
2021-01-07, 16:10
  #26
Medlem
BarryHeros avatar
Lustigt att det ansågs fult att träna extra på den tiden som Johnny Ekström var som störst. Idag är det knappast några konstigheter att spelare kör extra vid sidan om:
Citat:
Många har nog trott att den explosive Ekström fått det mesta av sin talang till skänks. Allt såg ju så lätt ut när han ryckte loss, som den där höstkvällen 1989 i polska Chorzow till exempel – när han sköt Sverige till VM-slutspelet i Italien.

Men Johnny jobbade i hemlighet hårt för sina framgångar.
– Jag brukade träna snabba starter hemma i garaget, men jag smög med det och ville inte att någon skulle få veta. Om jag körde ett löppass drog jag ned mössan så att ingen skulle känna igen mig.

https://fastighetsfolket.se/2018/06/...ighetsskotare/
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
En sjuk grej är att jag, som mittback, faktiskt spelade mot honom ungefär i samma veva som han slog igenom. Jag hade världens problem med hans styrka, teknik och huvudspel. Någon snabbhet såg jag dock inte röken av. (Kan visserligen ha berott på att han inte fick några ytor pga Blåvitts dominans, men ändå ett kul och jävligt märkligt minne).
Häftigt, låter som om det måste ha varit cirka 1985-86. I vilket sammanhang var detta?
Citera
2021-01-07, 16:44
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Lustigt att det ansågs fult att träna extra på den tiden som Johnny Ekström var som störst. Idag är det knappast några konstigheter att spelare kör extra vid sidan om:


Häftigt, låter som om det måste ha varit cirka 1985-86. I vilket sammanhang var detta?

Vill väl inte outa mig så mycket, men inte Allsvenskan i alla fall utan en slags träningsmatch.
Citera
2021-01-08, 08:02
  #28
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Han är ju en av de snabbaste spelarna jag sett. Sen så visst, bara en enda fint, men den funkade ju och mål blev det.

"Micke Nilsson skjuter för att döda"

Japp, det räckte.
Det var en otroligt bra spelare som visserligen absolut är ihågkommen men ändå känns lite underskattad på nåt sätt bland den större massan.
Citera
2021-01-08, 08:15
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedBlueGreen
hur snabb var han?

björn ranelid sa nåt om att han var snabbast i allsvenskan nånsin!!! tomt skryt eller ligger det nån sanning i det?
I en tysk mätning utsågs Ekström till Världens snabbaste med boll under kontroll. När han väl fått upp
farten var han otroligt snabb, lovar att ingen i dagens
allsvenska matchar honom.
Citera
2021-01-17, 20:58
  #30
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
En sjuk grej är att jag, som mittback, faktiskt spelade mot honom ungefär i samma veva som han slog igenom. Jag hade världens problem med hans styrka, teknik och huvudspel. Någon snabbhet såg jag dock inte röken av. (Kan visserligen ha berott på att han inte fick några ytor pga Blåvitts dominans, men ändå ett kul och jävligt märkligt minne).
Huvudspel? Minns en intervju dagen efter en landskamp där han gjorde ett avgörande mål. Reportern undrade hur varmt välkomnande han fick när han kom hem till föräldrarna. Jonny svarade det enda pappa sa var, -Du får la för fan lära dig och nicka.

Fritt från minnet då det gått ett antal men i stort så stämmer det nog.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback