Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-08, 21:20
  #841
Medlem
postvagns avatar
Finns säkert massa förståsigpåare och foliehattar här, men om det enda du ska göra är komma in på bukten, kan du väl bara ladda ner "Hola" till Chrome?

Har kört den utan problem. Med BB som leverantör. Kör jag den inte, kommer jag inte in.

Jag ska inte köpa vapen, knark, störta regeringar el dela barnporr. Så 1000rpm runt jorden från olika servrar behövs inte.
Citera
2017-10-09, 16:54
  #842
Medlem
Majaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Finns säkert massa förståsigpåare och foliehattar här, men om det enda du ska göra är komma in på bukten, kan du väl bara ladda ner "Hola" till Chrome?

Har kört den utan problem. Med BB som leverantör. Kör jag den inte, kommer jag inte in.

Jag ska inte köpa vapen, knark, störta regeringar el dela barnporr. Så 1000rpm runt jorden från olika servrar behövs inte.
Ska du in på bukten med Chome genom Hola? Ja varför inte? Eller var är din frågeställning? Är du full?
Citera
2017-10-10, 20:50
  #843
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majaa
Ska du in på bukten med Chome genom Hola? Ja varför inte? Eller var är din frågeställning? Är du full?

Whooops, missade att citera TS. Direkt rycker nån tangentbordsryttare ut och sätter mig på plats. Skönt.
Citera
2017-10-11, 07:46
  #844
Medlem
Majaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Whooops, missade att citera TS. Direkt rycker nån tangentbordsryttare ut och sätter mig på plats. Skönt.
TS ställde frågan för 3 år sedan. Dags att lägga ned flaskan?
Citera
2017-10-12, 19:47
  #845
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majaa
TS ställde frågan för 3 år sedan. Dags att lägga ned flaskan?

Ååååååkej, då kör vi.

Nu är det så här att jag inte tittade på årtalet denna tråd startades. Jag har haft Bredbandsbolaget i 15 år och alltid kommit in på TPB utan problem, fram tills i vintras typ. Jag trodde i min enfald att det var den här nya blockeringen tråden gällde, för varför skulle det annars finnas 70+ sidor om nåt som inte ens hänt? Tydligen hade jag fel. Tack för att du ryckte ut och satte mig på plats.
Citera
2018-01-13, 12:33
  #846
Medlem
schtaans avatar
Också kört BBB i en massa år, senaste 6-7 åren med en BBB router och allt funkat bara bra, bara ändrat DNS i den till Googles. MEN nu i sommar så bad jag om att få en nyare & snabbare router, som jag då fick utan problem. Fick en Technicolor 799. Kom inte åt viken på nåt sätt, helt dött! DNS går inte att ändra som då jag vet. Fick brygga en port för att fritt komma åt nätet och viken. Google DNS gick ju då sätta i internet inställningarna i PCn istället. Nackdelen var ju då att Google Chrome pucken bak i tvn inte går att använda från PCn, den saknar också inställning för vilka tider wifi ska vara aktivt. Ett rent nerköp med andra ord!
Citera
2018-02-06, 19:56
  #847
Medlem
Fick höra av en kompis att BBB blockerar piratebay? Stämmer det?
Citera
2018-02-06, 20:09
  #848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Fick höra av en kompis att BBB blockerar piratebay? Stämmer det?

Japp...
Citera
2018-02-06, 20:14
  #849
Medlem
ninjatorrents avatar
Jag har bredbandsbolaget och bukten fungerar precis lila bra som vanligt🤔
Citera
2018-02-06, 20:23
  #850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Fick höra av en kompis att BBB blockerar piratebay? Stämmer det?

Ja, BBB DNS-spoofar thepiratebay.org och returnerar 195.54.122.219 istället för den riktiga adressen. Varför använder förresten inte thepiratebay DNSSEC? Med DNSSEC så har man möjlighet att detektera DNS spoofing.

Citat:
Ursprungligen postat av ninjatorrent
Jag har bredbandsbolaget och bukten fungerar precis lila bra som vanligt🤔
Du använder nog inte BBBs DNS-server.
Citera
2018-02-09, 15:21
  #851
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Bolagen brukar ju väl kunna få såna uppmaningar ibland, fast hur ofta blir det någon större grej av det..
Citera
2018-02-09, 18:44
  #852
Medlem
Jag har BBB och kunde inte ett tag besöka TPB. Men sedan en tid tillbaka funkar det normalt någon som vet vad som händer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback