Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-08-09, 16:37
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DB10
Uppfyll samtliga krav i vapenlagen och du kan köpa ar-15 eller annat passande..
Sen om det är lätt eller inte beror ju på ens egna förutsättningar, just kravmässigt.
Har du lagen med dig, så har myndigheten svårt att sätta stopp.

Har hört flera bekanta som fått inköpstillstånd för vapen baserade på AR systemet i närtid, utan protester från handläggaren. Men då handlar det om målskytte, att få dem på jakt blir nog svårt idag.

Vad är motiveringen då om inte dynamiskt?
Citera
2018-08-09, 17:34
  #62
Medlem
DB10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devildenied
Vad är motiveringen då om inte dynamiskt?

Målskjutning?..
Huvudsaken är att man är medlem i en förening som bedriver skytte med avsett vapen.
Det behöver då ej handla om en förening som är ansluten till IPSC Sverige. Finns såklart även föreningar som bedriver ”vanlig” målskjutning med med dessa vapen.

De kankse inte är så vanliga, eller rättare sagt så lätta att hitta. Men det finns.
Citera
2018-08-09, 18:41
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DB10
Uppfyll samtliga krav i vapenlagen och du kan köpa ar-15 eller annat passande..
Sen om det är lätt eller inte beror ju på ens egna förutsättningar, just kravmässigt.
Har du lagen med dig, så har myndigheten svårt att sätta stopp.

Har hört flera bekanta som fått inköpstillstånd för vapen baserade på AR systemet i närtid, utan protester från handläggaren. Men då handlar det om målskytte, att få dem på jakt blir nog svårt idag.

spännande.. fick dina bekanta inte några frågor ang. gren osv. där vapnen skall brukas?
Att jag ens orkat kommentera dina inlägg är att du skrev att det går utmärkt att få licens utan ipsc som anl.
Kan ha fel men har den uppfattningen att det i de flesta fallen är svårt el. omöjligt.
Citera
2018-08-10, 01:24
  #64
Medlem
DB10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devildenied
spännande.. fick dina bekanta inte några frågor ang. gren osv. där vapnen skall brukas?
Att jag ens orkat kommentera dina inlägg är att du skrev att det går utmärkt att få licens utan ipsc som anl.
Kan ha fel men har den uppfattningen att det i de flesta fallen är svårt el. omöjligt.


Vad jag hört utövar klubben skytte med olika vapenklasser där bland annan Halv auto gevär är en av dessa. Det förekommer traditionsenligt flera tävlingar årligen inom just denna gren, och även i mycket andra klasser.

Tyvärr får jag svara lite dimmigt eftersom jag inte vill röja klubbens identitet.

Ipsc lär vara den vanligaste motiveringen,
men det även går bra med annat skytte.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback