Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-13, 06:12
  #1
Medlem
Tajger66s avatar
När jag idag försökte starta min live hotmail så får jag följande meddelande på skärmen:

Your connection is not private
Attackers might be trying steal your information from dub116.mail.live.com for example passwords, messages, or credit card.
NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID

Har win10 och kör endast Google Chrome.
Sitter med private mobile internet ej i Sverige, brukar inte surfa på osäkra sidor och har givetvis password på min "dongle".

Har sökt på detta och det verkar vara fler som har lika problem de sista dagarna men ingen har något svar än. Har ej sett något svenskt svar. Någon som vet om det hänt något, någon som hackat Win Live Hotmail?
Citera
2017-02-13, 13:04
  #2
Medlem
Tajger66s avatar
Bumpar då jag googlat en del men ej ännu kommit fram till varför Live Mail ej funkar, detta måste väl ändå vara något stort? Såg en sida där de undrade om bara US och UK var drabbade av precis samma problem som mig, fortfarande bara frågor men inget svar. Kan Microsoft ha fått stora problem? Jag hoppas innerligt det bara är något tillfälligt fel för har ingen lust att se min mail hackad. Befinner mig i sydostasien Filippinerna om det nu är av intresse.

Här en länk till sidan jag nämner: https://www.product-reviews.net/down...look-problems/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback