Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-13, 00:13
  #1
Medlem
Vad är exempel på snäll humor?
Det enda jag kan komma på är ordvitsar, allt annat går väl ut på att skratta åt individer, eller?
Citera
2017-02-13, 10:34
  #2
Medlem
Som-Gjutens avatar
gå in på www.Google.com och sök på "Dad jokes"
ÅH herre min skapare de är så TORRA att de blir roliga!

Som när jag var med min dotter på Akademibokhandeln för vi skulle handla en blank bok till henne...
vi står o glor på en massa tråkiga böcker och hon för söker välja en som hon tycker är fin då.

Hittar då en bok med en fet jävla blåval på omslaget.. gömmer den bakom ryggen o väntar på att hon ska hitta någon bok hon vill ha, OCH DÅ, BAAM!!!

Jag sträcker fram boken (med blåvalen) och säger högt så att butiksbiträdet hör mig:
-OJ OJ OJ!! KOLLA DEN HÄR BOKEN!!! NU HAR DU ALLT ETT SVÅRT.....(paus).... VAL !!
Hon tyckte inte om det

__________________
Senast redigerad av Som-Gjuten 2017-02-13 kl. 10:36.
Citera
2017-02-13, 12:02
  #3
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
skratta åt individer, eller?
Man kan skämta om sig själv.

Sedan kan man dra situationer för långt, man kan skämta om andra utan att vara elak (vilket förvisso är att skratta åt andra men behöver inte vara elakt) och så vidare.
Citera
2017-02-13, 17:43
  #4
Moderator
Fear2bes avatar
Humor --> Diskussioner om humor
/Moderator
Citera
2017-06-12, 00:59
  #5
Medlem
Det finns ingen "snäll humor". Humor är alltid på bekostnad av någon annan(men då alltid maskerad i just av olika former av "Humor").
Det är aldrig snällt med "Humor".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback