Citat:
Ursprungligen postat av
chloemm
Ja som rubriken lyder. Jag har ganska exakt 200.000 som jag sparat ihop sen i maj 2016. Jag har haft skulder på kronofogden så jag har cirka 45 betalningsanmärkningar som jag kommer ha 34 månader till.
Så jag kan inte ta lån eller skaffa bostad osv. Jag känner inte för att spara i 3 år. Utan vill göra något men vad?
Blir svårt att resa då jag är ensamstående. Bil har jag, inget märktvärdig dock v70 -09 men den funkar bra.
Fyrhjuling? Billig båt? Ge mig tips snälla
Bra jobbat! Tänk om man själv kunde lyckas så

Vad du kan göra med pengarna är ju ganska mycket och allt beror ju på vad du har för intressen och vad du tycker att dom är värda att brännas på.
Läste att du spelat poker och antar att du kommer att fortsätta för att dra in mer (eller?).
Jag hade nog sparat (investerat) hälften och använd resten till någon "belöning" för det goda arbetet med att dra in pengarna. Sen hade ja fortsatt att försöka dra in lika mycket igen och åter igen kanske gjort samma sak nästa år (man vet ju inte hur livet ser ut då) .
Säg att du köper en fyrhjuling för 100.000 idag. Den är kul (om du har de intresset). Eller en båt om du kanske gillar att fiska osv.
Men bränn inte allt. Du har ju fått anmärkningar tidigare av en anledning så du bör förstå värdet av pengarna idag och hur viktigt de kan vara att ha lite extra. Bygg upp en bra ekonomi för framtiden. Livet blir lite enklare och roligare om man har pengar. Ganska skön känsla att veta att man har en del på kontot även om man inte måste ha dom till nåt speciellt för tillfället.
Bygg upp nåt under dom här månaderna som du sitter fast med anmärkningarna (kanske bra motivering till att få de bättre i framtiden) och sen har du en skön handpenning till nåt.
Bäst hade ju varit att investera allt men förstår att det kan kännas trist just nu.
Eller köp min hoj som ja ska ha 140.000 för hahaha

Du får väldigt gärna lära mig hur jag kan tjäna över 16.000kr per månad på poker så ska jag vara dig tacksam för väldigt lång tid
Hur som helst.
Det är svårt att säga vad någon annan ska göra med sina pengar (så mitt inlägg gav förmodligen ingenting). Hoppas du kommer på nåt som du kan få mycket användning och roligt med.
Lycka till!