Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-02-26, 20:42
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShabbatGoy
Förhoppningsvis så är det kört, försök igen om 5 år. Testa att inte knarka så kanske det går bättre.


eller så köper hon sin körkort från utomlands som jag gjorde, back on the road
Citera
2017-02-26, 21:58
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Visst är det så att det anses vara grövre i straffskalan, men det är fortfarande väldigt relativt vad folk anser som mer oskyldiga brott. För mig är det värre att försätta andras liv i fara genom att göra en dum omkörning än att sitta bäng på krogen några helger i månaden.

Det verkar som att TS flickvän i det här fallet var rädd för att få pissa hos socialen och var rädd för att inte klara just den pissningen. Ingenstans står det att hon planerar att köra påtänd. Självklart är det mest en fråga om hur man förhåller sig till lagar och regler det här, med tanke på att man även kan få indraget körkort i ärenden som inte gäller droger eller trafikbrott, och självklart är det stor skillnad på att pissa positivt och vara påtänd. Sitter ju drösvis med folk och kör på ADHD medicin som utan recept inte skulle klara ett pissprov.
Sant det, personligen tycker jag att adhd diagnos i sig borde vara grund för att dra in körkortet. Skrämmande med personer som Alexandra Pascalidou bakom ratten (nu vet jag ju inte om hon har körkort, tog bara henne som exempel på känd adhd person som har tydliga problem med konsekvenstänk och obefintlig impulskontroll)

Cannabis är väl inte värre än alkohol egentligen men det ligger kanske nåt i tanken att en person som skiter i vissa lagar kan antas vara mer benägen att skita trafikreglerna också
__________________
Senast redigerad av ShabbatGoy 2017-02-26 kl. 22:01.
Citera
2017-04-01, 15:22
  #39
Medlem
Bump,

Trafikverket har fortfarande inte hört av sig.. Vad kan det tänkas bero på?

Hennes körkortstillstånd gick också ut för några dagar sen, kan det ha något med detta och göra?

Mvh
Citera
2017-04-04, 23:49
  #40
Medlem
Sammansvetsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnkomhit
Bump,

Trafikverket har fortfarande inte hört av sig.. Vad kan det tänkas bero på?

Hennes körkortstillstånd gick också ut för några dagar sen, kan det ha något med detta och göra?

Mvh

Det är länsstyrelsen som kommer med ett utlåtande att de anser henne ha ett onyktert levnadssätt och därför kommer att dra in hennes körkortstillstånd. Det är nu upp till din tjej att bevisa att hon visst har det genom att träffa soc.
Nu vet jag inte hur natkotika påverkar och om det kan bli ett rättsligt ärende men jag hade en rejäl tonårsfylla där jag lobbades av polisen. Inget brott hade begåtts men jag var svinpackad så de tog in mig till station och lät mig sova ruset av mig. Efter det så fick jag en kallelse till soc och i samband med det kom också ett brev från länsstyrelsen där mitt körkortstillstånd var återkallat eftersom de ifrågasatte om jag hade ett nyktert levnadssätt. Så det blev ett möte på soc och där fick jag frågor om hur ofta jag drack och hur många glas per tillfälle. Sedan räknades detta till poäng och ju lägre poäng desto bättre. Samtidigt blev jag utfrågad om mitt liv och mina vanor och då sa jag att det var ett snesteg, att det var en kul kväll med för mycket sprit. De trodde på det så då kunde jag skriva till länsstyrelsen och ansöka om att återfå mitt körkortstillstånd, vilket jag fick.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback