Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-12, 18:17
  #1
Medlem
Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska ta ut mina vunna pengar.

Av enbart glömska har jag två konton hos samma pokersida.

Jag har spelat lite för skojs skull i något år på det nya kontot utan att ta ut pengar.
Nu blev det så att jag råkade få ihop en ansenlig summa och tänkte göra ett uttag.

Jag tror att jag har använt samma bank för att ta ut pengar tidigare från det gamla kontot, dock är det en annan email och en annan adress tror jag, flyttat runt mkt var nog inte ens i Sverige senast jag tog ut pengar från det första kontot.

Så vad kommer ske om jag försöker ta ut pengar och det är samma konto? Kommer de identifiera att jag har två användare och neka mig pengar? Får de spara kontoinformation på det viset?

Kräver de ID?

Någon som har erfarenhet av liknande situation och kan ge mig råd?
Citera
2017-02-12, 18:39
  #2
Medlem
SchackMatts avatar
De har all rätt att neka uttaget ifrån det andra kontot. Är det ett någorlunda kompetent bolag kommer de att se ditt andra kontot när de manuellt går igenom ditt uttag, speciellt om det är ett större belopp som sannolikt kontrolleras ännu närmare. Har du tagit ut till samma bankkonto tidigare kan detta flaggas (men det beror på betalningsmetod och beror på hur spelbolaget har integrerat med dem).

Det finns dock en chans att de antingen inte uppmärksammar det gamla kontot eller låter det vara.

Finns det inga tecken på missbruk, till exempel att du har tagit samma bonus två gånger, och du inte har använt det gamla kontot sedan innan det nya kontot öppnades (speciellt om flera månader har gått), är det inte ovanligt för spelbolag att godkänna att ett nytt konto används om du är proaktiv och informerar dem.

Kontentant är att du alltså har ett val mellan att antingen begära uttag och hoppas på det bästa, eller att informera spelbolaget.

I min erfarenhet ifrån flera spelbolag (erfarenhet ifrån spelbolagens sida; inte som kund) är man ofta förlåtande och tolerant att nya konton öppnas av ärligt misstag. Upplyser en sådan kund bolaget om vad som har skett och det inte finns några som helst indikationer på bedrägeri eller bonusmissbruk, brukar man ofta tillåta uttaget eller flytta pengarna till det gamla kontot. Räkna med att behöva göra en verifiering (skicka in ID med mera).
Citera
2017-02-14, 01:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sedlighetsrotel
Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska ta ut mina vunna pengar.

Av enbart glömska har jag två konton hos samma pokersida.

Jag har spelat lite för skojs skull i något år på det nya kontot utan att ta ut pengar.
Nu blev det så att jag råkade få ihop en ansenlig summa och tänkte göra ett uttag.

Jag tror att jag har använt samma bank för att ta ut pengar tidigare från det gamla kontot, dock är det en annan email och en annan adress tror jag, flyttat runt mkt var nog inte ens i Sverige senast jag tog ut pengar från det första kontot.

Så vad kommer ske om jag försöker ta ut pengar och det är samma konto? Kommer de identifiera att jag har två användare och neka mig pengar? Får de spara kontoinformation på det viset?

Kräver de ID?

Någon som har erfarenhet av liknande situation och kan ge mig råd?

Mitt förslag är att du chipdumpar till en vän som du litar på och låter han ta ut pengar, Visst du får betala lite i rake men det är det värt för att slippa risken att dom kanske fryser pengarna.
Citera
2017-02-14, 23:12
  #4
Medlem
Här är du ute på hal is och riskerar att få båda kontona avstängda och samtliga pengar konfiskerade.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback