Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-12, 00:32
  #1
Medlem
Köpte detta hårddisk i Malmö då jag tyckte den var billig 200kr. Misstänkte redan då att det kanske är något fel på den. O som jag trodde så har den alltså 0 write speed. Är detta hårddisk helt värdelös med andra ord?

Citera
2017-02-12, 00:38
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Hmm... fungerar hårddisken så pass att du kan testa den? men visar i benchmarking program har 0 (whatever) i hastighet vid skrivning... så låter det skumt... minst sagt...

Kanske programmet du testar med helt enkelt inte har tillgång till "skrivrättigheter" till disken?
Citera
2017-02-12, 00:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Hmm... fungerar hårddisken så pass att du kan testa den? men visar i benchmarking program har 0 (whatever) i hastighet vid skrivning... så låter det skumt... minst sagt...

Kanske programmet du testar med helt enkelt inte har tillgång till "skrivrättigheter" till disken?

Hur fixar man dessa rättigheter då? Jag stötte på något liknande innan medans jag satt o testade mig framåt.
Tack för svar!
Citera
2017-02-12, 01:49
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o2h
Hur fixar man dessa rättigheter då? Jag stötte på något liknande innan medans jag satt o testade mig framåt.
Tack för svar!

Vanligtvis en omformatering brukar lösa det...
Citera
2017-02-14, 15:17
  #5
Medlem
Är det en intern eller extern hårddisk? Testa ta ur den ur chassit och sätt in, kanske något kontaktproblem.

Men tyvärr måste jag meddela att jag har en intern disk som har samma problem och har inte kunnat lösa det.
Citera
2017-02-14, 17:03
  #6
Medlem
annanmedlems avatar
Går den att använda?
Vet inte var du kollar men den kommer ju bara skriva något om den .. skriver något.

Med hårddiskar hade det ju även kunnat vara så att den hade jättemycket smågrejer att göra och var helt dränkt i uppgifter så den hade svårt att få ut mycket alls men 0.0 MB / s är väl lite i lägsta laget även då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback