Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-18, 10:27
  #13
Medlem
Skadat godss avatar
Bra info här i tråden. Såg nyss reklamen på fyran och blev lite nyfiken på Nezefri. Den verkar vara samma blaj som Renässans. Bra, då vet man det.

Man borde kunna blanda till eget själv hemma i köket och komma undan med typ 0,3 SEK. Dessa verkar ligga runt 3,5% saltinnehåll, så det är väl bara att skaffa brevvåg och köra igång då'ra
Citera
2017-10-18, 10:54
  #14
Medlem
Otrivin och alla dess avarter innehåller 1mg/ml xylometazolin som är en effektivt avsvällande substans men som man blir beroende av efter en tids användning.

Nezefri innehåller koksalt och en riktig tjohej dos Menthol som av den anledningen att det känns ganska starkt kan avsvälla näsan också.
Citera
2017-10-20, 17:17
  #15
Medlem
Klarabella79s avatar
Har haft samma problem och hade det några år. Förbrukade några flaskor otrivin menthol i veckan.. Dubbelsprayning i varje näsborre varannan timme, dygnet runt.. Berodde i början på hraviditet och fortsatte sen. Fick nasonex av läkaren som inte hjälpte ett skit! Så jag fortsatte med sprayningarna.. Sen så hittade jag sprayen desonix och provade. Tog 3 dagar så blev jag av med den konstanta täppan med kvävningskänslorna!

Jag sprayade lite mer desonix i varje näsborre än det står och 3ggr/dag.

Nu har jag alltid desonix hemma, till efter förkylningar och man ”fastnar” igen.

Lycka till!
Citera
2017-10-26, 13:18
  #16
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Har haft samma problem och hade det några år. Förbrukade några flaskor otrivin menthol i veckan.. Dubbelsprayning i varje näsborre varannan timme, dygnet runt.. Berodde i början på hraviditet och fortsatte sen. Fick nasonex av läkaren som inte hjälpte ett skit! Så jag fortsatte med sprayningarna.. Sen så hittade jag sprayen desonix och provade. Tog 3 dagar så blev jag av med den konstanta täppan med kvävningskänslorna!

Jag sprayade lite mer desonix i varje näsborre än det står och 3ggr/dag.

Nu har jag alltid desonix hemma, till efter förkylningar och man ”fastnar” igen.

Lycka till!

Tack så mycket för detta råd! Köpte den direkt jag läste detta och det fungerade verkligen. Har haft nasonex tidigare men denna var mycket bättre.
Citera
2017-10-30, 01:34
  #17
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Tack så mycket för detta råd! Köpte den direkt jag läste detta och det fungerade verkligen. Har haft nasonex tidigare men denna var mycket bättre.

Så lite så! Håller på själv nu med en omgång av desonix!

Lycka till
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback