Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 18:15
  #1
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Har käkat där en del sista dryga halvåret. Först var det en äldre herre med glasögon som gjorde pizzorna, sen en annan äldre herre - båda två var riktigt bra.

Idag var det en liten skäggig farbror och en gammal muskelnutte med tatueringar där.
Betydligt sämre pizzor. Har de bytt ägare?
Citera
2017-02-11, 18:39
  #2
Medlem
Gabriel Knights avatar
Troligen har man bytt ägare till din pizzeria och då blir det oftast sämre.
Här har man också bytt ägare till pizzerian vilket har lett till att den är i det närmaste tom numera.
Det är trist eftersom de förra ägarna gjorde god mat. De hade även husmanskost och annat än bara pizza på menyn.
Nu har den ena av de förra ägarna öppnat en ny pizzeria i en annan ort i närheten så många av de gamla kunderna åker dit istället. Kanske har de gamla ägarna till din pizzeria också gjort så?
Citera
2017-02-11, 22:59
  #3
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Tråkigt som fan var det i alla fall att de sumpade den bästa pizzan de hade...

Knaperstekt panchetta, mozzarella, färska champinjoner och riven parmesan. Beställde den idag ocksså men fick en schaskigt gräddad snuskpizza utan mozzarella och parmesan och med panchetta ut ytt mot sladdrig bacon. För samma pris. Inte fan orkade jag gå tillbaka och gnälla om det heller så jag åt upp skiten, men nästa gång spanar jag genom fönstret innan jag går in, är det samma tomtar blir det till att hitta en ny pizzeria...

Svårt att veta var de andra farbröderna blivit av. Kanske har de gått i pension eller flyttat hem till Italien igen eller nåt...
Citera
2017-04-29, 11:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Tråkigt som fan var det i alla fall att de sumpade den bästa pizzan de hade...

Knaperstekt panchetta, mozzarella, färska champinjoner och riven parmesan. Beställde den idag ocksså men fick en schaskigt gräddad snuskpizza utan mozzarella och parmesan och med panchetta ut ytt mot sladdrig bacon. För samma pris. Inte fan orkade jag gå tillbaka och gnälla om det heller så jag åt upp skiten, men nästa gång spanar jag genom fönstret innan jag går in, är det samma tomtar blir det till att hitta en ny pizzeria...

Svårt att veta var de andra farbröderna blivit av. Kanske har de gått i pension eller flyttat hem till Italien igen eller nåt...

Så här är det. Det är fortfarande samma iranier som har Erikslusts Pizzeria. Tidigare hade han en väldigt duktig alban anställd men han har nu lämnat för att öppna egen pizzeria i Kävlinge. Ibland jobbar iraniern själv och då oftast på söndagar med den ena av sina döttrar. Sen har han en del nya skumma anställda som den tatuerade och den skäggiga varav den senare gärna misstar en ny femhundring för en en ny tjuga när han ska växla,så det gäller att vara vaken där. Sen någon månad tillbaka har ägaren möblerat om lite därinne, men pizzorna blir inte bättre för det. Ska du ha god pizza gå till Bellevue Pizzeria. Erikslust duger bara till flytande föda och Vegas numera.
Citera
2017-04-29, 11:49
  #5
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiddekagan
Så här är det. Det är fortfarande samma iranier som har Erikslusts Pizzeria. Tidigare hade han en väldigt duktig alban anställd men han har nu lämnat för att öppna egen pizzeria i Kävlinge. Ibland jobbar iraniern själv och då oftast på söndagar med den ena av sina döttrar. Sen har han en del nya skumma anställda som den tatuerade och den skäggiga varav den senare gärna misstar en ny femhundring för en en ny tjuga när han ska växla,så det gäller att vara vaken där. Sen någon månad tillbaka har ägaren möblerat om lite därinne, men pizzorna blir inte bättre för det. Ska du ha god pizza gå till Bellevue Pizzeria. Erikslust duger bara till flytande föda och Vegas numera.

Medhåll på Bellevue Pizzeria. Erikslut var bra senast jag var där, så jag hade tur då.
Citera
2017-04-30, 14:13
  #6
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiddekagan
Så här är det. Det är fortfarande samma iranier som har Erikslusts Pizzeria. Tidigare hade han en väldigt duktig alban anställd men han har nu lämnat för att öppna egen pizzeria i Kävlinge. Ibland jobbar iraniern själv och då oftast på söndagar med den ena av sina döttrar. Sen har han en del nya skumma anställda som den tatuerade och den skäggiga varav den senare gärna misstar en ny femhundring för en en ny tjuga när han ska växla,så det gäller att vara vaken där. Sen någon månad tillbaka har ägaren möblerat om lite därinne, men pizzorna blir inte bättre för det. Ska du ha god pizza gå till Bellevue Pizzeria. Erikslust duger bara till flytande föda och Vegas numera.

Tack för förklaringen!
Kaghar tyvärr lämnat Malmö nu, men morsan bor kvar i krokarna så det är bra att veta att jag även om jag skulle bli sugen på pizza när jag är hos henne skall undvika Erikslust.

Du råkar inte veta vad pizzerian i Kävlinge heter/skall heta?
Någon gång kanske jag blir tvungen att åka dit och det kan ju hända att jag blir hungrig där dessutom...
Citera
2017-05-02, 23:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Tack för förklaringen!
Kaghar tyvärr lämnat Malmö nu, men morsan bor kvar i krokarna så det är bra att veta att jag även om jag skulle bli sugen på pizza när jag är hos henne skall undvika Erikslust.

Du råkar inte veta vad pizzerian i Kävlinge heter/skall heta?
Någon gång kanske jag blir tvungen att åka dit och det kan ju hända att jag blir hungrig där dessutom...

Nej tyvärr inte då jag nästan aldrig befinner mig just i Kävlinge eller Keblanche som de mest inbitna säger. Som alternativ till Bellevue finns också Lamare på Dammfrivägen, men Bellevue är bäst.
Citera
2017-05-24, 10:40
  #8
Medlem
foodcomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiddekagan
Nej tyvärr inte då jag nästan aldrig befinner mig just i Kävlinge eller Keblanche som de mest inbitna säger. Som alternativ till Bellevue finns också Lamare på Dammfrivägen, men Bellevue är bäst.

Håller med bellevue är king!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback