Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 15:54
  #1
Medlem
Hej, nu är det så att jag har grymt många enheter i mitt nätverk som ska tas bort, vilken enkelt går att göra. Men det är några få enheter som brukar vara anslutna till nätverket som jag vill ska tas bort, så att de behöver skriva in lösenordet igen vid nästa "automatiska anslutning". Det finns en ruta där det står "tillåten på W-Lan", men den går ej att klicka på.

Hur gör jag?
Citera
2017-02-11, 18:55
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawthorns
Hej, nu är det så att jag har grymt många enheter i mitt nätverk som ska tas bort, vilken enkelt går att göra. Men det är några få enheter som brukar vara anslutna till nätverket som jag vill ska tas bort, så att de behöver skriva in lösenordet igen vid nästa "automatiska anslutning". Det finns en ruta där det står "tillåten på W-Lan", men den går ej att klicka på.

Hur gör jag?

Hur ska vi veta hur just din utrustning fungerar när du inte ens talar om va du anvönder?

Byt lösenord till WLAN, därefter måste det nya in på alla enheter.

Konsumentråutrustning har inga riktiga ACL inde flesta fall. Eftersom flera enheter kan ha samma MAC-adress på wi-fi utan problem så är MAC-listor relativt verkningslösa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback