Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-11, 05:46
  #1
Medlem
Någon som vet det?
Finns det statistik på om sexistiska män får ligga oftare eller med mer kvinnor än män som behandlar kvinnor som sina könsliga jämlikar?
Notera att jag ej är ute efter etiska eller moraliska frågor och hoppas därför inte att moderatorn flyttar denna tråd till feminism så den förvandlas till en ren tjafs tråd.
Citera
2017-02-11, 10:12
  #2
Medlem
Couplets avatar
Det finns ju någon bok på ämnet. Har inte läst den utan bara sett utdrag och diskussioner kring den. Hittar den inte nu, men någon annan kanske kan fylla i vilken det är och rapportera om dess effektivitet. Boken går ut på ett system där man bryter ner tjejer genom att snacka ner dem och behandla dem allmänt illa och sen kan man få ligga. Typ. Lite psykopatbeteende.

Min hobbypsykologiska teori är att det bara funkar på människor som redan har dålig självkänsla, eller där man bryter ner den åt dem. Frågan är om det är något som känns rimligt i längden?
Citera
2017-02-11, 10:27
  #3
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Utan att ha något empiriskt forskningsunderlag i frågan så tror jag att det är så. De män som är mest populära brukar bete sig lite svinigt, som t ex Donald Trump, diverse dokusåpadeltagare och kända artister. Dessa män kan dock ha svårare att hålla en fast kärleksrelation vid liv.

En intressant fråga är om de beter sig som de gör för att de enkelt kan få ligga eller om det är beteendet som gör att de enkelt kan få ligga? Kom hönan eller ägget först?

Det går också att diskutera hur definitionen av sexist ser ut.
Citera
2017-02-11, 10:29
  #4
Medlem
apelsinhimlens avatar
Tja, skulle tro att Donald Trump är gammal storknullare, men så har han ju också pengar och kändisskap.
Citera
2017-02-11, 10:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Någon som vet det?
Finns det statistik på om sexistiska män får ligga oftare eller med mer kvinnor än män som behandlar kvinnor som sina könsliga jämlikar?
Notera att jag ej är ute efter etiska eller moraliska frågor och hoppas därför inte att moderatorn flyttar denna tråd till feminism så den förvandlas till en ren tjafs tråd.

Helt klart. Men de har det lite tufft. Varannan dag passionerat hett sex och varannan dag anmäld för våldtäkt, eller sexuellt ofredande. Skillnaden är hårfin.
Citera
2017-02-11, 10:44
  #6
Medlem
Bret-Harts avatar
Ja inte fan kommer man långt på att vara snäll och vara sig själv det kan jag garantera,det kvinnliga släktet är en gåta
Citera
2017-02-11, 10:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Ja inte fan kommer man långt på att vara snäll och vara sig själv det kan jag garantera,det kvinnliga släktet är en gåta

Jadu, fast det viktigaste är att du är ärlig brukar dom säga. Fast det gäller ju bara förstås om det är positiva saker som kommer fram. Man kan säga att de har lite otur när de tänker. Fan, vad män är okomplicerade i jämförelse.
Citera
2017-02-11, 13:01
  #8
Medlem
Studier har faktiskt gjorts i ämnet. Minns inte vilken rapport jag läste men jag kan summera det jag minns ur den.

Kvinnor uppger ofta att de vill ha en partner som bryr sig och som uppskattar dem, men när tester gjordes på en quick date, så dådan träff när ett antal män sitter vid bord och de hoppar runt talar med varandra så kom forskarna fram till att de män som kvinnorna föredrog var tvärtom mot de män de påstod innan att de ville ha. Faktum var att det till och med var så att män med psykopatiska tendenser var de mest populära.

Så nej, du får inte ligga för att du är snäll tvärtom du bör vara psykopat, troligen handlar det om att kvinnor upplever snälla män som svaga, och psykopatiska män som beskyddare av familjen. Det handlar om kvinnan låter hjärnan bestämma eller om hon lyssnar på musen, för musen vill ha psykopaten medan hjärnan vet att den snälla mannen ger henne ett bättre liv.
Citera
2017-02-22, 23:15
  #9
Medlem
kpcs avatar
Nu saknar även jag forskningsmaterial utan får gå efter egna erfarenheter.

Sexistiska män får inte ligga mer, snarar mindre då de anses avtändande,

Dock får sexistiska psykopatiska män får ligga mer, de blir inte sänkta av motgångar.
Går de bara efter tillräckligt många tjejer så får de napp då det nästan alltid finns någon tjej som just den dagen vill få ett ligg.

Jag som inte är psykopatisk återhämtar mig inte lika snabbt efter ett nej, så jag får spela ett annat spel.
Citera
2017-02-22, 23:17
  #10
Medlem
Absolut om han är snygg. Allt hänger på det. Brad Pitt snygga snubbar kan loska en brud i ansiktet och sedan pissa i hennes mun och hon kommer direkt böja sig ner och suga hans kuk ändå.
Är du ful och sexist som jag däremot är det kört oavsett.
Citera
2017-02-23, 00:05
  #11
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Det finns ju någon bok på ämnet. Har inte läst den utan bara sett utdrag och diskussioner kring den. Hittar den inte nu, men någon annan kanske kan fylla i vilken det är och rapportera om dess effektivitet. Boken går ut på ett system där man bryter ner tjejer genom att snacka ner dem och behandla dem allmänt illa och sen kan man få ligga. Typ. Lite psykopatbeteende.
"The game" heter boken, "Spelet" på svenska, vilken blev en världssuccé och det finns en massa gamla trådar om den här på fb för den som vill fördjupa sig.
Jag läste ca 100 sidor innan jag insåg att jag inte ville läsa mera. Den var för läskig, för sexistiskt inriktad och jag kände att jag skulle kunna påverkas negativt om jag fortsatte läsningen. Mycket av det som uppenbarades stämde i någon mån med mina egna erfarenheter. Och då är jag ändå en snäll snubbe med feministiska sympatier som aldrig varit en s.k "raggningsexpert". Kort sagt insåg jag dock att de få gånger jag verkligen lyckats ragga upp en tjej, har jag - helt omedvetet - agerat just så som författaren beskriver att man ska gå till väga. Lite kul var det ändå, att sedan bläddra fram till slutet av boken, där en ordlista med de viktigaste begreppen kring hela "spelet", dvs neggar, superbabe (tilldragande kvinna), supersexy babe (våldsamt attraktiv kvinna) m.m. avhandlades.
Själva författaren, Neil Strauss, har nu många år senare gjort en slags helomvändning i frågan. Om än inte ångrat att han gav ut boken, så har han kommit ut med att hans eget "spelande" lett till sexmissbruk, kriser i äktenskapet och allmänt fördärv. "Spelet" är inte något han rekommenderar idag.

http://www.metro.se/artikel/the-game...n-och-ryser-xr
Citera
2017-02-23, 00:27
  #12
Medlem
Skulle tro det ja. Trump är ett bra exempel. Men då menas sexistisk utifrån den idiotiska feministiska definitionen, där det anses sexistiskt att visa sexuellt intresse för kvinnor, vilket ju inte har något med sexism att göra egentligen. Möjligen också att förespråka en mer traditionell kvinnoroll.

Det krävs dock "game", karisma, utseende och/eller någon annan attraktiv egenskap i kombination med sexismen för att det ska funka. Jag själv t ex är anti-feminist, objektifierar kvinnor, är definitivt sexist enligt den feministiska definitionen men jag lever i ofrivilligt celibat och det beror på att jag helt och hållet saknar andra attraktiva egenskaper. Trump är rik ja men framförallt har han game och vet precis hur man handskas med kvinnor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback