Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-06-02, 17:42
  #32509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Vietnamstrategin fungerade bra.
Däremot fungerar inte "Sverige åt svenskarna"-strategin, något som alla utomstående kan se. Men vill man harva fram som ett 0,5% parti, så visst.

68-vänstern vurmade inte direkt för Sovjet. Det var åtminstone inte det som fick de unga bli vänster, utan det var imperialismen och hur USA angrep Vietnam, som gjorde att vänstern i Sverige indirekt blev allt mer röd.

Sovjetvurmandet var marginellt. Det fanns några stalinister här och var men det var ytterst marginellt. Stöttade man ändå Sovjet var det för att de representerade andra sidan mot USA, vilket alltså kom sig av att USA sågs som den store mobbaren.

Det du, AFS, och andra nationalister inte verkar förstå är att alla revolutioner drivs på av underdog-mentalitet. Nazisterna blev valda för att de framställde sig som offer för det storkapitalet som utarmade det tyska folket. Inte ens nazisterna gick till val på att utvisa alla judar, och kristallnatten var ett propagandafiasko eftersom folket såg det som överdrivet.
Vietnamkriget var ett proxykrig mellan USA och Sovjet. Varken USA eller Sovjet framställde sig själva som offer. Offren var alltid någon annan utomstående, någon som inte spelade så stor roll i det stora hela. Om vi ska använda Vietnamkriget som analogi är svenskarna alltså inte vietnameserna - offren - utan Sovjet. Ingen ömmade över sovjetiska offer, och det skulle vara en fullständig mardröm för Sovjet att framstå som så svagt, kränkt och ömtåligt.

Nazisterna gick till val på att de var kapabla att sätta stopp för kommunistiskt våld - alltså på att de var starka och tyskarna hade en inneboende styrka. Jag vet inte vad du har läst om kristallnatten, men det var inget som NSDAP alls uppskattade.
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Det här har föresvävat mig också, angående grelin (och vissa andra SD:are på forumet). Man vill se avståndstaganden i vissa avseenden och verkar då ytterst PK, å andra sidan uppvisar man en hatisk attityd i andra frågeställningar (t.ex visavi muslimer) och rentav önskar se död och förstörelse; där känner man sig plötsligt rätt okontroversiell i sin önskan om politiker som verkar i svenska folkets intresse, utvisar bedragare och brottslingar, osv. AfS känns konsekventa i sin linje, man bygger inte sin politik på ressentiment och undergångstankar utan på något verkligt positivt och starkt. Detta positiva och starka kan vi inte skjuta upp till ett läge efter att dagens skit lösts, utan vi behöver hitta det inom oss redan nu. Annars blir det ingen beständig, positiv förändring framåt.
Det är den enda vägen framåt. Lyft det positiva och låt det inspirera. Det är bara ställningstagandet för någonting som är långsiktigt fruktbart.
Citera
2019-06-02, 18:17
  #32510
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
AfS känns konsekventa i sin linje, man bygger inte sin politik på ressentiment och undergångstankar utan på något verkligt positivt och starkt. Detta positiva och starka kan vi inte skjuta upp till ett läge efter att dagens skit lösts, utan vi behöver hitta det inom oss redan nu. Annars blir det ingen beständig, positiv förändring framåt.
Det här håller jag helt med om och det är härligt att höra Gustav Kasselstrand tala om allt positivt som vi svenskar har förmått göra i vårt karga land. Så skall slipstenen dras. Vad är det för mening att slänga ut parasiterna om de som bodde här först inte hade något värdefullt att skydda? Samtidigt ... utan att på något vis vilja överdriva problemet, hur detta nu vore möjligt (eller gud förbjude, framstå som en vidrig kontrajihadist i forumets hitlerdyrkares ögon) ... är det inte helt djävla uppenbart att vi måste förmå i stort sett alla troende muslimer att lämna Sverige om landet i framtiden skall vara beboeligt för oss svenskar? Är inte en stark krismedvetenhet på sin plats i nuläget eller är dhimmitillvaron något som lockar?

Under AfS återvandringsturné inleddes sammankomsterna med ett fejkat muslimskt böneutrop på hög volym. För att symboliskt visa svensken vad som väntar dem.
__________________
Senast redigerad av Repatriera 2019-06-02 kl. 18:21.
Citera
2019-06-02, 18:25
  #32511
Medlem
NorthernAngels avatar
AfS skiljer sig inte tillräckligt från SD för att locka över väljare. De är bara "mer SD". De skulle behöva nischa sig. SD är lite mer vänster i ekonomiska frågor, kanske AfS borde vara lite mer företagsvänliga, moderatnationalister som kan locka högernationalister? Då måste man nog ha en annan inställning till EU och frihandel. Man kan inte som nu föröska attrahera alla med spretiga förslag. Skall någon lämna SD måste alternativet ha någon inriktning man saknar i SD. Mer vänster eller höger i den ekonomiska politiken än vad SD är. Om man väljer det senare blir EU-utträde ologiskt. Om man väljer mer vänster blir platt skatt ologiskt. AfS måste bestämma sig, de kan inte rikta sig till alla samtidigt.
Citera
2019-06-02, 18:39
  #32512
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
AfS skiljer sig inte tillräckligt från SD för att locka över väljare. De är bara "mer SD". De skulle behöva nischa sig. SD är lite mer vänster i ekonomiska frågor, kanske AfS borde vara lite mer företagsvänliga, moderatnationalister som kan locka högernationalister? Då måste man nog ha en annan inställning till EU och frihandel. Man kan inte som nu föröska attrahera alla med spretiga förslag. Skall någon lämna SD måste alternativet ha någon inriktning man saknar i SD. Mer vänster eller höger i den ekonomiska politiken än vad SD är. Om man väljer det senare blir EU-utträde ologiskt. Om man väljer mer vänster blir platt skatt ologiskt. AfS måste bestämma sig, de kan inte rikta sig till alla samtidigt.
AfS är redan mer moderatnationalister än vad SD någonsin har varit. Deras viktigaste profileringar är kravet på återvandring och utträde ur EU i övrigt vill de ha traditionell moderatpolitik (fast med sociala inslag, att hjälpa pensionärer är en hjärtefråga). Stor skillnad mot SD i både tal och partiprogram. AfS politik är sund och närmast optimal för det här landets problem vad jag kan begripa. Problemet är att nå ut. PKs plan är att tiga ihjäl AfS och då och då muttra om "rasbiologer". Vi sympatisörer måste vara aktiva propagandister.

Jag har personligen efterlyst en ytterligare profilering, nämligen att haka på Mohammed Omars upplysningskampanj om islams totala inkompatibilitet med vårt samhälle.
Citera
2019-06-02, 19:05
  #32513
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
AfS är redan mer moderatnationalister än vad SD någonsin har varit. Deras viktigaste profileringar är kravet på återvandring och utträde ur EU i övrigt vill de ha traditionell moderatpolitik (fast med sociala inslag, att hjälpa pensionärer är en hjärtefråga). Stor skillnad mot SD i både tal och partiprogram. AfS politik är sund och närmast optimal för det här landets problem vad jag kan begripa. Problemet är att nå ut. PKs plan är att tiga ihjäl AfS och då och då muttra om "rasbiologer". Vi sympatisörer måste vara aktiva propagandister.

Jag har personligen efterlyst en ytterligare profilering, nämligen att haka på Mohammed Omars upplysningskampanj om islams totala inkompatibilitet med vårt samhälle.

Jag tror du har fel, alla med lite mer radikala nationalistiska åsikter känner till AfS. Alla alternativmedier skriver om dem och de har hundratusentals läsare. Men AfS får bara 20 000 röster. Jag är säker på att minst en miljon väljare känner till AfS och vet vad de står för. Du saknar probleminsikt. Just ut ur EU rimmar illa med en mer högerprofiliering för just de väljarna vill ha fri rörlighet och handel. De är inte heller så mycket emot globalism då de drar nytta av den. En vänsterprofiliering hade passat bättre med Swexit. Nu passar inte Afs för några alls, då tar de hellre kompromissen i mitten: D.v.s. SD. De är för spretiga och motsägelsefulla.
Citera
2019-06-02, 19:12
  #32514
Medlem
Nationalismens mål är identitiskt med dess medel: det existerande, självdefinierande folket. Det finns en politisk energi och vilja i svenskars lojalitet och omsorg om svenskar. Svårare än så är det inte. Det parti som gör sig till det svenska särintressets och de lokala svenska minoriteternas företrädare, har framtiden för sig.

Pragmatisk svensk identitetspolitik. Synliggör problem.
Citera
2019-06-02, 22:20
  #32515
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Jag tror du har fel, alla med lite mer radikala nationalistiska åsikter känner till AfS. Alla alternativmedier skriver om dem och de har hundratusentals läsare. Men AfS får bara 20 000 röster. Jag är säker på att minst en miljon väljare känner till AfS och vet vad de står för. Du saknar probleminsikt. Just ut ur EU rimmar illa med en mer högerprofiliering för just de väljarna vill ha fri rörlighet och handel. De är inte heller så mycket emot globalism då de drar nytta av den. En vänsterprofiliering hade passat bättre med Swexit. Nu passar inte Afs för några alls, då tar de hellre kompromissen i mitten: D.v.s. SD. De är för spretiga och motsägelsefulla.
En miljon väljare känner till AfS och vad de står för? Det är möjligt att du har rätt, jag är för närvarande utlandssvensk men håller kontakten med svenskar och har inte fått den uppfattningen. EU är en korrupt skitorganisation som det är bäst att lämna oavsett om man är höger eller vänster. Globalistväljare blir hur som helst svåra för AfS att locka till sig. Mig passar AfS som handen i handsken: Sund socialkonservatism, ut ur EU och ut med packet!
Citera
2019-06-03, 01:06
  #32516
Medlem
Guillounisms avatar
Det finns inga politiska partier som kommer att åstadkomma någon märkvärd förbättring för svenskars del. Utvecklingen har gått för långt åt negativt håll.
Citera
2019-06-03, 03:29
  #32517
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Jag har personligen efterlyst en ytterligare profilering, nämligen att haka på Mohammed Omars upplysningskampanj om islams totala inkompatibilitet med vårt samhälle.

Jag håller fullständigt med om att de behöver en ytterligare profilering. Sen om det ska vara en upplysningskampanj om islam vet jag inte. Det beror fullständigt på hur man utformar den. Ska de ha en kampanj om islam så anser jag att budskapet generellt måste vara kort och koncist annars kommer det inte funka.
Citera
2019-06-03, 06:47
  #32518
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Jag håller fullständigt med om att de behöver en ytterligare profilering. Sen om det ska vara en upplysningskampanj om islam vet jag inte. Det beror fullständigt på hur man utformar den. Ska de ha en kampanj om islam så anser jag att budskapet generellt måste vara kort och koncist annars kommer det inte funka.
För att klargöra ser jag islamupplysning som ett naturligt led i att motivera återvandringen som är AfS kärnfråga.
Citera
2019-06-03, 14:47
  #32519
Medlem
Om man fokuserar på islam, blir ju det underförstådda budskapet att "om vi bara haft kineser, mexikaner eller kristna araber istället för muslimer hade problemen varit lösta". Är det en erfarenhet vita amerikaner känner igen sig i?

Poängen som bör utbildas om är snarare att homogent europeiska samhällen i allmänhet och det svenska i synnerhet varit exceptionellt framgångsrika historiskt. Det historiska narrativet om det trygga, innovativa, internationellt sinnade och konkurrenskraftiga, svenska Sverige bör snarare vara det som förmedlas i konflikt med den uppifrånkommande propagandan och historieförfalskningen.

Unga svenskar måste fyllas med det självförtroende som det pågående mångkulturexperimentet medvetet underminerar. Inte negativa beskrivningar av andra, utan positiva om det egna. Svenskar som håller världklass krävde aldrig att världen flyttade till Sverige.

Fokusera på att företräda och synliggöra svenskar - det är det utrymmet alla andra partier lämnat vidöppet. Om resurser och kapacitet finns att driva individuella ärenden mot myndigheter och företag, på samma sätt som amerikanska "civil rights"-aktivister gör, finns en möjlighet att förena organiskt pågående arbete med publicitet. Jurister är guld värda.
Citera
2019-06-03, 14:56
  #32520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Det finns inga politiska partier som kommer att åstadkomma någon märkvärd förbättring för svenskars del. Utvecklingen har gått för långt åt negativt håll.

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Den negativa utvecklingen har pågått alldeles för länge och att bryta den är mycket svårt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback