2019-05-26, 15:45
Avstängd
GeorgeS.Pattons avatar
Med stor förvåning så fanns det AFS valsedlar i mitt valdistrikt, verkligen otippat, så jag passade på att fylla på förrådet med det som redan fanns. Jag är ytterst positivt överraskad det är inte ofta man blir det numera i Swedistan, kan AFS nå 1% må tro, med sådana aktivister så är allt möjligt, bra jobbat!

Can't HaSSle The KaSSel, vilken fick min röst också.

Kanske kan bli en liten förfest ändå?
Citera
2019-05-26, 15:49
Medlem
Jag röstade i Erik Dahlbergsskolan, Jönköping i F-huset.

Där fanns inga valsedlar så jag la dit ca 10 st egna.

Kryssade Kasselstrand.

Hoppas det blir >1%
Citera
2019-05-26, 15:50
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Inga AFS-valsedlar i vallokalen i Växjö vid Pilbäckskolan.
Är vänstern i Växjö fortfarande i på-läge efter onsdagens torgmöte? Se mina senaste inlägg.

Maken stack ner dit nu igen för att kontrollera och ev. fylla på.
Senast redigerad av Incendio 2019-05-26 kl. 15:57.
Citera
2019-05-26, 16:07
Medlem
Incendios avatar
Fortsätter min uppdatering här. Maken tillbaka och nu var röstsedlarna borta IGEN! Han tog upp det med någon på plats som först inte ville gå med på att något parti fattades. När maken visade att AFS fattades tyckte den han pratade med att det var konstigt "vi har ju haft", sa han och frågade maken om han hade några extra sedlar att lägga dit.

Tar minst en vända till idag dit och kollar...
Citera
2019-05-26, 16:09
Avstängd
GeorgeS.Pattons avatar
När ni ändå är på plats och konfronterar fuskarna, ta en bild på fanskapen som jobbar där och kabla ut det i alternativamedier om de inte sköter sig vilket de inte gjort flera ggr om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
I min vallokal fuskas det uppenbarligen med demokratin. Jag och min man var idag och röstade i röstlokalen centrumbyggnaden Emil Lindells väg 15 i Växjö. När vi kommit dit fanns inga AFS-röstsedlar alls. Vi lade ut våra överblivna, men när vi gått en bit hörde vi en kvinna säga "jag ska bara städa lite bland röstsedlarna". Vi smög tillbaka och kollade och mycket riktigt var sedlarna vi lagt dit spårlöst borta! Men vi lever i en demokrati och så....
I dessa lägen önskar jag att jag haft twitter!
Gick du till röstmottagarna och anmälde att ett parti begärt om att få röstsedlar utlagda? Det ska man göra om man inte tillhör något av partierna som fått 1 procent eller mer i de två föregående EP-valen.
Citera
Medlem
Citat:
I min vallokal fuskas det uppenbarligen med demokratin. Jag och min man var idag och röstade i röstlokalen centrumbyggnaden Emil Lindells väg 15 i Växjö. När vi kommit dit fanns inga AFS-röstsedlar alls. Vi lade ut våra överblivna, men när vi gått en bit hörde vi en kvinna säga "jag ska bara städa lite bland röstsedlarna". Vi smög tillbaka och kollade och mycket riktigt var sedlarna vi lagt dit spårlöst borta! Men vi lever i en demokrati och så....
I dessa lägen önskar jag att jag haft twitter!

Detta måste du anmäla, det är valfusk.

Själv hade jag haft svårt att hålla mig från att helt sonika sänka kärringen som tog bort valsedlarna.
Citera
2019-05-26, 16:10
Medlem
StuGs avatar
Efter en lite trevande start har man genomfört en självsäker och underhållande turné.

Masa er ut och gör det minsta man kan begära - rösta på Alternativ för Sverige (skriv ut hela partinamnet på en blank valsedel.)

Såvida ni inte tycker det Sverige som skildras i Repmånad, Sällskapsresan eller Sunes sommar är "högerextremt", "radikalt" eller "fascistiskt"... ur ett etniskt perspektiv.

Dra ditt strå till att peta in 1-procenten. Påverkar inte omröstningar i EU men är en opinionssignal och en språngbräda.
Citera
2019-05-26, 16:15
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Gick du till röstmottagarna och anmälde att ett parti begärt om att få röstsedlar utlagda? Det ska man göra om man inte tillhör något av partierna som fått 1 procent eller mer i de två föregående EP-valen.

Maken pratade nyss med någon på plats om det(läs mitt andra inlägg). Jag har också meddelat AFS om det.
Citera
2019-05-26, 16:16
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Detta måste du anmäla, det är valfusk.

Själv hade jag haft svårt att hålla mig från att helt sonika sänka kärringen som tog bort valsedlarna.
Maken sa till där och AFS är meddelade. Och fasen vad lätta de är att komma i kontakt med! Mailade både kretsansvarig och AFS och båda svarade på under tre minuter.
Citera
2019-05-26, 16:25
Medlem
Citat:
Maken sa till där och AFS är meddelade. Och fasen vad lätta de är att komma i kontakt med! Mailade både kretsansvarig och AFS och båda svarade på under tre minuter.

Bra!

Men i sann byråkratisk anda så lär det inte hända någonting med dessa jävla vänsteraktivister tillika röstmottagare som fuskar.

Typiskt att det händer i Växjö också, det är ett riktigt sossenäste den här stan med övervintrade kulturmarxister från universitetet. Hjälper ju inte att myndigheten "MUCF" (som bedriver ren jävla vänsteraktivism) har flyttat till Växjö heller, med 60 medarbetare och deras familjer. Inte många AfS:are där inte.
Citera
2019-05-26, 16:26
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Jag röstade i Erik Dahlbergsskolan, Jönköping i F-huset.

Där fanns inga valsedlar så jag la dit ca 10 st egna.

Kryssade Kasselstrand.

Hoppas det blir >1%
Det får man inte göra, jag talade med Valmyndigheten då jag tänkte göra detsamma. Man ska ge dem till röstmottagarna som ska sätta ut dem. Men man kan be dem att göra det direkt så att man själv kan se att röstsedlarna inte sjabblas bort.

Jag tvekade mellan Afs, SD och M - specifikt Henrik Sundström som självständig kandidat. Blev Sundström och M.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2019-05-26 kl. 16:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback