2018-10-08, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Jodå - de SDare som hörde talas om AFS övergav SD. Under valrörelsen frågade jag vanliga svenssons om de hade hört talas om AFS och alla svarade nej. Det tar tid att bygga upp ett varumärke.

Nej, detta måste vara en mycket grov överdrift! Alla de kanske över miljonen läsare av alternativmedia kan ju inte ha missat AfS, som fick en oerhörd publicitet där. Ändå blev det bara 20 k röster i slutänden.

Din anekdotiska bevisföring är irrelevant.
Citera
2018-10-08, 23:05
Medlem
Blaobars avatar
Är det inte bättre att AfS engagerar sig utompolitiskt?
Tror ett mer strategiskt val för unge herr Kassel och co hade varit att verka under radarn samtidigt som politiker inne i SD, om det nu var möjligt.
Citera
2018-10-09, 01:50
Medlem
Jag ger i alla fall AfS en chans till i EU-valet nästa år, går det åt pipan då också så går jag tillbaka till SD, skulle AfS få ett dåligt valresultat d.v.s. under 1% i EU-valet nästa år så är partiet borta till 2022... just saying!
Citera
2018-10-09, 08:01
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
Jag ger i alla fall AfS en chans till i EU-valet nästa år, går det åt pipan då också så går jag tillbaka till SD, skulle AfS få ett dåligt valresultat d.v.s. under 1% i EU-valet nästa år så är partiet borta till 2022... just saying!
Du gör som du vill, men generellt sett gör man sin röst hörd genom att rösta på den politik man vill ha. Alternativet att rösta på SD skulle för mig innebära en röst på minoritetsskydd för ickesvenskar, och en röst på antirasism men inte en röst på svenskarnas rätt i sitt land. Med en valsedel för SD kan jag aldrig göra min röst hörd. Därför är det uteslutet. Jag kommer att rösta på Alternativ för Sverige igen oavsett utfall i EU-valet.
Citera
2018-10-09, 09:46
Medlem
Till er som överväger att återvända till SD: det gör knappt någon skillnad för partiet om man går tillbaka. AfS fick 0.3%. Förändrar i princip ingenting till SD:s fördel om de får 0.2-0.3% mer. Bättre då, enligt min uppfattning, att lägga krutet på något annat som kan hålla "elden vid liv" om ni förstår vad jag menar
Citera
2018-10-09, 10:46
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Till er som överväger att återvända till SD: det gör knappt någon skillnad för partiet om man går tillbaka. AfS fick 0.3%. Förändrar i princip ingenting till SD:s fördel om de får 0.2-0.3% mer. Bättre då, enligt min uppfattning, att lägga krutet på något annat som kan hålla "elden vid liv" om ni förstår vad jag menar

Varje röst på AfS utgjorde en tjugondels promille av partiets samlade röster, mot en tusendels promille för varje SD-röst, så jag får hålla med. Detta sagt halvt på skämt, men ärligt talat tycker jag att en tjugondels promille är någorlunda märkbart i alla fall. Det blir lite mer av att varje röst gör skillnad.
Citera
2018-10-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nähä du, väljarna vill inte ha mer substans! Om du överhuvudtaget sett ett torgmöte, visste du att deras partiprogram var mycket innehållsrikt. Gällande Kokta Grodan, kan jag dock inte jämföra med andra poddar, då jag sällan lyssnar på politiska sådana. Men poddarna är ju mer till för redan engagerade i partiet eller övertygade väljare.

Något var det som inte fungerade uppenbarligen, vilket valresultatet signalerade. Jag såg något torgmöte och kan inte direkt säga att jag blev imponerad av deras program, lite om kärnkraft och EU, utöver återvandringen.
Citera
2018-10-10, 15:10
Medlem
Citat:
Nej, detta måste vara en mycket grov överdrift! Alla de kanske över miljonen läsare av alternativmedia kan ju inte ha missat AfS, som fick en oerhörd publicitet där. Ändå blev det bara 20 k röster i slutänden.

Och din hypotes är inte ens en gissning, ett hjärnfoster.
Citera
2018-10-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn

Jag tror jag kommer rösta på dem oavsett.

Inte för att de är bra, utan för att jag inte ser SDs sunknationalism och våldtäktskultur som ett alternativ. AFS är åtminstone roliga.
Citera
2018-10-10, 20:19
Medlem
Kwatos avatar
Podbean är verkligen inte bra.
Citera
2018-10-11, 08:12
Medlem
Citat:

Väldigt många ville inte "kasta bort sin röst" De valde ett parti som redan fanns i riksdagen. AfS var för osäkert kort för de flesta.

Jag känner ingen vid sidan av mig själv som läser alternativmedia. Naturligtvis undantaget mina AfS vänner. Du överdriver bredden på deras läsekrets.

Vi kommer igen i EU valet och vi kommer igen 2022.
Citera
2018-10-11, 09:27
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Väldigt många ville inte "kasta bort sin röst" De valde ett parti som redan fanns i riksdagen. AfS var för osäkert kort för de flesta.

Jag känner ingen vid sidan av mig själv som läser alternativmedia. Naturligtvis undantaget mina AfS vänner. Du överdriver bredden på deras läsekrets.

Vi kommer igen i EU valet och vi kommer igen 2022.

Vi ska aldrig ge upp! Globalisterna håller på redan försvagas för varje dag som går. Deras desperata försök med nya bolsjevikiska kommunist lagar kommer inte fungera i slut ändan...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback