Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 03:11
  #1
Medlem
I april så har mina föräldrar bjudit med mig på en resa till Teneriffa. Problemet är att de senaste 10 - 15 åren har jag dagligen brukat amfetamin. Jag behöver ta en dos varje dag för att komma upp på morgonen, orka hålla mig vaken och klara av mitt jobb osv. Utan min dagliga dos tar jag mig inte upp ur sängen och orkar ingenting. Jag måste alltså ta med mig en veckas ranson ( ca 3g ) på resan men är orolig för att åka fast i tullen om det finns narkotikahundar där.
Finns det något man kan göra för att hundarna inte ska reagera på doften? Hur noga är kontrollerna när man reser ut ur landet och brukar det alltid finnas hundar på plats? Mina föräldrar vet inte om att jag använder amfetamin så skulle jag åka fast så skulle det bli jobbigt på många sätt. Hur ska jag göra? Någon som har något förslag? Hur pass stor är risken att åka fast tror ni?
Finns det annars någon som vet om och vart man skulle kunna få tag på amfetamin på Teneriffa?
Reagerar hundarna även på Ritalin eller är det lättare att komma igenom tullen med det om jag nu skulle lyckas ordna det som ett substitut.
Eller finns det något som är lagligt och har liknande, uppiggande effekt som amfetamin. Kraftig överdos på koffeintabletter...? Skulle det kunna funka? Kan ju inte ligga i dvala hela semesterveckan så måste lösa detta på något sätt. Snälla hjälp mig.
Citera
2017-02-11, 03:25
  #2
Medlem
Bara att fråga första bästa inkastare på någon krog. Dom brukar kunna fixa fram det mesta.
Citera
2017-02-11, 07:48
  #3
Medlem
Senaste gångerna jag rest,
Så har det ej varit några hundar på plats...

Ha annars 3g i typ ocb/snusliknande och ha under läppen,
Blir du stoppad så sväljer du skiten lite snyggt
Citera
2017-02-11, 12:28
  #4
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anana
Finns det något man kan göra för att hundarna inte ska reagera på doften?
Vakuuminpacka (dubbelt), tvätta utsidan med isopropanol.

Citat:
Hur noga är kontrollerna när man reser ut ur landet och brukar det alltid finnas hundar på plats?

Nej, det finns inte alltid hundar där. Enda gången jag sett en narkotikahund på flygplatsen är hem från Barcelona när snuten hade fått tips om att några försökte smuggla cannabis. Narkotikahundar är inte särskilt effektiva, de kan bara arbeta 10-15 minuter åt gången innan de behöver vila upp sig. Det skulle därför krävas en orimlig mängd narkotikahundar för övervaka Arlanda (eller någon annan flygplats) 24/7.

Smuggla droger ut ur Sverige är heller inte särskilt vanligt, så jag tror inte det är något polisen lägger någon större tid på. Hur läget ser ut på Teneriffa vet jag inte, men jag kan inte tänka mig att de konstant övervakar hela flygplatsen med narkotikahundar. Risken är väl ifall du står där och ser helt nervös ut och sen blir kroppsvisiterad, se till att hålla lugnet och göm påsen väl.

Citat:
Hur ska jag göra? Någon som har något förslag?
Paketera väl och stoppa upp i tvåan.

Citat:
Hur pass stor är risken att åka fast tror ni?
Väldigt låg.

Citat:
Eller finns det något som är lagligt och har liknande, uppiggande effekt som amfetamin. Kraftig överdos på koffeintabletter...? Skulle det kunna funka? Kan ju inte ligga i dvala hela semesterveckan så måste lösa detta på något sätt. Snälla hjälp mig.
Finns diverse forskningskemikalier som är mer eller mindre lika tjack, vet dock inte hur RC-marknaden ser ut på Teneriffa.
Citera
2017-02-12, 05:09
  #5
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Du kan vara helt lugn.

1: Teneriffa ingår i Spanien som ingår i Schengensamarbetet, liksom Sverige gör. Det i sig gör att kontrollerna är färre och det krävs starka misstankar för att få stoppa någon.

2: Sverige-Spanien inte en smuggelrutt för den organiserade brottsligheten. Så tullen riktar inte in sig på resande från Sverige.

3: En knarkhund kan knappast känna av tre välförpackade gram uppstoppade där solen inte når, eller gömd under pungen.

Oroa dig inte det minsta!
Citera
2017-02-18, 01:03
  #6
Medlem
skeggmuffs avatar
Ett tips är annars att ta med t.ex Elvanse (lisdexamfetamin) eller Attentin (dextroamfetamin) eller ngt i den stilen. Jag har elvanse på recept och jag har varit på 2 flygplatser där dom har haft hundar, en gång stod bara hunden där men den andra gången sniffade den snabbt på bla min väska utan att reagera.

Vet dock inte hur säkert detta är eller om jag bara hade tur, men värt att kolla upp iaf.

Annars får du vacuumförpacka det och tvätta utsidan, alternativt svälja det i en kondom.

Amfetamin borde vara enkelt att ordna där nere dock men eftersom du reser med familjen och verkar vara såpass beroende så kan det ju vara rätt jobbigt innan du väl lyckas styra ngt där.
Citera
2017-03-21, 11:25
  #7
Medlem
remedy4sanitys avatar
en trea kommer du inte få några problem med om du bara är hel, ren och lugn. inom EU slutade jag ganska kvickt att oroa mig, med tanke på de sällsynta kontrollerna (förutsatt att du inte har dreads och stirrig blick) och ruset när man kommit igenom kontrollen på charles de gaulle med tretti gram innanför trosorna är nästan bättre än tjack.
inbillade mig att det hjälpte att klistra över några bitar silvertejp för att liksom "isolera", men det var säkert ren inbillning, såhär i efterhand hade jag nog tejpat fast det direkt på kroppen, för kroppsvärmen gör ju pulvret till någon slags smetig olja.

på flyget till madagaskar hade jag dock bara med mig en dryg etta och minns hur ångesten och paranoian kom krypandes när de delade ut en lista med straffskalan för narkotikabrott, kan lova att den lilla påsen inte var värd femtio år i nåt djävla djungelfängelse, och sedan dess gav jag mig aldrig på det här med privatsmuggleri igen...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback