Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-10, 22:58
  #1
Medlem
ascHacks avatar
Jimmie har varit en del av riksdagen i 7 år nu, partiledare för sverigedemokraterna i 12 år. 17 år om man räknar med ungdomsåren. Det är i god konkurrens med många av världens längst sittande ledare genom tiderna. Även om Jimmie inte har varit en ledare för Sverige ännu, så har ingen annan partiledare (stadsministern inkluderad) haft så mycket utrymme i medierna som han har haft under dessa år.

Personligen tycker jag att han har mjuknat upp betydligt sedan han först tillträdde som partiledare. Borde det inte finnas en gräns på hur länge man får leda ett parti innan saker och ting börjar färga av sig från etablissemanget? Jimme är en av de bästa debattörerna vi har i landet, men var är den hårda tonen? Enligt mig verkar det mest vara skratt och fina strumpor hos Malou som gäller, försöker Jimmie passa in...är det det, det handlar om?

Vad tycker ni?
Citera
2017-02-10, 23:14
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Jimmie har varit en del av riksdagen i 7 år nu, partiledare för sverigedemokraterna i 12 år. 17 år om man räknar med ungdomsåren. Det är i god konkurrens med många av världens längst sittande ledare genom tiderna. Även om Jimmie inte har varit en ledare för Sverige ännu, så har ingen annan partiledare (stadsministern inkluderad) haft så mycket utrymme i medierna som han har haft under dessa år.

Personligen tycker jag att han har mjuknat upp betydligt sedan han först tillträdde som partiledare. Borde det inte finnas en gräns på hur länge man får leda ett parti innan saker och ting börjar färga av sig från etablissemanget? Jimme är en av de bästa debattörerna vi har i landet, men var är den hårda tonen? Enligt mig verkar det mest vara skratt och fina strumpor hos Malou som gäller, försöker Jimmie passa in...är det det, det handlar om?

Vad tycker ni?

Får nog ta och hålla med, det behövs en klar uppryckning från Jimmie nu om han inte ska bli omkörd. Jag hade gärna sett att Mattias tagit över, då jag tycker att han är mer en sån person som inte finner sig i att bli illa behandlad av förtryckarna medans Jimmie suckar och himlar med ögonen istället för att gå till motattack. Vilket jag tycker Mattias gör på ett bättre sätt, Sverige behöver en person som tar bättre för sig, tiden är mogen för en ledare med mer pondus nu. Tack Jimmie för allt du gjort, men det är dax att lämna över boxningshandskarna nu.
Citera
2017-02-10, 23:18
  #3
Medlem
edm4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Får nog ta och hålla med, det behövs en klar uppryckning från Jimmie nu om han inte ska bli omkörd. Jag hade gärna sett att Mattias tagit över, då jag tycker att han är mer en sån person som inte finner sig i att bli illa behandlad av förtryckarna medans Jimmie suckar och himlar med ögonen istället för att gå till motattack. Vilket jag tycker Mattias gör på ett bättre sätt, Sverige behöver en person som tar bättre för sig, tiden är mogen för en ledare med mer pondus nu. Tack Jimmie för allt du gjort, men det är dax att lämna över boxningshandskarna nu.

Det känns ju ändå lite som att SD står och faller med Jimmie Åkesson. Han är väl den i toppen som har försökt att hålla partiet någorlunda rumsrent?
Citera
2017-02-10, 23:33
  #4
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Det känns ju ändå lite som att SD står och faller med Jimmie Åkesson. Han är väl den i toppen som har försökt att hålla partiet någorlunda rumsrent?

Du har rätt i att han hade ett djävulskt jobb i att försvara SD under de mörkaste tiderna, det ska Jimmie ha all cred för. Problemet är att partiet har blivit för rumsrent i tider som dessa, det finns fortfarande en betydande del av svenska folket som är missnöjda när de dricker sitt morgonkaffe och framförallt när de ser Jimmie Åkesson fnissa i soffan på TV.

Jag är helt övertygad om att det finns mer hungriga efterträdare. Jimmie är för folklig nuförtiden, tyvärr.
Citera
2017-02-10, 23:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edm4life
Det känns ju ändå lite som att SD står och faller med Jimmie Åkesson. Han är väl den i toppen som har försökt att hålla partiet någorlunda rumsrent?

Mattias har väl inte blivit ertappad med ha gjort något fel och att Jimmie har haft ett lugnande i det stora hela stämmer bra. Men jag tror folket är mogna nu till att ta till sig en offensiv ledare. Då jag tycker att Jimmie är en defensiv partiledare. SD behöver en nytändning och sky is the limit.
Citera
2017-02-10, 23:37
  #6
Avstängd
ilpobres avatar
Nej, jag tycker fortfarande han klarar uppgiften med bravur. Det är den ende personen jag respekterar i det partiet, även om jag inte delar deras värderingar eller åsikter (förutom möjligtvis deras vettiga synpunkter på tiggeriet). Mattias är okej som vice partiledare.
Citera
2017-02-10, 23:48
  #7
Medlem
Alla som är politiker blir en del av etablissemanget efter ett tag. Oavsett om man är SD eller V eller annat parti. Många får dessutom en gud-liknande personlighet. Precis som läkare. Tror de kan rädda liv och världen.

Säger de annat ljuger dom.
Citera
2017-02-11, 01:48
  #8
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Jimmie har varit en del av riksdagen i 7 år nu, partiledare för sverigedemokraterna i 12 år. 17 år om man räknar med ungdomsåren. Det är i god konkurrens med många av världens längst sittande ledare genom tiderna. Även om Jimmie inte har varit en ledare för Sverige ännu, så har ingen annan partiledare (stadsministern inkluderad) haft så mycket utrymme i medierna som han har haft under dessa år.

Personligen tycker jag att han har mjuknat upp betydligt sedan han först tillträdde som partiledare. Borde det inte finnas en gräns på hur länge man får leda ett parti innan saker och ting börjar färga av sig från etablissemanget? Jimme är en av de bästa debattörerna vi har i landet, men var är den hårda tonen? Enligt mig verkar det mest vara skratt och fina strumpor hos Malou som gäller, försöker Jimmie passa in...är det det, det handlar om?

Vad tycker ni?

Jimmie Åkesson är så som person och det har varit oerhört framgångsrikt och är fortfarande enormt framgångsrikt att han uppfattas som mjuk, trevlig och inte blir arg hur mycket skit han än får ta. Det är det som lockat många till Sverigedemokraterna, vad man nu än tycker om det.

Han vinner enorma sympatier på att vara trevlig hur orättvist, elakt och dåligt behandlad han än blir. Det handlar inte om att bli en del av något, han har varit likadan hela tiden och folk har alltid tyckt han haft dom dragen i sin personlighet så länge han varit partiledare. Folk som vill ha hårdare tag gnällde om det redan för 5-6 år och för 10 år sedan vid dom stora debatterna. Men det är vägvinnande hos vanliga väljare i sofforna, bland äldre osv. Dom älskar Jimmie Åkesson

För alla Sverigedemokrater gäller nu valet 2018 som närmar sig. Där ska vi stödja SD och Jimmie Åkesson, sen får man se efter valet hur det blir då. Det finns en gräns även för Jimmie Åkesson och när hans barn blir äldre och ska börja typ skola och sådär så tror jag han kommer dra sig tillbaka, så det är mycket möjligt att valet 2018 är Jimmie Åkessons sista riksdagsval som partiledare. För den här gången! Han är ju ung i politiken så han kan ju komma tillbaka vid ett senare tillfälle kan man tänka sig också
__________________
Senast redigerad av 8711 2017-02-11 kl. 01:57.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback