Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-23, 21:40
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
På ett tidigare jobb blev jag länge tillsammans med mina manliga kolleger påtafsade av nya chefen som var typ 25 och färsk från skolan,medan vi var 30-45. Hon skulle kommentera våra träningsresultat och känna på rumpor och armar etc. Det lustiga var att när hon började så var hon noga med att jämställdhet var viktigt för henne och hon ville veta om vi var feminister. Dar bara att nicka och le.
När vi konfronterade henne så försvarade hon sig med att det bara var vänskapligt och inte alls samma sak som när tjejer blir påtafsade eftersom maktdimensionen saknades. Hon som vägde knappa 50 kg var ju inget för oss stora grabbar (ordningsvakter) att vara rädda för. Att hon var vår chef missade hon. Vi slutade alla 4 inom ett halvår efter konfrontationen då hon började jävlas med scheman och vara allmänt dryg.

haha vilket stolpskott till chef du hade, men jag får revidera min post till att säga att det är min erfarenhet, tanterna (35+) slutade tafsa på mig när jag var runt 25, jag tror att det är så det brukar vara men jag har inga belägg för det

Värst med tafsande kåtkärringar till kollegor var det när jag precis började jobba på ett ålderdomshem, direkt efter lumpen och hade nyss fyllt 20.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback