Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-10, 22:42
  #1
Medlem
elastikmandens avatar
Ja, det har ju hänt att jag har fått en klapp i röven, eller en nyp i sidan, eller en flåsande flirt i örat, av gamla kvinnliga "kollegor", tror inte jag är ensam? På mitt jobb har vi en. Men vi är bara ett fåtal killar. Hon är fan på oss, typ dagligen.

Jag vill anmäla henne för sexuella trakasserier på arbetsplatsen, eller finns det något bättre? Speciellt för män? De 2 andra vill inte anmäla, de skäms.

Jag vill mest sparka henne i arslet, men chefen bryr sig inte. Varför finns det ingen förståelse för män som blir sexuellt ofredade på sin arbetsplats?
Citera
2017-02-10, 22:47
  #2
Medlem
Nazipolizeis avatar
Ni har alltså påpekat detta för eran chef och han bryr sig inte alls?
Vad har ni sagt då, och vad svarade hen?
Citera
2017-02-10, 23:14
  #3
Medlem
När kärringarna kommer i klimakteriet är de nästan på samma testonivå som tonårskillar.
Vi hade en lärarinna i högstadiet som höll på likadant.
Ingen anmälde utan det slogs mest vad om vem som vågade sätta på häxan.

Tror inte att ni kommer nånvart med anmälan.
Om ni tycker det är jobbigt så kan ni försöka få till det med henne på firmafesten eller dylikt (Den här kategorin av kvinnor blir MYCKET lätta på foten med lite sprit i kroppen).

Sen filmar ni hängpattarna och gör nåt spexigt.

Risken finns kanske hon anmäler ;(

Jämlikhet mina vänner... jämlikhet..
Citera
2017-02-10, 23:33
  #4
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
Ni har alltså påpekat detta för eran chef och han bryr sig inte alls?
Vad har ni sagt då, och vad svarade hen?

Ja, hon bara skojar bort det liksom, som att "sådant kan inte hända"? Men det händer faktiskt, och jag känner mig ganska ensam i det här. De andra 2, är ju tysta och skäms. Facket. Har de någon förståelse?

Detta är ju så jävla "nertystat", så man kan spy. Jag vill spy ibland, när hon kommer nära mig. Jag ger henne ilskna blickar, men det verkar som om att "kvinnor" har makt här? Fan om jag hade tagit henne "på axeln" hade jag väl åkt på skadestånd och bötar, och förlorat jobbet. Fattar bara inte varför ingen bryr sig? (Chefen)?? Varför har inte män samma rättigheter här? Eller finns det kanske någon mediegrupp? Har faktiskt inte ens haft orken att googla. Mår illa.
Citera
2017-02-10, 23:39
  #5
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
Ni har alltså påpekat detta för eran chef och han bryr sig inte alls?
Vad har ni sagt då, och vad svarade hen?

Chefen är inte en han, men en HON. Bemärk; Detta fenomen finns nog inte i den kvinnliga värld??

Så hen var ju rätt.

Hur ofta ser man att en man anmäler en kvinnlig kollega för "sexuella trakasserier på arbetsplatsen"?.

Vet inte hur, eller var jag skall börja..?
Citera
2017-02-10, 23:47
  #6
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
När kärringarna kommer i klimakteriet är de nästan på samma testonivå som tonårskillar.
Vi hade en lärarinna i högstadiet som höll på likadant.
Ingen anmälde utan det slogs mest vad om vem som vågade sätta på häxan.

Tror inte att ni kommer nånvart med anmälan.
Om ni tycker det är jobbigt så kan ni försöka få till det med henne på firmafesten eller dylikt (Den här kategorin av kvinnor blir MYCKET lätta på foten med lite sprit i kroppen).

Sen filmar ni hängpattarna och gör nåt spexigt.

Risken finns kanske hon anmäler ;(

Jämlikhet mina vänner... jämlikhet..

Nu, är detta en kvinnodominerat arbetsplats, och ingen jävla högstadieskola! Ingen vill sätta på den gamla kärringen. och vi är 3 killar, utav 48 kvinnor, på den arbetsplatsen. Så sluta prata en massa skit. jag mår illa, berätta i stället, om det finns några jävla rättigheter för mig, på samma sätt som det finns för "kvinnor"?
Citera
2017-02-10, 23:47
  #7
Medlem
Låter tufft det där. Sliddjur är inte att leka med...
Har råkat ut för liknande bekymer på en arbetsplatts, och givetvis med mindre smickrande utseende, och 1 dicenie för gammalt. minst.
Citera
2017-02-10, 23:49
  #8
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei
Ni har alltså påpekat detta för eran chef och han bryr sig inte alls?
Vad har ni sagt då, och vad svarade hen?

Hon svarade att " ge henne en puss på kinden, så slutar hon"...Tror fan inte att någon fattar här?
Citera
2017-02-10, 23:52
  #9
Medlem
Jag fattar, det är du som är bitchen
Citera
2017-02-10, 23:55
  #10
Medlem
Ta upp det med ditt fack. Har du inte ett sådant, ta upp det med chefens chef.
Citera
2017-02-10, 23:55
  #11
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Låter tufft det där. Sliddjur är inte att leka med...
Har råkat ut för liknande bekymer på en arbetsplatts, och givetvis med mindre smickrande utseende, och 1 dicenie för gammalt. minst.

Grejen är om det överhuvut taget kan finnas något underlag att anmäla? "Sexuellt ofredande av män på arbetsplats"?

Domstolen kommer ju att sitta där och fnittra? För vilken jävul till utsatt man, skulle gå dit och göra sig till åtlöje? Jag är nog ensam här. Ingen av de andra 2, vill inte ens höra talan om anmälan.. De skäms. Jag vill mest sparka henne i arslet. äckliga jävla kärring.
Citera
2017-02-10, 23:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Grejen är om det överhuvut taget kan finnas något underlag att anmäla? "Sexuellt ofredande av män på arbetsplats"?

Domstolen kommer ju att sitta där och fnittra? För vilken jävul till utsatt man, skulle gå dit och göra sig till åtlöje? Jag är nog ensam här. Ingen av de andra 2, vill inte ens höra talan om anmälan.. De skäms. Jag vill mest sparka henne i arslet. äckliga jävla kärring.

Visst, underlag finns såklart. Om det kommer leda någonstans är jag tveksam för. Antaglign fniss, och ironi, sedan inget mer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback