Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-10, 19:31
  #1
Medlem
Ska resa till Kuba i höst o skulle vilja ha tips på sajter för hotellbokning. Har alltid bokat hotell genom booking.com men får inte det att fungera
Citera
2017-02-11, 01:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runa57
Ska resa till Kuba i höst o skulle vilja ha tips på sajter för hotellbokning. Har alltid bokat hotell genom booking.com men får inte det att fungera


De har inget internet därnere, thats why har för mig vi gick via någon site i holland som sen ringde upp en värd. Man hittar enkelt home stays när man kommer fram annars.
Citera
2017-10-17, 12:52
  #3
Medlem
Pulpas avatar
Bokade via airbnb. Ångrar inte en sekund att vi bodde hos en privat värd. Hotellen drivs ju främst av staten.
Citera
2017-10-17, 16:25
  #4
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runa57
Ska resa till Kuba i höst o skulle vilja ha tips på sajter för hotellbokning. Har alltid bokat hotell genom booking.com men får inte det att fungera

Men varför bo på hotell?
Casa Particular, som betyder att man bor hemma hos folk, inklusive alla mål mat om dagen, är mycket trevligare. Slipper du turister å får se hur kubaner har det.

Att hotellbokningen inte skulle funka verkade konstigt. De gånger jag varit på Kuba har jag surfat var dag, var där för 12 år sen första gången.
Kollade snabbt på TripAdvisor och hittade mängder med hotell.
Hotel Nacional har jag bara besökt och de verkade väl trevligt, men jag hade inte velat betala dyra pengar för att bo där. Gör nått mer skoj för pengarna istället.
Citera
2017-10-17, 16:26
  #5
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
De har inget internet därnere, thats why har för mig vi gick via någon site i holland som sen ringde upp en värd. Man hittar enkelt home stays när man kommer fram annars.

Sluta ljug.
Citera
2017-10-22, 13:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Sluta ljug.

Folk surfar mest på telefonerna. svindyrt du får köpa ett kort 1 timma för typ 50 kr, och köerna för att köpa korten är inte nådiga
sen får du stå i en wifi zon som de har placerat lite överallt , oftast runt telefonbolagens kontor
inga har internet hemma i princip.
Citera
2017-10-31, 18:27
  #7
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Folk surfar mest på telefonerna. svindyrt du får köpa ett kort 1 timma för typ 50 kr, och köerna för att köpa korten är inte nådiga
sen får du stå i en wifi zon som de har placerat lite överallt , oftast runt telefonbolagens kontor
inga har internet hemma i princip.

Absolut så har teknikblockaden mot Kuba tagit ut sin rätt på många områden. De jag svarade på var "De har inget internet därnere"
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2810856

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback