Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-10, 15:56
  #1
Medlem
lolita-xs avatar
Citat:
Vid en oanmäld inspektion av en pizzeria i Solna i förra veckan upptäckte kommunens tjänstemän ett pågående skadedjursangrepp. De hittade fem kackerlackor.
http://www.dn.se/sthlm/pizzeria-angripen-av-kackerlackor/
Hej,
Är det någon som sitter på info om vilken pizzeria de handlar om ?
Citera
2017-02-10, 16:16
  #2
Medlem
Mulla Krekars avatar
Tror det är ganska vanligt. Vi satt o käkade på en pizzeria i Ängelholm när det kom krypande en kackerlacka på golvet. Går inte dit mer.
Citera
2017-02-10, 18:10
  #3
Medlem
Pinkamenas avatar
Det måste ju innebära att de har kommit dit via någon råvara, det är ju inte direkt så att pizzerirorna köper ingredienser av hög kvalitet. Mycket smuggel utomlands kan jag också tänka mig men vad är det för typ av kackerlackor, de gigantiska eller de mindre?
Citera
2017-02-10, 20:14
  #4
Medlem
Nån som vet vilken pizzeria det var? Alternativt vilken del av Solna (Solna C, Huvudsta, Hagalund, Råsunda etc) ?

Så man kan säkerställa att man aldrig sätter sin fot där. Finns ju en hel del pizzerior i Solna.
Citera
2017-02-10, 22:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkamena
Det måste ju innebära att de har kommit dit via någon råvara, det är ju inte direkt så att pizzerirorna köper ingredienser av hög kvalitet. Mycket smuggel utomlands kan jag också tänka mig men vad är det för typ av kackerlackor, de gigantiska eller de mindre?

Varför det? Jag har haft kackerlackor hemma i en lägenhet, spred sig från grannarna som antagligen fått det med i kläder efter utlandsvistelse. Problemen med ohyra växer stort.
Citera
2017-02-13, 20:02
  #6
Medlem
Vargfars avatar
Men för i helv...varför ska det alltid vara så svårt att skriva ut namnet på resturangerna?
Citera
2017-12-08, 22:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Men för i helv...varför ska det alltid vara så svårt att skriva ut namnet på resturangerna?
Ryktet säger Wamas. Obs, rykte.
Citera
2017-12-10, 01:47
  #8
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallbarrskotte
Ryktet säger Wamas. Obs, rykte.
Fy fan. Trodde denna låg utanför centrumet. Den ligger ju i själva centrumet.
Citera
2017-12-10, 01:50
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolita-x
http://www.dn.se/sthlm/pizzeria-angripen-av-kackerlackor/
Hej,
Är det någon som sitter på info om vilken pizzeria de handlar om ?

Men sluta ät på pizzerior och där muslimer jobbar och där de äger ställen. Det är smartare att handla det man är sugen på i butik o man inte vet hur man bygger ihop det själv. Låt muslimer och negrar handla där det finns ohyra. De är ju vana vid sådant. Sedan ska man aldrig handla hos muslimer för de jobbar svart, fuskar med skatt och drar bidrag samtidigt. Sedan fuskar de med genom att handla gamla ingredienser så slipper man betala skatt oxh det är sådant som gör folk sjuka. I Malmö är det vanligt att man blir magsjuk av att äta pizza, falafel och kebab.

Man ska fråga sig om cefredaktören för DN, den polska dvärgen Wolodarski handlar och äter pizza som är köpt hos muslimer.
Citera
2017-12-10, 01:52
  #10
Medlem
Rdealss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallbarrskotte
Ryktet säger Wamas. Obs, rykte.
Ätit mycket pizza i Solna men dock aldrig här. Var ligger de?
Citera
2017-12-10, 05:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rdeals
Ätit mycket pizza i Solna men dock aldrig här. Var ligger de?

Kan inte du gå dit och äta och berätta för oss andra hur det gick?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback