Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-10, 13:32
  #1
Medlem
Kommer åka till Bangkok i slutet av februari, för att sedan åka vidare till (nu ej bestämd) annan destination i Thailand. Sammanlagt blir det ca 20 dagar i landet, tänkte bara ha med handbagage.

Har lite frågor:

1. Får man ta med sig 3-4 snusdosor?

2. Jag har en kronisk sjukdom som gör att jag måste ta immunförsvarshämmande medicin. Det är en del olika preparat, men inget med triangel eller så. Antar att det går bra med läkarintyg på sjukdomen?

3. Tänkte ev. köpa lite tramadol på nåt apotek där, helt lagligt väl?

4. Är det nåt speciellt man ska tänka på? Har vaccin för hep a+b, polio, stelkramp o.s.v. Kommer stanna mindre än 30 dagar så visum är väl inte aktuellt.
Citera
2017-02-10, 14:04
  #2
Medlem
Plastsallads avatar
1. Ja, har haft med mig en stock snus vid 3 olika tillfällen, ingen som kollat eller klagat.

2. Läkarintyg är förvisso bra att ha men jag har aldrig blivit stoppad för mina läkemedel.

3. Finns liknande preparat, oftast med bättre effekt och till billigare pris.

4. Njut och ha en trevlig resa.
Citera
2017-02-10, 14:18
  #3
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
1. Jag hade 1 stock med mig, ingen kollade. Stod däremot skyltar på flygplatsen i BKK om hur många gram tobak man fick ha med sig in.

2. Jag hade mina mediciner med mig, utan läkarintyg. Men kan kanske vara bra att ha.

3. Ja det finns på apoteken och det är lagligt där.

4. Tänk på att alla tjejer inte är tjejer naturligt
Citera
2017-02-10, 19:22
  #4
Medlem
Kanon, tack för svar.
Citera
2017-02-12, 16:20
  #5
Medlem
Har för mig att jag har läst någonstans att det är 500g tobak man för föra in utan att deklarera det.
Citera
2017-02-14, 11:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freee
Har för mig att jag har läst någonstans att det är 500g tobak man för föra in utan att deklarera det.

250g
Citera
2017-02-14, 14:44
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
250g

Stämmer kom på det ett tag efter jag skrev, var lite slö för att ändra det 😊
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2810741

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback