Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-13, 22:10
  #61
Medlem
fistvakts avatar
Jag personligen tycker Laxton är ett skönt gäng och tycker deras utforskningar är spännande och intressanta att kolla på!

Var dock tvungen att testa appen Ghost radio som lät aningen för bra för att vara sann.
Lyckades efter ett tag få kontakt på svenska och tyckte det var häftigt, dock mest svammel som i deras videos.

Däremot ville jag testa äktheten och gick in och ändrade språk i appen. Helt plötsligt kunde jag ha både ett engelskt, spanskt och tyskt spöke i huset, helt otroligt!
Förstår att appen ger en häftig effekt, men om de själva tror på det hela bör de kanske se över trovärdigheten i just den appen.
Citera
2017-06-16, 14:31
  #62
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Då var det slut på spökjakterna.
Nu erkänner han att allt är fake och att dom skapar spöken.
Hur kommer Laxton att göra nu? Ska dom också sluta?

Det var roligt så länge det varade
__________________
Senast redigerad av Tarmstuvning 2017-06-16 kl. 15:05.
Citera
2017-06-17, 14:53
  #63
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Det var ju trist att dom måste skapa sina egna spöken för att få tittare.
Visst var även jag skeptisk till all denna elektronik men jag tyckte dom gjorde det bra.
Det var sevärt och underhållande. Laxton verkar vara ett mysigt litet gäng. Jag gillar dom.

Synd att dom körde dessa spökjakter ihop med Jocke & Jonna. Det var nog det sämsta tänkbara.
Ne bis in idem icke två gånger i samma sak.

Jocke har annat att falla tillbaka på så han kör hela upplägget i gruset.
- Vem tror på spöken säger Jocke hånfullt?
Ja Laxton tror tydligen på spöken och ni har hängt på deras grej.
Ursh vilken vidrig människa du är Jocke. Jag önskar dig ingen lycka!

Hoppas riktiga spöken hemsöker dig en dag.
Citera
2017-06-17, 16:57
  #64
Medlem
Tattarhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Då var det slut på spökjakterna.
Nu erkänner han att allt är fake och att dom skapar spöken.
Hur kommer Laxton att göra nu? Ska dom också sluta?

Det var roligt så länge det varade




Källa?
Citera
2017-06-17, 18:03
  #65
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Youtube-paret Joakim och Jonna Lundell är kända för att göra bland annat spökjaktsvideos på Youtube. Men nu möts paret av massiv kritik från sina följare.
Efter en livesändning reagerade nämligen flera fans på att parets vän Danjal hördes säga att han "planerade ett spöke".
Många av fansen är nu besvikna över att spökjakterna inte är på riktigt.
Nu slår Joakim tillbaka mot kritiken som han och Jonna Lundell möts av – genom att sluta göra de omtyckta Youtube-klippen överhuvudtaget.
"Vi har tagit beslutet nu att inte göra mer spökjakter tills vidare då vi nu känner att vi börjar närma oss där parken var att folk enbart ska leta fel för att snabbt göra video och få lite klick!", skriver Joakim Lundell på sin Snapchat, efter kritiken.


Citat:
Ursprungligen postat av Tattarhunter
Källa?
__________________
Senast redigerad av Tarmstuvning 2017-06-17 kl. 18:06.
Citera
2017-07-02, 20:13
  #66
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Laxton fortsätter, det är Jocke & Jonna som slutar med spökjakterna.
Citera
2017-07-21, 13:35
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Utdrag ur intervju i Aftonbladet:
– Men sedan hör man en vuxen persons steg, och barnen säger något som låter som ”pappa kommer”. Sedan hörs en dörr som stängs igen, och steg som försvinner. Det sista som hörs av barnen är ”men jag lovar”, och ”förlåt”, säger Tony.

Hur kunde de höra att det var barnröster som pratade om det alltid är samma elektroniska röst som tolkar energier?

Den inspelningen är inte genom en app utan röster som spelas in av en av deras övervakningskameror.
Kolla på filmen själv innan du kommenterar så får du själv höra barnrösterna
Citera
2017-07-21, 13:48
  #68
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodius666
Den inspelningen är inte genom en app utan röster som spelas in av en av deras övervakningskameror.
Kolla på filmen själv innan du kommenterar så får du själv höra barnrösterna
Och om du läser i tråden så har detta redan diskuterats...
Citera
2017-07-22, 06:00
  #69
Medlem
TwoThousands avatar
Står att inget medium medverkar.. hur tänkte dom genomföra spökjakt?

Får det här verkligen fortgå ska inte någon dela med sig av något?
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2017-07-22 kl. 06:10.
Citera
2017-07-26, 08:00
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArabiskaPrinsen
Fejk som alla andra shower.

Efter Ghost Adventures fick folket helt enkelt upp ögonen för att det finns mångmiljonbelopp att tjäna inom detta. Det är därför vi ser sånt här nu precis överallt.

Nu när serien är bevisat fejk, vill jag bara poängtera denna post som ironiskt nog är första svaret i tråden.

Tror ni på allvar att dessa spökjägarserier skapas för att det finns spöken och att de kan bevisa det vetenskapligt? Nej, det är för pengarnas skull då de som blir etablerade inom denna bransch tjänar väldigt mycket pengar. Dessutom är "tekniken" väldigt lättmanipulerad.

Psykologiskt spelar dem endast på människans rädsla för mörker\det okända och annat trams.
Visste sedan starten att denna show var fake, bra att man i alla fall har fått det bekräftat nu.

Ännu en skojarshow biter i dammet.
Next!
__________________
Senast redigerad av ArabiskaPrinsen 2017-07-26 kl. 08:08.
Citera
2017-07-26, 17:34
  #71
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArabiskaPrinsen
Psykologiskt spelar dem endast på människans rädsla för mörker\det okända och annat trams.
Visste sedan starten att denna show var fake, bra att man i alla fall har fått det bekräftat nu.

Ännu en skojarshow biter i dammet.
Next!

Håller fullständigt med dig!
Tjänar pengar på mitt liv!
Döden är allt för lindrigt!
Citera
2017-08-02, 05:37
  #72
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Jag tycker Laxton känns seriösa.
Tror kanske inte på alla deras saker men deras utredningar är
trots allt intressanta. Det var synd tycker jag att dom blanda ihop sig med Jocke & Jonna.
Dom känns inte som riktiga spökjägare. Dom tror inte ens på det dom gör så.

Men Laxton kommer jag fortsätta följa

Spirit box, mätare, kameror är inget man behöver köpa.

Hoppas dom besöker Gripsholms slott snart
__________________
Senast redigerad av Tarmstuvning 2017-08-02 kl. 05:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback